Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #601 Skrevet 23. januar 2011 Hehe, takk for det Men jeg har nok ingen behov for å brette akkurat de problemene ut på forumet her. Jeg vet allerede hva resultatet hadde blitt, nemlig. Men, det er aldri feil å ha noen å snakke med om problemene, og det har jeg Ja, da er du jo forsåvidt heldig sånn sett. Jeg har nemlig ingen jeg ønsker å prate med om denne saken ute i "virkeligheten". Derfor er det veldig praktisk å diskutere det her for meg.
Tabris Skrevet 23. januar 2011 #602 Skrevet 23. januar 2011 I april/mai kommer "Tolkningssak 3". Etter et par måneders stillhet, når dama innser at banken er stengt, så lover hun å komme ned og ta en skikkelig prat med ham i løpet av sommeren. Men det er mulig hun trenger litt penger til togbilletten... Og vips, så er Steinar i ventemodus igjen. 2
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #603 Skrevet 23. januar 2011 I april/mai kommer "Tolkningssak 3". Etter et par måneders stillhet, når dama innser at banken er stengt, så lover hun å komme ned og ta en skikkelig prat med ham i løpet av sommeren. Men det er mulig hun trenger litt penger til togbilletten... Og vips, så er Steinar i ventemodus igjen. Neida, jeg kommer til å gjøre det veldig klart for henne at hun ikke har noen annen mulighet lenger.
Gjest Prøvis Skrevet 23. januar 2011 #604 Skrevet 23. januar 2011 (endret) Jaha, ja... Så det er ikke snakk om å ringe henne og avtale å treffes ansikt-til-ansikt på en satt dato? Det blir samme opplegget som i sommer, da du hadde gitt henne en "siste" frist om å svare på din sms? Vi ser jo hvor effektivt det fungerte... Hun kommer til å peke på barn, jobb og penger som grunner til at hun ikke kan reise, men kommer til å si at "så snart hun har mulighet" så kommer hun. Og så blir du sittende som en kronidiot og vente. Fremdeles. For hun har jo ikke sagt at hun ikke kommer, hun kan bare ikke akkurat nå. Han kan ikke sette en dato, for da kan det hende at denne affæren virkelig tar slutt. Dette er livet hans, det er dette som får dagene til å gå for hans del og hva skal han gjøre hvis dette tar slutt? Og så har han tidligere sagt at han ikke liker å innrømme feil.. og da har vi det gående en laaaang stund til.. Det er mye snakk om barn her, men et av barna er faktisk myndig så vidt jeg husker, det er kun et av barna som er barn. Og det betyr at såfremt det store barnet ikke har spesielle pleiebehov som gjør at hun ikke kan jobbe fullt, så har hun full mulighet til å øke stillingsprosenten sin. Men jeg skjønner jo det at det ikke er så attraktivt når hun fortsatt deler bolig med mannen sin og i tillegg får hjelp av Steinar til å betale lånet på det huset. Endret 23. januar 2011 av Prøvis 3
QueenPenelope Skrevet 23. januar 2011 #605 Skrevet 23. januar 2011 Han kan ikke sette en dato, for da kan det ende at denne affæren virkelig tar slutt. Dette er livet hans, det er dette som får dagene til å gå for hans del og hva skal han gjøre hvis dette tar slutt? Og så har han tidligere sagt at han ikke liker å innrømme feil.. og da har vi det gående en laaaang stund til.. Det er mye snakk om barn her, men et av barna er faktisk myndig så vidt jeg husker, det er kun et av barna som er barn. Og det betyr at såfremt det store barnet ikke har spesielle pleiebehov som gjør at hun ikke kan jobbe fullt, så har hun full mulighet til å øke stillingsprosenten sin. Men jeg skjønner jo det at det ikke er så attraktivt når hun fortsatt deler bolig med mannen sin og i tillegg får hjelp av Steinar til å betale lånet på det huset. Som jeg skulle sagt det selv - bare med færre ord
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #606 Skrevet 23. januar 2011 Han kan ikke sette en dato, for da kan det ende at denne affæren virkelig tar slutt. Dette er livet hans, det er dette som får dagene til å gå for hans del og hva skal han gjøre hvis dette tar slutt? Og så har han tidligere sagt at han ikke liker å innrømme feil.. og da har vi det gående en laaaang stund til.. Denne dama er så uberegnelig at det er umulig å sette noen dato. Dette er problemet med å være avhengig av andre. Jeg vil altså ha den rette løsningen, og ikke bare fortsette på denne måten. Det er mye snakk om barn her, men et av barna er faktisk myndig så vidt jeg husker, det er kun et av barna som er barn. Og det betyr at såfremt det store barnet ikke har spesielle pleiebehov som gjør at hun ikke kan jobbe fullt, så har hun full mulighet til å øke stillingsprosenten sin. Men jeg skjønner jo det at det ikke er så attraktivt når hun fortsatt deler bolig med mannen sin og i tillegg får hjelp av Steinar til å betale lånet på det huset. Jeg kom faktisk til å tenke på noe eldste barnet sa til mora si for et antall år tilbake som jeg hørte på. Det var at mora prata om mye de skulle gjøre, men det ble aldri noe av det. Bare kom til å tenke på akkurat dette i sta.
Gjest Prøvis Skrevet 23. januar 2011 #607 Skrevet 23. januar 2011 Selvfølgelig kan du sette en dato Steinar, hvis hun finner stadige unnskyldninger for hvorfor det ikke går uansett hvilken dato du setter så har du jo fått svaret ditt. Hvis hun lever sammen med mannen sin ennå så kan jeg forstå at det er vanskelig for henne å reise, for hva skal hun si til han for å forklare reisen sin?
QueenPenelope Skrevet 23. januar 2011 #608 Skrevet 23. januar 2011 Dette er problemet med å være avhengig av andre. Du er altså ikke avhengig av noen som helst i denne saken. Du kan hvert fall være mann nok til å innrømme såpass. Har du vært en stund på KG og lest et par tråden bortsett fra denne, må du ha fått med deg utallige eksempler på at folk har måttet gå videre uten å få noen closure fra den andre. La meg se... tror da jammen meg at du har skrevet i en i dag til og med! Tråden "Og vips.. der var han borte". Tror du de som skriver om lignende erfaringer i den tråden hadde ventet og håpet på en avklaring i halvannet år?! Samt gitt bort penger også? Het ubegripelig at du ikke ser hvor teit denne saken er, og hvor langt ute på viddene du er i reaksjonsmønsteret ditt.
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #609 Skrevet 23. januar 2011 Selvfølgelig kan du sette en dato Steinar, hvis hun finner stadige unnskyldninger for hvorfor det ikke går uansett hvilken dato du setter så har du jo fått svaret ditt. Hvis hun lever sammen med mannen sin ennå så kan jeg forstå at det er vanskelig for henne å reise, for hva skal hun si til han for å forklare reisen sin? Javisst, hvis hun finner på unnskyldninger fremover nå så blir det ikke noe mer da. Det skal hun få velge selv. Jeg vil bare ha den rette løsningen.
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #610 Skrevet 23. januar 2011 La meg se... tror da jammen meg at du har skrevet i en i dag til og med! Tråden "Og vips.. der var han borte". Tror du de som skriver om lignende erfaringer i den tråden hadde ventet og håpet på en avklaring i halvannet år?! Samt gitt bort penger også? Sannsynligvis har de ikke kjent den aktuelle personen i nærheten av så lenge som jeg har kjent henne. Det blir en vesentlig forskjell.
QueenPenelope Skrevet 23. januar 2011 #611 Skrevet 23. januar 2011 (endret) Sannsynligvis har de ikke kjent den aktuelle personen i nærheten av så lenge som jeg har kjent henne. Det blir en vesentlig forskjell. Nei, det er ingen vesentlig forskjell. Spiller faktisk absolutt ingen rolle om dere ble kjent mens dere fortsatt gikk i bleier, når det kommer til å bli sammen, eventuelt ikke bli det. Edit: Forresten, hvorfor mener du det? Endret 23. januar 2011 av QueenPenelope
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #612 Skrevet 23. januar 2011 Nei, det er ingen vesentlig forskjell. Spiller faktisk absolutt ingen rolle om dere ble kjent mens dere fortsatt gikk i bleier, når det kommer til å bli sammen, eventuelt ikke bli det. Edit: Forresten, hvorfor mener du det? Det spiller en psykologisk rolle. Jo lenger man har kjent et menneske desto vanskeligere blir det å bare avskrive denne sånn uten videre. Et menneske man knapt kjenner derimot, har man veldig liten eller ingen tilknytning til.
QueenPenelope Skrevet 23. januar 2011 #613 Skrevet 23. januar 2011 Det spiller en psykologisk rolle. Jo lenger man har kjent et menneske desto vanskeligere blir det å bare avskrive denne sånn uten videre. Et menneske man knapt kjenner derimot, har man veldig liten eller ingen tilknytning til. Du har forhåpentligvis ikke kjent henne på denne måten i årevis (tatt i betraktning at hun faktisk er gift). At det kan gjøre vondere å gå fra noen en har kjent lenge, og også som en venn, kan jeg forstå. Derfor lønner det seg å tenke en gang eller to, før man involverer seg med venner. Man risikerer å miste begge deler... At det gjør vondt å avslutte er det ingen tvil om. Det du også må forstå, er at det kun vil gjøre vondere jo lengre du venter.
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #614 Skrevet 23. januar 2011 Du har forhåpentligvis ikke kjent henne på denne måten i årevis (tatt i betraktning at hun faktisk er gift). At det kan gjøre vondere å gå fra noen en har kjent lenge, og også som en venn, kan jeg forstå. Derfor lønner det seg å tenke en gang eller to, før man involverer seg med venner. Man risikerer å miste begge deler... At det gjør vondt å avslutte er det ingen tvil om. Det du også må forstå, er at det kun vil gjøre vondere jo lengre du venter. Jeg har ingen interesse av å ha henne som venninne hvis/når dette skjærer seg.
EmmaW Skrevet 23. januar 2011 #615 Skrevet 23. januar 2011 (endret) Det spiller en psykologisk rolle. Jo lenger man har kjent et menneske desto vanskeligere blir det å bare avskrive denne sånn uten videre. BS. Jeg måtte avslutte et ti år langt forhold fordi det hadde ikke vært mulig på noen måte å fortsette samlivet. Vi hadde for lite felles, og hadde vokset i ulike retninger. Jeg har ingen interesse av å ha henne som venninne hvis/når dette skjærer seg. Det mest patetiske jeg vet er når man ikke kan beholde vennskapet etter at et forhold tar slutt dersom ikke en av partene har vært utro eller begått andre grove overtramp. Om man har kjent hverandre lenge, er det som regel vennskapet som har vært grobunnen for de sterkere følelsene. Men jeg kan jo skjønne at dersom du ikke er i stand til å forme henne slik du vil ha henne, vil du måtte innse hvilke feil du har gjort. Det er åpenbart at dere ikke fungerer sammen som personer, verken som venner eller partnere. Man ber ikke verken venner eller kjærester om å dra til helvete. Endret 23. januar 2011 av EmmaW
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #616 Skrevet 23. januar 2011 BS. Jeg måtte avslutte et ti år langt forhold fordi det hadde ikke vært mulig på noen måte å fortsette samlivet. Vi hadde for lite felles, og hadde vokset i ulike retninger. Og det var fort gjort? Helt greit? No problem? Det mest patetisk jeg vet er når man ikke kan beholde vennskapet når et forhold tar slutt uten at en av partene har vært utro eller begått andre grove overtramp. Om man har kjent hverandre lenge, er det som regel vennskapet som har vært grobunnen for de sterkere følelsene. Men jeg kan jo skjønne at dersom du ikke er i stand til å forme henne slik du vil ha henne, vil du måtte innse hvilke feil du har gjort. Det er åpenbart at dere ikke fungerer sammen som personer, verken som venner eller partnere. Man ber ikke verken venner eller kjærester om å dra til helvete. Eneste rasjonelle grunnen jeg kan se til å fortsette å være venner med en eks, det er når det er felles barn med i bildet. Som det jo forsåvidt ofte er.
QueenPenelope Skrevet 23. januar 2011 #617 Skrevet 23. januar 2011 Og det var fort gjort? Helt greit? No problem? Et samlivsbrudd er aldri fort gjort, helt grei eller no problem. Men nå snakker vi ikke om at du er i ferd med å avslutte et 10 år langt forhold heller. Og du har likevel lov til å ikke synes at det er greit, eller uproblematisk.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #618 Skrevet 23. januar 2011 Som så mange andre før meg har sagt... Hun er ikke interessert! Kanskje i pengene dine, men ikke i deg. Uansett hvilke skrustikker du nå strammer, kommer det ikke til å spille noen rolle. For hun vil ikke ha deg. Slik jeg ser det er det to muligheter for hva hun kommer til å gjøre. - Hun går tilbake til mannen. - Hun finner en hun virkelig blir forelsket i, og dumper dere begge. Kvinner som er oppriktig interessert og forelsket i en mann, trenger nemlig ikke tvinges til noe som helst. Verken å endre oppførsel eller å vise at han betyr noe. Det er faktisk noe som kommer av seg selv når man er forelsket. Om du nå velger å fortsette dette håpløse prosjektet med å tvinge og kreve noe hun åpenbart ikke vil gi, er jeg redd du kommer til å bli gal tilslutt.
EmmaW Skrevet 23. januar 2011 #619 Skrevet 23. januar 2011 Og det var fort gjort? Helt greit? No problem? Eneste rasjonelle grunnen jeg kan se til å fortsette å være venner med en eks, det er når det er felles barn med i bildet. Som det jo forsåvidt ofte er. Nei, det er aldri morsomt, men noen ganger må man bevege seg videre i livet. Jeg har har et godt forhold til flere av mine ekser, selv én som jeg hadde et halvannet år langt forhold til, hvor det endte fordi han var utro. Vi er forbi det nå, jeg bærer ikke nag, og vi prater sammen innimellom. Jeg inngår aldri et forhold med noen jeg ikke gjerne ville hatt som venn, men det er vel det som skiller deg fra resten av oss, Steinar. Du er opptatt av hva som er praktisk og fornuftig, og regner i ytelser og gjenytelser. Vi andre (i hvert fall vi som har svart deg i begge tolkningstrådene) bygger et forhold på god kommunikasjon og vennskap i tillegg til tiltrekning, og alt det praktiske kommer i andre hånd.
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #620 Skrevet 23. januar 2011 Et samlivsbrudd er aldri fort gjort, helt grei eller no problem. Men nå snakker vi ikke om at du er i ferd med å avslutte et 10 år langt forhold heller. Og du har likevel lov til å ikke synes at det er greit, eller uproblematisk. Nei, men hun dama det dreier seg om her, har jo lenge vært i den situasjonen. Med mindreårige barn. Og det har ikke skapt få problemer for oss også.
Fremhevede innlegg