Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns ikke det er bortkastet tid å få til closure.

PÅ den måten slipper jeg nemlig å se meg tilbake og tenke på hva som kunne ha vært. Dette er veldig viktig for meg.

Og hva som er bortkastet tid eller ikke, kan man aldri vite.

På denne måten får du heller aldri løftet blikket, sett fremover, og innsett at du kaster bort mye verdifull tid, energi og penger på et forhold som aldri kommer til å bli en realitet.

Og du som er over førti, burde faktisk tenke på at det er NÅ du lever.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nemlig. Du bekrefter bare det jeg har sagt flere ganger nå. Du velger den løsningen som gjør at du kan utsette lengst mulig å innse at dere aldri vil bli sammen. Ikke fordi du er så sta, men fordi du ikke vil innrømme at dette ikke vil fungere. Det er enklere å vente, enn å se sannheten i øynene.

Derfor tør du ikke å dra på besøk til henne.

Jeg VIL IKKE dra på besøk til henne! Hun SKAL nå vise meg interesse og initiativ. Ellers har hun ingen verdi. For meg.

Og her avslører du at du ikke vet hvordan en forelsket dame oppfører seg, når du tror at hennes oppførsel er et tegn på forelskelse. Hun oppfører seg slik fordi hun IKKE er forelsket.

Jeg har da vel aldri påstått at hennes oppførsel viser at hun er forelsket!? :klø:

Det er jo nettopp dette som er problemet her! Ikke nødvendigvis at hun ikke er forelsket, men fordi hun ikke viser meg at hun bryr seg og er glad i meg. Og derfor må hun endre sin innstilling og oppførsel. Vise interesse og initiativ ved å reise hit for å diskutere situasjonen etc.

Skrevet

Jeg har sagt det før, og sier det igjen.

Det er på tide at Steinar leser sin egen signatur. Og følger den.

Hahaha. Den har jeg ikke lagt merke til før du nevnte den nå :skratte:

Skrevet

:scorpis:

Jeg syns ikke det er bortkastet tid å få til closure.

PÅ den måten slipper jeg nemlig å se meg tilbake og tenke på hva som kunne ha vært. Dette er veldig viktig for meg.

Og hva som er bortkastet tid eller ikke, kan man aldri vite.

Skrevet

Så om hun en gang var forelsket, har det gått over, og hun har vært fornuftig i ett års tid? Hvordan forklarer du hennes "innstilling og oppførsel" da?

Det er en vanskelig praktisk situasjon, hun er en usikker personlighet og livredd for å bestemme seg for noe.

Og om du da ikke får den avklaringen du helst vil ha, som er at dere skal bli sammen, hva gjør du da? Gir henne litt penger slik at du har henne halvveis på kroken et halvår til, og så sitte på KG og klage over at du ikke har fått "closure"?

Nei. Eneste veien videre for oss nå er at hun reiser hit ned snarest mulig.

Skrevet

Nei, det kommer ikke til å skje. For du sier selv det vil "bare gå den veien" for hver dag hun ikke står på døra di. Noe som i praksis vil si at så lenge hun ringer deg og lover deg litt gull og grønne skoger, så er det nok til å stanse din tog-fra-stasjonen prosess, og du er tilbake der du startet.

Nei. Som sagt, det eneste jeg kommer til å være interessert i å høre ifra henne, er når og hvordan hun skal reise hit. Og noe annet kommer vi ikke til å prate om.

Skrevet

Nei. Som sagt, det eneste jeg kommer til å være interessert i å høre ifra henne, er når og hvordan hun skal reise hit. Og noe annet kommer vi ikke til å prate om.

Da er det, som andre har sagt, bare for henne å si at hun "kommer snart", "kommer når hun har mulighet", og kanskje også helst vil ha litt penger av deg for at hun skal få til å reise litt tidligere... Og du sitter fortsatt og venter tre år fra nå fordi "har du ventet så lenge så kan du vente litt til" og "det er fornuftig med closure".

Skrevet

Hvordan skal hun finansiere turen? :tunge1:

Skrevet

Jeg VIL IKKE dra på besøk til henne! Hun SKAL nå vise meg interesse og initiativ. Ellers har hun ingen verdi. For meg.

Jeg har da vel aldri påstått at hennes oppførsel viser at hun er forelsket!? :klø:

Det er jo nettopp dette som er problemet her! Ikke nødvendigvis at hun ikke er forelsket, men fordi hun ikke viser meg at hun bryr seg og er glad i meg. Og derfor må hun endre sin innstilling og oppførsel. Vise interesse og initiativ ved å reise hit for å diskutere situasjonen etc.

Så du vet at hun ikke er forelsket, men du både vil - og ikke minst tror - at dere skal bli sammen?

Bare vent bittelitt mens jeg samler meg fra latterkrampen :skratte:

Hva slags verden er det du lever i Steinar? Vet du ikke at tiden hvor fornuftsekteskap var vanlig er over??

Er det i det hele tatt mulig?! Jeg holder på å dø av latter her.

1. Du vet at hun ikke er forelsket i deg, men tror dere skal bli sammen, som vanlige kjærester. Bare hun endrer seg og ser til å bli forelsket, da. Et par ultimatum, så er nok den i boks :ironi:

2. Dama er fortsatt gift. Har fortsatt delt økonomi og delte eiendeler med sin mann. Noe som gjør at den husleia du hjelper henne med, faktisk er HANS husleie. Hvordan føles det å hjelpe mannen hennes med penger, egentlig?

3. Skal riktig lure på om de to sitter der og holder deg for narr.

• Liker 2
Skrevet

Det har vært mye slik hittil. Det er slik nå. Og det vil fortsette å være slik.

Vi er tilbake til din enorme ansvarsfraskrivelse.

Igjen legger du alt over på henne. Det er HUN som skal vise deg. Det er HUN som skal dra på besøk. Det er HUN som må vise initiativ. Mens du bare skal sitte der med lommeboka di, og vente. Fremfor å gjøre noe aktivt for ditt eget liv, for å få en avklaring. Du har alle muligheter for å gjøre det, og du nekter.

Det er ikke stahet. Det er dumhet.

Ja, hvis vi skal komme noen vei videre her, så legger jeg nå alt over på henne. Dvs. i første omgang. Hun har vist så liten interesse og initiativ at dette nå er helt nødvendig. Hun kan bare skylde seg selv.

Min mulighet er å presse henne til dette. Og skjer ikke det, så blir det avsluttet.

Skrevet (endret)

Min mulighet er å presse henne til dette. Og skjer ikke det, så blir det avsluttet.

:skratte:

Dette høres virkelig romantisk ut, for en lovende start på et forhold! Typisk for forelskede kvinner, altså, å trenge å bli presset, stilt ultimatum for (som man ikke holder) og generelt sett kreve forandring av oppførsel og innstilling. At man trenger et slikt press må være det klareste tegnet på at man ønsker et forhold!

Edit: Liten wake-up call, Steinar: Hvis noen har vist svært liten interesse og intiativ til et forhold i ca et års tid, så er det for fornuftige mennesker et sikker tegn på at vedkommende faktisk ikke er interessert i et forhold. :skravle:

Endret av Tabris
  • Liker 3
Skrevet

Jaha, ja... Så det er ikke snakk om å ringe henne og avtale å treffes ansikt-til-ansikt på en satt dato? Det blir samme opplegget som i sommer, da du hadde gitt henne en "siste" frist om å svare på din sms? Vi ser jo hvor effektivt det fungerte...

Hun kommer til å peke på barn, jobb og penger som grunner til at hun ikke kan reise, men kommer til å si at "så snart hun har mulighet" så kommer hun. Og så blir du sittende som en kronidiot og vente. Fremdeles. For hun har jo ikke sagt at hun ikke kommer, hun kan bare ikke akkurat nå.

Joda, tviler ikke på at hun kan forsøke seg på noe sånt. Kvinnfolk er utspekulerte nok! Og det har skjedd før.

Problemet hennes nå er imidlertid at det da ikke skjer noe mer før hun faktisk reiser hit.

Skrevet

Jeg har ikke ord en gang.

Skrevet

På denne måten får du heller aldri løftet blikket, sett fremover, og innsett at du kaster bort mye verdifull tid, energi og penger på et forhold som aldri kommer til å bli en realitet.

Og du som er over førti, burde faktisk tenke på at det er NÅ du lever.

Hvorfor tror du at jeg vil få til closure?

Skrevet

:fnise:

Nå damer... er det bare meg, eller er det flere som gjerne skulle hørt hennes side av saken?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en nabo som er vennlig og hyggelig, men han har aldri vist meg noen romantisk interesse eller tatt intiativ til noe mer. Hva sier dere, jenter? Han er nok interessert, sånn egentlig. Det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd. Kanskje jeg skal gi ham et ultimatum eller to, og litt penger, over et års tid og vente og se?

Skrevet

Problemet hennes nå er imidlertid at det da ikke skjer noe mer før hun faktisk reiser hit.

:Gjesp: Akkurat det samme har jeg hørt før. Du får bare sitte der, bruke penger på mannen hennes i håp om at hun en dag skal se hvilken gigafangst hun har gått glipp av :filer:

• Liker 1
Skrevet

Joda, tviler ikke på at hun kan forsøke seg på noe sånt. Kvinnfolk er utspekulerte nok! Og det har skjedd før.

Jeg begynner å skjønne hvorfor de IKKE gidder å ta turen. Maken til tankegang hos et visst mannfolk...

Det er nok heller DU som bør gå grundig i deg selv. Ikke henne.

Skrevet

Da er det, som andre har sagt, bare for henne å si at hun "kommer snart", "kommer når hun har mulighet", og kanskje også helst vil ha litt penger av deg for at hun skal få til å reise litt tidligere... Og du sitter fortsatt og venter tre år fra nå fordi "har du ventet så lenge så kan du vente litt til" og "det er fornuftig med closure".

Ingen av hennes unnskyldninger er gode nok lenger. Jeg har hørt dem for mange ganger. Til slutt blir det sånn. Tilogmed for meg.

Skrevet

Ingen av hennes unnskyldninger er gode nok lenger. Jeg har hørt dem for mange ganger. Til slutt blir det sånn. Tilogmed for meg.

When pigs fly, mister.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...