AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #641 Skrevet 23. januar 2011 Jeg setter hardt-mot-hardt for at hun skal klare å bestemme seg! Jeg vil ikke ha noen som ikke vil ha meg! Jeg vil at hun skal VISE MEG at hun bryr seg og er glad i meg! Og det praktiske er helt underordnet. Faktisk! Hvorfor skulle jeg ville ha henne da? Hun er jo praktisk talt bankrott! Du skrev en gang at denne damen hadde knapt 3 fungerende hjerneceller. Du har ingen, når du ennå ikke har tatt til deg det alle skriver her. Damen er IKKE glad i deg, vil IKKE ha deg. Det er du som har forbannet deg på at ettersom du har investert så mye, skal du ha valuta for pengene. Dette kunne vært avsluttet for lenge siden. Det er vel som en skrev her, det er disse fantasiene som er ditt liv, og å nærmest bo på KG. Hva skal du leve for ellers, hvis damen moter seg opp til å si med rene ord: "Dra til helvete, din pikk! Jeg vil ikke ha deg." Setter du sluttstrek da? Jeg er ellers overbevist om at du ikke er normal i hodet. 3
Lizzee Skrevet 24. januar 2011 #642 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Men når det gjelder forelskelse så er problemet at den går over igjen. Derfor er det umulig å basere seg bare på forelskelsen i lengden. Virker dessverre ikke som mange kvinner er realistiske nok til å klare å forstå dette faktum. Men er du realistisk nok til å klare å forstå faktum. Faktum er at dama ikke vil ha deg og at hun ikke er glad i deg. Hvorfor kan ikke du være realistisk nok til å bare forstå det? Jeg har virkelig forsøkt å vise forståelse, selv om jeg dessverre ikke alltid har vært like flink og tålmodig. Det må jeg innrømme. Men nå har det altså gått over ett og et halvt år uten at jeg merker noen som helst fremgang. Derfor er jeg nå mektig lei og ønsker en avklaring snarest. Reiser hun hit så vi får diskutert igjennom alt dette ansikt-til-ansikt, så er det i hvert fall et skritt i riktig retning ifra hennes side. Da viser hun god vilje. Men hvis ikke, så er det bare å for meg å gi opp hele henne. Hvis du er så veldig realistisk av deg - hvorfor finner du deg i 1,5 år uten fremgang. Hvorfor avklarer du ikke bare situasjonen selv hvis du er så mektig lei? Jeg setter hardt-mot-hardt for at hun skal klare å bestemme seg! Jeg vil ikke ha noen som ikke vil ha meg! Jeg vil at hun skal VISE MEG at hun bryr seg og er glad i meg! Og det praktiske er helt underordnet. Faktisk! Hvorfor skulle jeg ville ha henne da? Hun er jo praktisk talt bankrott! Du vil ikke ha noen som ikke vil ha deg! Fint. Men om du ikke vil det hvorfor er det da så viktig at denne personen som ikke vil ha deg skal VISE at hun bryr seg og er glad i deg? Dette er jo bare selvmotsigende svada!!! Endret 24. januar 2011 av Lizzee 1
Suzy Skrevet 24. januar 2011 #643 Skrevet 24. januar 2011 Og hun har jo også sagt at ingen andre har fått henne så sinna som meg. Uten å klare å forklare meg hvorfor selvfølgelig. Jeg må visst være et naturtalent Jeg sier det igjen; Du har ikke en normal måte å forholde seg til et menneske du hevder å ønske å ha et forhold til Steinar... Jeg siterer (igjen) fra Aspbergers hos voksne: "Personer som lider av denne tilstanden finner det vanskelig å utvikle meningsfulle relasjoner med jevnaldrende. De strever med å forstå spissfindigheter kommunisere gjennom øyekontakt, kroppsspråk eller ansiktsuttrykk, og sjelden vise følelser overfor andre. De er ofte beskyldt for å være respektløst og uhøflig, siden de finner de kan ikke fatte forventninger til passende sosial adferd og er ofte ute av stand til å bestemme følelsene til de rundt dem. Personer som lider av Aspergers syndrom kan sies å mangle både sosiale og emosjonelle gjensidighet." (Min utheving) Kilde: Aspbergers hos voksne Ja, jeg regner vel med at dere snart heier på henne når hun skriker "Din pikk" og "Dra til helvete"? Og bare så det er nevnt - igjen - det er vel akkurat det motsatte som har blitt sagt. Å kalle opp andre er uakseptabel oppførsel.
Gjest Purple Haze Skrevet 24. januar 2011 #644 Skrevet 24. januar 2011 Ja, jeg regner vel med at dere snart heier på henne når hun skriker "Din pikk" og "Dra til helvete"? Og hun har jo også sagt at ingen andre har fått henne så sinna som meg. Uten å klare å forklare meg hvorfor selvfølgelig. Jeg må visst være et naturtalent Har du fått med deg noe som helst av det som har kommet av svar i tolkningssak 1 og 2? Alle som svarer er fullstendig klare på at det å kalle opp noen og be dem dra til helvete er helt uakseptabelt, og tyder i alle fall ikke på noen varme følelser fra den som uttaler det. Du tar det faktisk som et kompliment at du får henne sintere enn noen andre klarer! Hva er positivt med det? Hvis det er noe du er stolt av, så er du jo helt forstokket i hodet ditt. Jeg kan fortelle deg hvorfor hun blir sint på deg. Du er umulig å kommunisere med. Enkelt og greit. I tillegg blir hun sint fordi du forventer ting av henne som hun ikke klarer å gi deg, men du er for blind til å innse det. At du etter så lang tid ikke kan innse at dette ikke er noe å bygge et forhold på, gjør meg bare fullstendig matt. Min teori er: Du har aldri tidligere hatt noe forhold til en kvinne. Denne kvinnen har vist deg interesse, og dermed bestemte du deg for at du skal ha henne, uansett. Hun har ingen av de egenskapene du sier du ønsker hos en partner, men du tror du kan tvinge henne til å endre seg, slik at hun passer inn i din form. Om det skulle bli dere to (hvilket jeg ikke tror kommer til å skje), så kommer det til å bli et dysfunksjonelt forhold uten sidestykke. 6
Gjest KateW Skrevet 24. januar 2011 #645 Skrevet 24. januar 2011 Godt skrevet, Purple. Får meg til å holde en knapp på at alle menn burde ha pult minst en gang før de blir tredve. 1
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #646 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hva skjedde med den første tråden? Ble den for lang for KG? Og ærlig talt, Steinar. At du gidder. I og for seg er det beundringsverdig at du venter i det lengste på å se om det er noe der. Men du vet, begge parter har en like stor rett til å "gjøre det slutt". Så selv om du mener det må være en gjensidig enighet i at "nå stopper vi", er det ikke et krav. Du har faktisk lov å si at du ikke ser en fremtid med henne, for så å slette nr., slå av telefon, eller hva enn som skal til for ikke å bli fristet til å besvare forsøk på kontakt fra hennes side. Du trenger ikke en gang gå i dybden på hvorfor du ikke ser en fremtid med henne, dersom du føler det blir for fristende for deg å hale det ut litt lengre om du prøver å sette ord på det som er galt. Du sier at hun kan være den rette om hun bare forandrer seg... Men saken er at man skal ikke måtte forandre seg så til de grader for å passe sammen med et annet menneske. Man må gjerne gjøre mindre endringer, men å forandre hele personligheten, er å be om for mye. Da må du heller lete etter den kvinnen som har et utgangspunkt som passer med dine krav og ønsker. Og der de endringene hun går gjennom, går naturlig i retning "mer passende" for deg. Det er endringer du ikke kan tvinge frem, de må skje naturlig, ellers opplever du gjerne at 1. Hun vil føle seg fanget, eller 2. Hun vil komme til et punkt der hun bortimot avskyr deg for å ha "gjort henne til en person det ikke faller henne naturlig å være". Denne damen har gjerne gått gjennom en del endringer i personligheten sin, men det var i såfall ikke for å tekkes noen, mer fordi det var det som falt seg mest naturlig ut fra hvilket utgangspunkt hun hadde, og retningen livet hennes tok. Dessverre var den retningen det motsatte av hva du ønsker i en kvinne. Da må du nesten bare ta det til etterretning, og innse at hun nok ikke var damen for deg. Hadde det vært damen for deg, hadde hennes naturlige utvikling vært mer i din retning. Fortell henne at det ikke blir mer, og STÅ VED DET. Den eneste grunnen du trenger å oppgi, er at dere har "vokst fra hverandre". Sårt er det, særlig om du hadde/har sterke følelser for henne. Men kjærlighetssorg går over, og det eneste rette du kan gjøre, er å begynne på den prosessen. Det eneste du oppnår ved å drøye det, er at den prosessen tar lengre tid, du tar et skritt frem, men så skjer det noe som gjør at du tar ett tilbake uka etter. Det er ikke du tjent med, og det er heller ikke hun. Endret 24. januar 2011 av Raven Emerald 3
Gjest KateW Skrevet 24. januar 2011 #647 Skrevet 24. januar 2011 Du sier at hun kan være den rette om hun bare forandrer seg... Men saken er at man skal ikke måtte forandre seg så til de grader for å passe sammen med et annet menneske. Man må gjerne gjøre mindre endringer, men å forandre hele personligheten, er å be om for mye. Da må du heller lete etter den kvinnen som har et utgangspunkt som passer med dine krav og ønsker. Og der de endringene hun går gjennom, går naturlig i retning "mer passende" for deg. Les dette Steinar, dette har blitt sagt av flere, opp og i mente! Vær så snill. Les det! Og fordøy det! Ta det til deg.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #648 Skrevet 24. januar 2011 Les dette Steinar, dette har blitt sagt av flere, opp og i mente! Vær så snill. Les det! Og fordøy det! Ta det til deg. ...men det der fikk han jo beskjed om X antall ganger i den forrige tråden. Og han svarer jo bare da at det er den uønskede adferden og dårlige oppførseln han ønsker at hun endrer. Og at det er vanlig at man i fornuftige forhold endrer seg for å tilpasse seg blahblahblahblah........
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #649 Skrevet 24. januar 2011 ...men det der fikk han jo beskjed om X antall ganger i den forrige tråden. Og han svarer jo bare da at det er den uønskede adferden og dårlige oppførseln han ønsker at hun endrer. Og at det er vanlig at man i fornuftige forhold endrer seg for å tilpasse seg blahblahblahblah........ Ja, TILPASSE seg... Men når man må endre hele personligheten sin, bevisst, i en helt annen retning enn det som faller seg naturlig... Ja, da er det ikke det rette, da. Men det virker som om han ikke helt forstår det, dessverre, og da er det ikke så mye resten av verden kan gjøre.
Lizzee Skrevet 24. januar 2011 #650 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Ja, TILPASSE seg... Men når man må endre hele personligheten sin, bevisst, i en helt annen retning enn det som faller seg naturlig... Ja, da er det ikke det rette, da. Men det virker som om han ikke helt forstår det, dessverre, og da er det ikke så mye resten av verden kan gjøre. Fordi Steinar har bestemt seg for at hun skal være den rette! Og når han har bestemt seg så skal det være sånn. Selv om hun er klinkokos og gjør alt omvendt av hva han liker. Men så lenge han har bestemt seg for at det må bli henne så må hun altså forandre personligheten totalt. Forstå det den som kan.... Så lenge Steinar mener at det er så enkelt å bare forandre seg totalt lurer jeg på hvorfor ikke han kan forandre seg i stedenfor for å tilpasse seg henne. ALtså... målet kan jo oppnås da også: Han tilpasser seg henne for at han skal bli den rette for henne også levde de lykkelig alle sine dager!!! ....not!!!!!!! Endret 24. januar 2011 av Lizzee
Bernina Skrevet 24. januar 2011 #651 Skrevet 24. januar 2011 Nå som jeg er singel og sånn så lurer jeg på om jeg skal forsøke den strategien til Steinar: Gå ut og finne meg den største drittsekken og så bestemme meg for at han skal jeg ha - men kreve at han totalt endrer personlighet! Det høres jo veldig logisk ut....
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #652 Skrevet 24. januar 2011 @ Lizzee: Jeg skjønner at det er vanskelig for ham å gi slipp, når han helt sikkert føler på at damen han falt for, er "inni der" et sted. Men problemet er at vi mennesker nå en gang er laget sånn at hendelser og opplevelser forandrer oss, ikke bare tanker og ønsker, men også verdisyn. Og denne damen har gått i en retning Steinar ikke liker. Men da har han to valg; enten gir han slipp, eller så må han endre sine verdisyn, slik at hun nok en gang blir drømmedama, uten at hun trenger å forandre seg. For hun er jo da tydeligvis tilfreds der hun er, i den grad at hun ikke ser behovet for å "røske opp" i seg selv. Og Steinar vil aldri ha den samme påvirkningskraften på henne, som det hun har selv, iallefall ikke over tid. @ Bernina: Det gjør det, ikke sant?? Om samboer'n dumper meg, skal jeg jaggu prøve den taktikken selv, også. Det tar jo åpenbart litt tid, men den tiden kan jeg jo bruke på KG, til å gi råd til alle andre, og overse rådene jeg får selv. =)
Gjest KateW Skrevet 24. januar 2011 #653 Skrevet 24. januar 2011 Hm, han derre bipolære, suicidale, som ikke kjente ungene sine, som stadig kom i slåsskamper, han er jo mann, og han er jo ganske kjekk, dersom man ser bort de manglende tennene han har mistet i slåsskamp. Kanskje jeg skal gi ham grønt lys? er jo ikke så mye jeg trenger å forandre på der, egentlig. Litt medikamenter, tannlegebesøk, personlighetsforandring og muligens han må endre sivilstatus nå, også bor han jo ikke her lengre, så han må jo flytte. Men han var jo veldig forelska i meg. Han er nok mannen i mitt liv.
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2011 #654 Skrevet 24. januar 2011 Hm, han derre bipolære, suicidale, som ikke kjente ungene sine, som stadig kom i slåsskamper, han er jo mann, og han er jo ganske kjekk, dersom man ser bort de manglende tennene han har mistet i slåsskamp. Kanskje jeg skal gi ham grønt lys? er jo ikke så mye jeg trenger å forandre på der, egentlig. Litt medikamenter, tannlegebesøk, personlighetsforandring og muligens han må endre sivilstatus nå, også bor han jo ikke her lengre, så han må jo flytte. Men han var jo veldig forelska i meg. Han er nok mannen i mitt liv. Ååå, ja, han har potensiale! Han bør du satse på! <3
EmmaW Skrevet 24. januar 2011 #655 Skrevet 24. januar 2011 Hahaha, en god latter på formiddagen forlenger livet. Da har jeg en bra plan for fremtidig sjekking; Enhver som ser bra ut (eller heter det "bra nok"?) kan være et potensielt partneremne. Jeg må bare sette foten ned og kreve at han endrer oppførsel og innstilling. Om det så tar flere år, er det jo bare til å stå på.
Bernina Skrevet 24. januar 2011 #657 Skrevet 24. januar 2011 Hahaha, en god latter på formiddagen forlenger livet. Da har jeg en bra plan for fremtidig sjekking; Enhver som ser bra ut (eller heter det "bra nok"?) kan være et potensielt partneremne. Jeg må bare sette foten ned og kreve at han endrer oppførsel og innstilling. Om det så tar flere år, er det jo bare til å stå på. Også er det ikke noe problem om han er blakk hele tiden og du må betale for ham når dere finner på ting. Du kan også hjelpe ham med husleie og mobilregning. Det er ikke noe problem. Men en dag i fremtiden må du sette ned foten - eller stramme inn skrustikka og tvinge ham til å forstå at han må vise at han setter pris på deg før han kan få mer penger.... 1
Bernina Skrevet 24. januar 2011 #658 Skrevet 24. januar 2011 (endret) *dobbel* Endret 24. januar 2011 av Bernina
Bernina Skrevet 24. januar 2011 #659 Skrevet 24. januar 2011 (endret) *dobbel* Endret 24. januar 2011 av Bernina
Nuith Skrevet 24. januar 2011 #660 Skrevet 24. januar 2011 Tror det hadde blitt utrolig slitsomt å være jeg, for 99% av mennene jeg møter fyller jo Steinars "bra nok" definisjon. Dvs. at med en fullstendig personlighetsforvandling ville de jo blitt brukbare kjærester alle sammen. Hvordan skal jeg kunne VELGE egentlig?!? 1
Fremhevede innlegg