Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, men hun dama det dreier seg om her, har jo lenge vært i den situasjonen. Med mindreårige barn. Og det har ikke skapt få problemer for oss også.

:sukk: At denne dama har vært i et forhold over 20 år, har ingen betydning i forhold til at DU står fritt til å avslutte dette når som helst, uten å vente mer, stille flere ultimatum, eller cashe ut mere penger.

Spill ikke det kortet der til meg, for hvis det var slik at du var full av forståelse for at hun er midt i å legge bak seg et langt forhold, så hadde du hvert fall IKKE presset henne, stilt ultimatum og prøvd å tvinge henne. Da hadde du ventet tålmodig, uten noe press. Latt henne få tid og ikke minst rom til å sortere både tanker og følelser. Og det gjør du faktisk ikke.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som så mange andre før meg har sagt... Hun er ikke interessert! Kanskje i pengene dine, men ikke i deg. Uansett hvilke skrustikker du nå strammer, kommer det ikke til å spille noen rolle. For hun vil ikke ha deg. Slik jeg ser det er det to muligheter for hva hun kommer til å gjøre.

- Hun går tilbake til mannen.

- Hun finner en hun virkelig blir forelsket i, og dumper dere begge.

Kvinner som er oppriktig interessert og forelsket i en mann, trenger nemlig ikke tvinges til noe som helst. Verken å endre oppførsel eller å vise at han betyr noe. Det er faktisk noe som kommer av seg selv når man er forelsket. Om du nå velger å fortsette dette håpløse prosjektet med å tvinge og kreve noe hun åpenbart ikke vil gi, er jeg redd du kommer til å bli gal tilslutt.

Joda, jeg kan se de to mulighetene du nevner. Hun er relativt praktisk orientert når det gjelder å få fordeler selv.

Men når det gjelder forelskelse så er problemet at den går over igjen. Derfor er det umulig å basere seg bare på forelskelsen i lengden. Virker dessverre ikke som mange kvinner er realistiske nok til å klare å forstå dette faktum.

Men jeg kommer som sagt til å gjennomføre dette med å kreve at hun må komme hit hvis hun skulle kontakte meg igjen. Da har hun nemlig ikke muligheten til å bare utsette denne saken lenger.

Skrevet (endret)

Joda, jeg kan se de to mulighetene du nevner. Hun er relativt praktisk orientert når det gjelder å få fordeler selv.

Men når det gjelder forelskelse så er problemet at den går over igjen. Derfor er det umulig å basere seg bare på forelskelsen i lengden. Virker dessverre ikke som mange kvinner er realistiske nok til å klare å forstå dette faktum.

Men jeg kommer som sagt til å gjennomføre dette med å kreve at hun må komme hit hvis hun skulle kontakte meg igjen. Da har hun nemlig ikke muligheten til å bare utsette denne saken lenger.

Men har man tatt ut seperasjon og flyttet fra hverandre, er det vanligste å ta ut skilsmisse etter ett år. Kanskje hun tviler, og tenker på å flytte tilbake til mannen?

Du har i hvert fall fungert som bankautomat for henne i mellom tiden.

Og mindreårige barn (nå har hun strengt tatt kun det ene, men..) pleier ikke å påvirke situasjonen. Er man ferdig med hverandre, så er man det.

Endret av EmmaW
Skrevet

Herregud så nedlatende du er. Skjønner godt at hun ikke vil ha deg!

Vi kvinner vet da utmerket godt at forelskelse ikke varer (på samme måten som i starten). Men forelskelsen går ikke bare over og blir borte, slik at vi må erstatte den med "Steinars fornuft".

Forelskelsen går over til kjærlighet, den skjønner du. Og den er nok på mange måter mye sterkere enn den opprinnelige forelskelsen. Så vil det være perioder hvor forelskelsen blusser opp igjen, i tillegg til da den dypere kjærligheten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke du skal prate noe særlig høyt om å ikke være realistisk og ikke klare å forstå faktum. For her stiller du svært langt bak i køen, gitt. Mange av de som svarer deg - inkludert meg - er i et langvarig og lykkelig forhold. Jeg tror nok jeg vet litt mer om realisme og fakta når det kommer til et forhold enn hva du gjør, i følge din oppførsel i denne saken.

• Liker 3
Skrevet

Forelskelse varer som regel ikke livet ut nei. Men når den har forsvunnet før man i det hele tatt har innledet ett ordentlig forhold er det vel noe som skurrer?

Skrevet

Og du snakker om å være langt ute på feil jorde? Alle som er eller har vært i et lenger forhold VET at forelskelsen tar over. Men den erstattes med kjærlighet. Det går opp og ned i et forhold, man går aldri rundt og er head over heels forelsket hele tiden.

Og ja, man skal ikke basere et forhold kun på en forelskelse, vennskap, respekt og kommunikasjon er også viktig.

Og igjen; jeg har aldri møtt noen som har basert et forhold på praktiske ytelser og gjenytelser.

De jeg kjenner som er kjærester og samboere har blitt det fordi de var enige om det. Ikke fordi den ene parten satte hardt mot hardt og krevet det...

• Liker 2
Skrevet

Spill ikke det kortet der til meg, for hvis det var slik at du var full av forståelse for at hun er midt i å legge bak seg et langt forhold, så hadde du hvert fall IKKE presset henne, stilt ultimatum og prøvd å tvinge henne. Da hadde du ventet tålmodig, uten noe press. Latt henne få tid og ikke minst rom til å sortere både tanker og følelser. Og det gjør du faktisk ikke.

Jeg har virkelig forsøkt å vise forståelse, selv om jeg dessverre ikke alltid har vært like flink og tålmodig. Det må jeg innrømme.

Men nå har det altså gått over ett og et halvt år uten at jeg merker noen som helst fremgang. Derfor er jeg nå mektig lei og ønsker en avklaring snarest.

Reiser hun hit så vi får diskutert igjennom alt dette ansikt-til-ansikt, så er det i hvert fall et skritt i riktig retning ifra hennes side. Da viser hun god vilje. Men hvis ikke, så er det bare å for meg å gi opp hele henne.

Skrevet

Herregud så nedlatende du er. Skjønner godt at hun ikke vil ha deg!

hehe Dette er akkurat noe hun kunne ha sagt!

Kvinner er seg like :ler:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hun er ikke ferdig med forholdet til sin mann. Hun har dårlig samvittighet for å ha bedratt han. Hun kommer til å gå tilbake til han, hvis han vil ha henne. Det er mulig han er i tvil om han vil satse på henne igjen, og i mellomtiden bruker hun Steinar som bidragsyter, slik at hun kan klare seg økonomisk.

Dette er hva jeg tror om saken. Hva Steinar måtte bruke tid og penger på, kunne ikke brydd meg mindre. Han har selv satt seg i, og forblitt i denne situasjonen, og fortjener ikke bedre.

• Liker 1
Skrevet

En hver kvinne kan finne på å si noe slikt til deg, Steinar. Og det er ikke fordi vi er kvinner, men fordi du er en ytterst.. eh.. "spesiell"... mann.

• Liker 3
Skrevet

Er dette et forsøk på å provosere eller er du bare så tåpelig?

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Ohh lykke, Steinar har funnet ut at alle kvinner er akkurat som dette surrehodet av en kvinne, basert på EN setning. Jebus!!!

• Liker 1
Skrevet

Og takk gudene for at menn ikke er like. Hadde du vært representativ for mannekjønnet, hadde jeg gått hen og blitt lesbisk. :fnise:

Ohh lykke, Steinar har funnet ut at alle kvinner er akkurat som dette surrehodet av en kvinne, basert på EN setning. Jebus!!!

Jamen, det vil jo kanskje bety at dersom dette ikke fungerer, så blir han enda mer misogynistisk, og vil dermed skremme bort andre kvinner før de rekker å rote seg inn i et forhold med ham. :jepp:

• Liker 3
Gjest Purple Haze
Skrevet

Og takk gudene for at menn ikke er like. Hadde du vært representativ for mannekjønnet, hadde jeg gått hen og blitt lesbisk. :fnise:

:fnise:

Jamen, det vil jo kanskje bety at dersom dette ikke fungerer, så blir han enda mer misogynistisk, og vil dermed skremme bort andre kvinner før de rekker å rote seg inn i et forhold med ham. :jepp:

Ingen kommentar...;)

Skrevet

Åhhhh :tristbla:

Jeg beklager den der, til absolutt alle kvinner i verden :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Åhhhh :tristbla:

Jeg beklager den der, til absolutt alle kvinner i verden :sjenert:

Det går bra. Det kommer fra Steinar, så vi tar det ikke så tungt. :klemmer:

Skrevet

Det går bra. Det kommer fra Steinar, så vi tar det ikke så tungt. :klemmer:

:fnise: Takk :klemmer:

Skrevet

En hver kvinne kan finne på å si noe slikt til deg, Steinar. Og det er ikke fordi vi er kvinner, men fordi du er en ytterst.. eh.. "spesiell"... mann.

Ja, jeg regner vel med at dere snart heier på henne når hun skriker "Din pikk" og "Dra til helvete"?

Og hun har jo også sagt at ingen andre har fått henne så sinna som meg. Uten å klare å forklare meg hvorfor selvfølgelig.

Jeg må visst være et naturtalent :smoke:

Skrevet

Og du snakker om å være langt ute på feil jorde? Alle som er eller har vært i et lenger forhold VET at forelskelsen tar over. Men den erstattes med kjærlighet. Det går opp og ned i et forhold, man går aldri rundt og er head over heels forelsket hele tiden.

Og ja, man skal ikke basere et forhold kun på en forelskelse, vennskap, respekt og kommunikasjon er også viktig.

Og igjen; jeg har aldri møtt noen som har basert et forhold på praktiske ytelser og gjenytelser.

De jeg kjenner som er kjærester og samboere har blitt det fordi de var enige om det. Ikke fordi den ene parten satte hardt mot hardt og krevet det...

Jeg setter hardt-mot-hardt for at hun skal klare å bestemme seg!

Jeg vil ikke ha noen som ikke vil ha meg!

Jeg vil at hun skal VISE MEG at hun bryr seg og er glad i meg!

Og det praktiske er helt underordnet. Faktisk!

Hvorfor skulle jeg ville ha henne da? Hun er jo praktisk talt bankrott!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...