Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #661 Skrevet 24. januar 2011 Tror det hadde blitt utrolig slitsomt å være jeg, for 99% av mennene jeg møter fyller jo Steinars "bra nok" definisjon. Dvs. at med en fullstendig personlighetsforvandling ville de jo blitt brukbare kjærester alle sammen. Hvordan skal jeg kunne VELGE egentlig?!? Lukk øynene, snur deg full fart rundt tre ganger, og så peker du på en. Han er den rette, for det var skjebnen som bestemte at du skulle peke på akkurat HAM.
EmmaW Skrevet 24. januar 2011 #662 Skrevet 24. januar 2011 Også er det ikke noe problem om han er blakk hele tiden og du må betale for ham når dere finner på ting. Du kan også hjelpe ham med husleie og mobilregning. Det er ikke noe problem. Men en dag i fremtiden må du sette ned foten - eller stramme inn skrustikka og tvinge ham til å forstå at han må vise at han setter pris på deg før han kan få mer penger.... Jaja, så lenge det går å presse frem en løsning som er praktisk og fornuftig er det jo verdt det. Tror det hadde blitt utrolig slitsomt å være jeg, for 99% av mennene jeg møter fyller jo Steinars "bra nok" definisjon. Dvs. at med en fullstendig personlighetsforvandling ville de jo blitt brukbare kjærester alle sammen. Hvordan skal jeg kunne VELGE egentlig?!? Du velger første og beste. At han ber deg dra til helvete er ingen hindring, tvert imot. Det betyr bare at han er lidenskapelig og antakeligvis et ildtegn. At ingen får ham så sint som deg er også bare et tegn på "connection". Stå på!
Suzy Skrevet 24. januar 2011 #663 Skrevet 24. januar 2011 Lukk øynene, snur deg full fart rundt tre ganger, og så peker du på en. Han er den rette, for det var skjebnen som bestemte at du skulle peke på akkurat HAM. Nei, nei, nei! Dui må ikke la skjebnen bestemme - alle realister vet jo at det ikke er noen skjebne. Så du må rett og slett bare bestemme deg for en og han er det.
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #664 Skrevet 24. januar 2011 Også er det ikke noe problem om han er blakk hele tiden og du må betale for ham når dere finner på ting. Du kan også hjelpe ham med husleie og mobilregning. Det er ikke noe problem. Men en dag i fremtiden må du sette ned foten - eller stramme inn skrustikka og tvinge ham til å forstå at han må vise at han setter pris på deg før han kan få mer penger.... Det er egentlig bare en fordel om han er blakk hele tiden, for da kan du virkelig vise ham hvor bra han vil få det hos deg. Og barn ingen hindring; det fins jo både mobiltelefoner og MSN. Og SKYPE, ikke minst.
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #665 Skrevet 24. januar 2011 Nei, nei, nei! Dui må ikke la skjebnen bestemme - alle realister vet jo at det ikke er noen skjebne. Så du må rett og slett bare bestemme deg for en og han er det. Søren, er visst litt for romantisk og drømmende... Du har rett, jeg må ta meg sammen!
Bernina Skrevet 24. januar 2011 #666 Skrevet 24. januar 2011 Det er egentlig bare en fordel om han er blakk hele tiden, for da kan du virkelig vise ham hvor bra han vil få det hos deg. Og barn ingen hindring; det fins jo både mobiltelefoner og MSN. Og SKYPE, ikke minst. Jaja... For jeg flytter ikke!!! Han får ta med seg unga og flytte hit hvor jeg bor. Eller la unga bli igjen er også greit. Såpass forventer jeg at han gjør for å vise at han er glad i meg og setter pris på meg.
EmmaW Skrevet 24. januar 2011 #667 Skrevet 24. januar 2011 Søren, er visst litt for romantisk og drømmende... Du har rett, jeg må ta meg sammen! Du kan ikke noe for det. Du er jo bare et typisk urealistisk, romantisk og drømmende kvinnfolk.
Tabris Skrevet 24. januar 2011 #668 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Dere har misforstått alle sammen. Dere må finne en som har hatt følelser for dere. Når dere har en sånn en, så kan dere bestemme dere for at han skal dere ha, uansett. For man gir ikke opp så lett når man har bestemt seg. At det går et år eller to uten at han viser interesse lenger betyr ingenting. Da er han bare ufornuftig, og du må presse ham til å endre innstilling og oppførsel. Dette presset må gjennomføres med et par-tre ultimatumer (etter Steinars definisjon) og kanskje også gi ham litt penger. Om han ber deg dra til helvete, så er det også bare fordi han er ufornuftig. Et år med utskjellinger og manglende interesse er ingenting, du må bare vente. Endret 24. januar 2011 av Tabris
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #669 Skrevet 24. januar 2011 Du kan ikke noe for det. Du er jo bare et typisk urealistisk, romantisk og drømmende kvinnfolk. Takk for trøsten.
Gjest KateW Skrevet 24. januar 2011 #670 Skrevet 24. januar 2011 Jaja... For jeg flytter ikke!!! Han får ta med seg unga og flytte hit hvor jeg bor. Eller la unga bli igjen er også greit. Såpass forventer jeg at han gjør for å vise at han er glad i meg og setter pris på meg. Enkleste er jo om han bare drukner ungene i tran, så er det problemet ute av verden. Post-prevensjon, liksom.
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #671 Skrevet 24. januar 2011 Du skrev en gang at denne damen hadde knapt 3 fungerende hjerneceller. Du har ingen, når du ennå ikke har tatt til deg det alle skriver her. Damen er IKKE glad i deg, vil IKKE ha deg. Det er du som har forbannet deg på at ettersom du har investert så mye, skal du ha valuta for pengene. Dette kunne vært avsluttet for lenge siden. Det er vel som en skrev her, det er disse fantasiene som er ditt liv, og å nærmest bo på KG. Hva skal du leve for ellers, hvis damen moter seg opp til å si med rene ord: "Dra til helvete, din pikk! Jeg vil ikke ha deg." Setter du sluttstrek da? Jeg er ellers overbevist om at du ikke er normal i hodet. En ting er i hvert fall sikkert; at en del damemennesker er oralt aggressive. Veldig lite attraktivt i mine øyne. Og hadde det ikke vært for alt hennes tomme prat, så hadde jeg kuttet ut henne allerede sommeren 2009 når jeg først klarte å surre meg inn her på KG.
EmmaW Skrevet 24. januar 2011 #672 Skrevet 24. januar 2011 En ting er i hvert fall sikkert; at en del damemennesker er oralt aggressive. Veldig lite attraktivt i mine øyne. Og hadde det ikke vært for alt hennes tomme prat, så hadde jeg kuttet ut henne allerede sommeren 2009 når jeg først klarte å surre meg inn her på KG. Så hun - en ringe kvinne - har ene og alene ved talens makt klart å holde deg i bånd i halvannet år? Hva sier det deg som mann? Er du absolutt ikke istand til å ta en eneste beslutning selv? Dersom det er hun som styrer fremdriften, og hun som forventes å avslutte dette (slik at du får closure), så har du jo et problem. Du sier jo selv at hun har vanskelig for å bestemme seg. Og du vil jo ikke bestemme.
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #673 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Så hun - en ringe kvinne - har ene og alene ved talens makt klart å holde deg i bånd i halvannet år? Hva sier det deg som mann? Er du absolutt ikke istand til å ta en eneste beslutning selv? Dersom det er hun som styrer fremdriften, og hun som forventes å avslutte dette (slik at du får closure), så har du jo et problem. Du sier jo selv at hun har vanskelig for å bestemme seg. Og du vil jo ikke bestemme. Folk som lever i sin egen verden, og mer eller mindre tror på det de sier selv, kan faktisk være relativt overbevisende. Eller de er i hvert fall vanskelige å avsløre. Dessverre. Men hovedårsaken er at hun tok ut separasjon. Dermed ville det gå minst 1 år bare av den grunn. Så var det barna selvfølgelig pluss en masse annet styr rundt hennes person som skjedde midt oppi alt sammen. Dermed har alt blitt veldig praktisk vanskelig og uklart. Og som du påpeker, det viser seg nå at hun virkelig ikke klarer å bestemme seg på egen hånd. Hun sa det forsåvidt selv til meg at hun hadde problemer - samt at eldstemann hadde en kommentar en gang - men jeg hadde ikke trodd at det var så ille som det faktisk er. Dvs. jeg hadde håpet på at det ikke var så alvorlig. Endret 24. januar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #674 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hvis du er så veldig realistisk av deg - hvorfor finner du deg i 1,5 år uten fremgang. Hvorfor avklarer du ikke bare situasjonen selv hvis du er så mektig lei? På grunn av at hun tok ut separasjon, og fordi hun fortsatte med en masse prat og lovnader. Jeg er faktisk en mann til å stole på. Og det ser man jo hvor mye man har igjen for å være. Kvinner skyter seg selv i foten. Endret 24. januar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #675 Skrevet 24. januar 2011 Og ærlig talt, Steinar. At du gidder. I og for seg er det beundringsverdig at du venter i det lengste på å se om det er noe der. Men du vet, begge parter har en like stor rett til å "gjøre det slutt". Så selv om du mener det må være en gjensidig enighet i at "nå stopper vi", er det ikke et krav. Du har faktisk lov å si at du ikke ser en fremtid med henne, for så å slette nr., slå av telefon, eller hva enn som skal til for ikke å bli fristet til å besvare forsøk på kontakt fra hennes side. Du trenger ikke en gang gå i dybden på hvorfor du ikke ser en fremtid med henne, dersom du føler det blir for fristende for deg å hale det ut litt lengre om du prøver å sette ord på det som er galt. Skulle jeg heller forlatt henne ... up shit creek without a paddle ... rett etter at hun tok separasjon? Er det et bra mannfolk i dine øyne? Du sier at hun kan være den rette om hun bare forandrer seg... Men saken er at man skal ikke måtte forandre seg så til de grader for å passe sammen med et annet menneske. Man må gjerne gjøre mindre endringer, men å forandre hele personligheten, er å be om for mye. Da må du heller lete etter den kvinnen som har et utgangspunkt som passer med dine krav og ønsker. Og der de endringene hun går gjennom, går naturlig i retning "mer passende" for deg. Det er endringer du ikke kan tvinge frem, de må skje naturlig, ellers opplever du gjerne at 1. Hun vil føle seg fanget, eller 2. Hun vil komme til et punkt der hun bortimot avskyr deg for å ha "gjort henne til en person det ikke faller henne naturlig å være". Hun har egentlig de fleste av de egenskapene jeg ser etter. Hovedproblemet er bare at hun ikke klarer å bestemme seg, og (derfor) har helt feil innstilling og oppførsel overfor meg. Denne damen har gjerne gått gjennom en del endringer i personligheten sin, men det var i såfall ikke for å tekkes noen, mer fordi det var det som falt seg mest naturlig ut fra hvilket utgangspunkt hun hadde, og retningen livet hennes tok. Dessverre var den retningen det motsatte av hva du ønsker i en kvinne. Da må du nesten bare ta det til etterretning, og innse at hun nok ikke var damen for deg. Hadde det vært damen for deg, hadde hennes naturlige utvikling vært mer i din retning. Fortell henne at det ikke blir mer, og STÅ VED DET. Den eneste grunnen du trenger å oppgi, er at dere har "vokst fra hverandre". Det siste jeg skrev til henne (i forrige uke) var at jeg kommer til å velge deg bort hvis du ikke klarer å vise meg at du bryr deg. Og jeg ser det ikke på noen annen måte nå. Sårt er det, særlig om du hadde/har sterke følelser for henne. Men kjærlighetssorg går over, og det eneste rette du kan gjøre, er å begynne på den prosessen. Det eneste du oppnår ved å drøye det, er at den prosessen tar lengre tid, du tar et skritt frem, men så skjer det noe som gjør at du tar ett tilbake uka etter. Det er ikke du tjent med, og det er heller ikke hun. Den prosessen har egentlig pågått i bakgrunnen lenge allerede. Og jeg kommer nå til å følge den planen og den strategien som jeg har skissert her tidligere.
Bonito Skrevet 24. januar 2011 #676 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er faktisk en mann til å stole på. Og det ser man jo hvor mye man har igjen for å være. Kvinner skyter seg selv i foten. Jeg for min del begynner å bli lei av at du generaliserer ALLE kvinner, på bakgrunn av denne ene du nekter å gi slipp på. Nå har jeg trålt meg gjennom side opp og side ned av disse trådene. Og jeg kan vel si med rimelig sikkerhet, at i dette tilfelle er det du som skyter deg selv i foten. 1
Lizzee Skrevet 24. januar 2011 #677 Skrevet 24. januar 2011 Og hadde det ikke vært for alt hennes tomme prat, så hadde jeg kuttet ut henne allerede sommeren 2009 når jeg først klarte å surre meg inn her på KG. Hva mener du her? Hadde det ikke vært for hennes tomme prat så hadde du kuttet henne ut??? Er det altså positivt at hun driver med tom prat? Er det det som gjort at du har "holdt på" henne? Folk som lever i sin egen verden, og mer eller mindre tror på det de sier selv, kan faktisk være relativt overbevisende. Eller de er i hvert fall vanskelige å avsløre. Dessverre. Du lever jo i din egen verden du og.... Og som du påpeker, det viser seg nå at hun virkelig ikke klarer å bestemme seg på egen hånd. Hun sa det forsåvidt selv til meg at hun hadde problemer - samt at eldstemann hadde en kommentar en gang - men jeg hadde ikke trodd at det var så ille som det faktisk er. Dvs. jeg hadde håpet på at det ikke var så alvorlig. Du klarer jo ikke å bestemme deg på egen hånd du heller.... Jeg for min del begynner å bli lei av at du generaliserer ALLE kvinner, på bakgrunn av denne ene du nekter å gi slipp på. Nå har jeg trålt meg gjennom side opp og side ned av disse trådene. Og jeg kan vel si med rimelig sikkerhet, at i dette tilfelle er det du som skyter deg selv i foten. Det snåle vettu er at han generaliserer ALLE KVINNER, samtidig så velger han en han en som tydelig skårer høyest når det gjelder negative kvaliteter.... De fleste damene her på KG tar seg ikke nær av dette lenger. For vi vet jo at det er negative ting han blir tiltrukket av.
Steinar40 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #678 Skrevet 24. januar 2011 Hva mener du her? Hadde det ikke vært for hennes tomme prat så hadde du kuttet henne ut??? Er det altså positivt at hun driver med tom prat? Er det det som gjort at du har "holdt på" henne? Tomt prat er aldri positivt. Men det kan være veldig effektivt. Klart hun hadde vært historie for lenge siden hvis hun hadde sagt tydelig og klart at hun ikke var interessert. Du lever jo i din egen verden du og.... Det gjør alle. Du også. Og de fleste ser verden veldig ulikt hvis man kunne sammenliknet. Du klarer jo ikke å bestemme deg på egen hånd du heller.... Joda, det gjør jeg. Og jeg hadde faktisk bestemt meg. Det var hele poenget her. Det snåle vettu er at han generaliserer ALLE KVINNER, samtidig så velger han en han en som tydelig skårer høyest når det gjelder negative kvaliteter.... De fleste damene her på KG tar seg ikke nær av dette lenger. For vi vet jo at det er negative ting han blir tiltrukket av. Selvfølgelig er jeg ikke tiltrukket av negative ting. Men de kan fort ende opp i en ond sirkel.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #679 Skrevet 24. januar 2011 Herregud! Hun er IKKE interesert i deg og hun HAR bestemt seg. Hvorfor oppsøker du ikke en lege? Vil du ikke finne ut hva som feiler deg? Har du allerede en diagnose? Ingen er perfekte Steinar men det gjelder å innse når man har tatt feil. Når man ikke engang er i stand til å tilegne seg etterpåklokskap, da er det virkelig ikke håp
Tabris Skrevet 24. januar 2011 #680 Skrevet 24. januar 2011 Hvorfor fortsetter du å generalisere kvinner i tråd etter tråd?
Fremhevede innlegg