Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som er vennlig og hyggelig, men han har aldri vist meg noen romantisk interesse eller tatt intiativ til noe mer. Hva sier dere, jenter? Han er nok interessert, sånn egentlig. Det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd. Kanskje jeg skal gi ham et ultimatum eller to, og litt penger, over et års tid og vente og se?

Klart det! Hva i himmelens navn venter du på?! :sjokk:

Tror nok det tar noe lengre enn et år, men bare du er sta nok, bruker nok penger, og stiller mange nok ultimatum (som du for ALL del ikke må gjennomføre! Det vil ødelegge alt), så tror jeg nok at dette kan bli et slikt forhold som folk sier "se på dem. SLIK vil jeg også ha". Jeg skal heie på deg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du vet at hun ikke er forelsket, men du både vil - og ikke minst tror - at dere skal bli sammen?

Bare vent bittelitt mens jeg samler meg fra latterkrampen :skratte:

Hva slags verden er det du lever i Steinar? Vet du ikke at tiden hvor fornuftsekteskap var vanlig er over??

Er det i det hele tatt mulig?! Jeg holder på å dø av latter her.

1. Du vet at hun ikke er forelsket i deg, men tror dere skal bli sammen, som vanlige kjærester. Bare hun endrer seg og ser til å bli forelsket, da. Et par ultimatum, så er nok den i boks :ironi:

2. Dama er fortsatt gift. Har fortsatt delt økonomi og delte eiendeler med sin mann. Noe som gjør at den husleia du hjelper henne med, faktisk er HANS husleie. Hvordan føles det å hjelpe mannen hennes med penger, egentlig?

3. Skal riktig lure på om de to sitter der og holder deg for narr.

Som sagt, teorier har jeg nok av selv.

Men det er hva som skjer i virkeligheten som betyr noe. Derfor er nå min tålmodighet med henne slutt.

Jeg er fast bestemt på å gjennomføre det jeg nå har beskrevet hvis det blir aktuelt. Enten eller. All or nothing.

Skrevet

:skratte:

Dette høres virkelig romantisk ut, for en lovende start på et forhold! Typisk for forelskede kvinner, altså, å trenge å bli presset, stilt ultimatum for (som man ikke holder) og generelt sett kreve forandring av oppførsel og innstilling. At man trenger et slikt press må være det klareste tegnet på at man ønsker et forhold!

Edit: Liten wake-up call, Steinar: Hvis noen har vist svært liten interesse og intiativ til et forhold i ca et års tid, så er det for fornuftige mennesker et sikker tegn på at vedkommende faktisk ikke er interessert i et forhold. :skravle:

Det hun trenger er et hardt spark i ræva!

Skrevet

Nei. Det er det DU trenger! Et veldig, veldig hardt et.

• Liker 1
Skrevet

Javisst! Dette er veldig typisk for kvinner som er forelsket og interesert i et forhold - du må presse dem, gi dem ultimatumer og et hardt spark i ræva! Er slik det fungerer.

• Liker 2
Skrevet

:fnise:

Nå damer... er det bare meg, eller er det flere som gjerne skulle hørt hennes side av saken?

Jada, jeg tviler ikke på at hun hadde klart å få dere til å se saken mye ifra hennes side.

Skrevet

Jeg har en nabo som er vennlig og hyggelig, men han har aldri vist meg noen romantisk interesse eller tatt intiativ til noe mer. Hva sier dere, jenter? Han er nok interessert, sånn egentlig. Det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd. Kanskje jeg skal gi ham et ultimatum eller to, og litt penger, over et års tid og vente og se?

Hvem har sagt at hun aldri har vært forelsket i meg eller aldri vist meg noen romantisk interesse?

Det var i forbindelse med og etter at hun tok ut separasjon at hun virkelig sporet ut.

Skrevet

:Gjesp: Akkurat det samme har jeg hørt før. Du får bare sitte der, bruke penger på mannen hennes i håp om at hun en dag skal se hvilken gigafangst hun har gått glipp av :filer:

Banken er stengt.

Skrevet

Jeg begynner å skjønne hvorfor de IKKE gidder å ta turen. Maken til tankegang hos et visst mannfolk...

Det er nok heller DU som bør gå grundig i deg selv. Ikke henne.

Og du mener da ...?

Skrevet

Hvem har sagt at hun aldri har vært forelsket i meg eller aldri vist meg noen romantisk interesse?

Det var i forbindelse med og etter at hun tok ut separasjon at hun virkelig sporet ut.

Og det å "spore ut", vise mangel på interesse og initiativ over et års tid, samt også bli sint å kalle deg for pikk og drittsekk hvis du forsøker å prate om deres fremtid - det er selvsagt ikke et tegn på at hun har mistet interessen. Det er bare å presse henne og gi henne et spark i ræva, så ordnet seg, vet du.

• Liker 1
Skrevet

When pigs fly, mister.

I så fall har grisene akkurat fått vinger.

Skrevet (endret)

Steinar - jeg har sagt det før og jeg sier det igjen - jeg tror du bør søke hjelp.

Gjennom trådene dine skinner det gjennom at du har visse vansker - for eksempel med å forstå sosial interaksjon, med å forstå og tolke svarene du får her inne og du er ikke minst på kanten til sykelig fokusert på enkeltting over lang tid...

Under er noen sitater fra beskrivelser av voksne med aspbergers og lenker til sider om temet. Les det i det minste. Det kan være hjelp å få.

Impaired social reactions are a key component of Asperger's syndrome. People who suffer from this condition find it difficult to develop meaningful relationships with their peers. They struggle to understand the subtleties of communicating through eye contact, body language, or facial expressions and seldom show affection towards others. They are often accused of being disrespectful and rude, since they find they can’t comprehend expectations of appropriate social behavior and are often unable to determine the feelings of those around them. People suffering from Asperger's syndrome can be said to lack both social and emotional reciprocity. (min utheving)

Aspbergers syndrome in adults

They may be extremely passionate about just one or two topics, with little patience for small talk. Aspbergers syndrome

People with Asperger syndrome sometimes find it difficult to express themselves emotionally and socially. For example, they may:

*have difficulty understanding gestures, facial expressions or tone of voice

*have difficulty knowing when to start or end a conversation and choosing topics to talk about

*use complex words and phrases but may not fully understand what they mean

*be very literal in what they say and can have difficulty understanding jokes, metaphor and sarcasm. For example, a person with Asperger syndrome may be confused by the phrase 'That's cool' when people use it to say something is good. (min utheving) Autism.org

Det er rett og slett ikke vanlig å ha en tilnærming til verden uten nyanser og empati. Tar du tak i det kan det hende du vil forstå både deg selv og verden bedre.

Endret av Suzy
  • Liker 4
Skrevet

Og du mener da ...?

Det er slike svar som gjør at jeg mistenker at du enten er et troll eller at du trenger en diagnose. Det er umulig for et normalt voksent menneske å ikke forstå hva vi reagerer på etter hundrevis av sider med svar om samme temaet over flere måneder. Da feiler du noe, rett og slett. Og da trenger du profesjonell hjelp.

Skrevet

Og det å "spore ut", vise mangel på interesse og initiativ over et års tid, samt også bli sint å kalle deg for pikk og drittsekk hvis du forsøker å prate om deres fremtid - det er selvsagt ikke et tegn på at hun har mistet interessen. Det er bare å presse henne og gi henne et spark i ræva, så ordnet seg, vet du.

Poenget er nå i hovedsak for meg å få til closure.

Dermed kan en av to ting skje.

1. Hun våkner.

2. Jeg avslutter.

Og etter min mening vil den beste metoden for å få til dette være å sett et krav til henne som hun ikke kan unngå. Et krav som samtidig stopper alt annet tull. Dette kravet er at hun må reise hit så vi får pratet i sammen ansikt-til-ansikt en gang for alle.

Skrevet

Signerer det med asperger. Jeg har forsøktgjenta det til det kjedsommelige jevnlig i tråden. Han er tydeligvis ganske hardt rammet, for ingenting går inn. Kanskje Steinar har en diagnose allerede.

Skrevet

Det er rett og slett ikke vanlig å ha en tilnærming til verden uten nyanser og empati. Tar du tak i det kan det hende du vil forstå både deg selv og verden bedre.

Til din informasjon. Du er ute på helt feil jorde.

Skrevet

Signerer det med asperger. Jeg har forsøktgjenta det til det kjedsommelige jevnlig i tråden. Han er tydeligvis ganske hardt rammet, for ingenting går inn. Kanskje Steinar har en diagnose allerede.

Jeg har forståelse for at det ikke er morsomt å måtte innse at man kanskje har et problem, men det er faktisk til hjelp å finne ut hva det er som er årsaken til at ting går galt, eller virker vanskeligere for ham enn for andre...

Men ja, kanskje diagnosen alt er der og han ikke tar det inn over seg? Kast gjerne lys over saken Steinar.

Skrevet

Til din informasjon. Du er ute på helt feil jorde.

Så du er helt annerledes enn du fremstår i de mange trådene dine på KG?

Hvorfor lager du dem da?

Skrevet

Det er slike svar som gjør at jeg mistenker at du enten er et troll eller at du trenger en diagnose. Det er umulig for et normalt voksent menneske å ikke forstå hva vi reagerer på etter hundrevis av sider med svar om samme temaet over flere måneder. Da feiler du noe, rett og slett. Og da trenger du profesjonell hjelp.

Se mitt innlegg over ditt...

Skrevet

Det du og flere andre her tydeligvis ikke forstår, det er at jeg får ut frustrasjon over denne saken ved å skrive her.

Samtidig spiller jeg litt ball med hvordan jeg skal forholde meg til denne dama det gjelder i denne situasjonen.

Og jeg syns nå at jeg har kommet frem til en bra plan og en bra strategi :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...