Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ditt svar var ikke i nærheten av å være relevant for det jeg skrev. Igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest alt jeg har kommet over om aspergers på nettet og kan derfor en god del om det. Steinar er en helt typisk asperger og burde være lett å diagnosere. Det ville forundret meg om han ikke allerede hadde en diagnose. Dessverre er dette en tilstand som ikke kan kureres, men han kan absolutt få hjelp til sosial trening og til å forstå omverdenen bedre.

Skrevet

Samtidig spiller jeg litt ball med hvordan jeg skal forholde meg til denne dama det gjelder i denne situasjonen.

Du spiller ikke ball.

Å spille ball innebærer å kaste frem og tilbake - du tar ikke i mot noe fra noen og har bestemt deg på forhånd :roll:

Igjen - uttrykk du bruker som du ikke kjenner betydningen av...

Skrevet

Nå skal man være forsiktig med å sette bastante diagnoser på mennesker over nett. Slikt er umulig. Men jeg ser ikke bort fra at det kan være noe i en aspergers diagnose, eller noe annet. Om ikke en diagnose, så tror jeg i hvertfall Steinar trenger seriøs hjelp.

Skrevet

Det du og flere andre her tydeligvis ikke forstår, det er at jeg får ut frustrasjon over denne saken ved å skrive her.

Samtidig spiller jeg litt ball med hvordan jeg skal forholde meg til denne dama det gjelder i denne situasjonen.

Nei, du spiller ikke ball. Du snakker gresk, vi andre kinesisk. for vi forstår rett og slett ikke hvordan du tenker og resonnerer, og du forstår tydeligvis ikke hva vi sier. Ballspill er et lagspill, team. Dette ligner ikke en gang.

Og jeg syns nå at jeg har kommet frem til en bra plan og en bra strategi :)

Nei. Den planen og strategien du har kommet frem til nå, er det samme du har gjort i halvannet år allerede. Og hun kommer til å reagere på samme måte som før. Så reagerer du med en ny plan og ny strategi (som slett ikke er ny likevel), og så begynner karusellen på nytt.

Det kommer faktisk til å fortsette slik helt til DU bestemmer deg for å lage din egen closure og avslutte og ikke se deg tilbake. Hun kommer ikke til å gi deg et forhold, og hun kommer ikke til å gi deg closure.

• Liker 1
Skrevet

Nå skal man være forsiktig med å sette bastante diagnoser på mennesker over nett. Slikt er umulig. Men jeg ser ikke bort fra at det kan være noe i en aspergers diagnose, eller noe annet. Om ikke en diagnose, så tror jeg i hvertfall Steinar trenger seriøs hjelp.

For all del - jeg setter heller ikke diagnose, men jeg mener det er endel ting som tilsier at Steinar kan ha aspbergers, eller en annen form for høyt-fungerende autisme, og det er derfor jeg oppfordrer ham til å lese lenkene jeg har lagt ved.

Det kan jo hjelpe ham til å få det bedre, rett og slett.

Skrevet

Det enste jeg trenger er å få til closure i denne saken.

Skrevet

For all del - jeg setter heller ikke diagnose, men jeg mener det er endel ting som tilsier at Steinar kan ha aspbergers, eller en annen form for høyt-fungerende autisme, og det er derfor jeg oppfordrer ham til å lese lenkene jeg har lagt ved.

Jeg tenkte mest på AnonymBruker over meg. :) Men er enig i at det kan være verdt å ta enn titt på, kanskje ta en test for å se om det faktisk forholder seg slik eller ikke.

Skrevet

Det enste jeg trenger er å få til closure i denne saken.

Men det klarer du jo ikke. Du klarer ikke engang svare relevant på poster eller å forstå hva folk blir frustrert over etter hundrevis av innspill.

Skrevet

Jeg har en med Asberger i min familie. All I'm saying - det ligner... :sjenert:

Skrevet

Enig. Klart en lege ikke kan stille en diagose over nettet, men om han hadde oppsøkt hjelp og fått en utredning vedder jeg skjorta mi på at han kommer ut med en aspergers diagnose.

Skrevet

Nei, du spiller ikke ball. Du snakker gresk, vi andre kinesisk. for vi forstår rett og slett ikke hvordan du tenker og resonnerer, og du forstår tydeligvis ikke hva vi sier. Ballspill er et lagspill, team. Dette ligner ikke en gang.

Det er ikke lett å spille ball med kvinnfolk vettu ;) hehe

Nei. Den planen og strategien du har kommet frem til nå, er det samme du har gjort i halvannet år allerede. Og hun kommer til å reagere på samme måte som før. Så reagerer du med en ny plan og ny strategi (som slett ikke er ny likevel), og så begynner karusellen på nytt.

Det kommer faktisk til å fortsette slik helt til DU bestemmer deg for å lage din egen closure og avslutte og ikke se deg tilbake. Hun kommer ikke til å gi deg et forhold, og hun kommer ikke til å gi deg closure.

Forskjellen er som sagt at jeg nå kommer til å gjennomføre dette.

Det har jeg bestemt meg for. Samme hvor mye hun måtte tyte og låte nå, så blir det som jeg har bestemt.

Og for alt hva jeg vet så er kanskje saken allerede avsluttet. Jeg har ikke hørt noe mer ifra henne.

Skrevet

Det er ikke lett å spille ball med kvinnfolk vettu ;) hehe

Akkurat i dette tilfellet er det neimen ikke vår feil!

• Liker 1
Skrevet

Men det klarer du jo ikke. Du klarer ikke engang svare relevant på poster eller å forstå hva folk blir frustrert over etter hundrevis av innspill.

Målet mitt har vært å få ut egen frustrasjon, finne en bra plan og en strategi som kan fungere i denne saken.

Det har visse av innleggene her hjulpet meg med, og det takker man for :)

Men er det mitt problem at andre blir frustrerte av at jeg ikke har avsluttet kontakten med henne ennå?

Skrevet

Akkurat i dette tilfellet er det neimen ikke vår feil!

Kvinnfolk er ikke som andre folk ;) Det er helt sant :smoke: hehe

Skrevet

Og når du ikke har noe å komme med, så tyr du bare til plattheter og dårlige spøker. Dette er bare trist. Og hvis du tror at det eneste vi er frustrerte over er at du ikke har brutt kontakten med henne enda, så har du så store problemer med å forstå andre mennesker at du definitivt bør oppsøke hjelp.

Skrevet (endret)

Målet mitt har vært å få ut egen frustrasjon, finne en bra plan og en strategi som kan fungere i denne saken.

Det har visse av innleggene her hjulpet meg med, og det takker man for :)

Men er det mitt problem at andre blir frustrerte av at jeg ikke har avsluttet kontakten med henne ennå?

Jeg er egentlig ikke frustrert over at du ikke har brutt kontakten enda. Jeg blir frustrert fordi du ikke viser tegn til å forstå hva vi sier.

Klart, det er da revnende likegyldig for meg om du kaster bort både livet ditt og pengene dine på ei dame som ikke vil ha deg. Jeg har da nok av trøbbel i mitt eget liv å bekymre meg for.

Endret av QueenPenelope
Skrevet

Og når du ikke har noe å komme med, så tyr du bare til plattheter og dårlige spøker. Dette er bare trist. Og hvis du tror at det eneste vi er frustrerte over er at du ikke har brutt kontakten med henne enda, så har du så store problemer med å forstå andre mennesker at du definitivt bør oppsøke hjelp.

Okay, ettersom jeg nå har kommet så langt som jeg kan komme her, så la meg hjelpe dere med all deres frustrasjon da :skravle:

Skrevet (endret)

Jeg er egentlig ikke frustrert over at du ikke har brutt kontakten enda. Jeg blir frustrert fordi du ikke viser tegn til å forstå hva vi sier.

Klart, det er da revnende likegyldig for meg om du kaster bort både livet ditt og pengene dine på ei dame som ikke vil ha deg. Jeg har da nok av trøbbel i mitt eget liv å bekymre meg for.

Da kan jeg altså trøste deg med at jeg nå - ifølge min plan - ikke tenker å kaste bort mer penger på denne dama, og veldig lite mer av min tid.

Og du kan jo lage en egen tråd når det gjelder dine bekymringer :)

Endret av Steinar40
Skrevet

Og du kan jo lage en egen tråd når det gjelder dine bekymringer :)

Hehe, takk for det :) Men jeg har nok ingen behov for å brette akkurat de problemene ut på forumet her. Jeg vet allerede hva resultatet hadde blitt, nemlig. ;)

Men, det er aldri feil å ha noen å snakke med om problemene, og det har jeg :skravle:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...