Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke fått svar på mitt spørsmål (om hvordan dine svar til meg hadde en sammenheng med at du ikke har erfaring med hvordan forelskede kvinner oppfører seg). Men svaret ditt her gjør i hvertfall at jeg mistenker enda sterkere at dette er tilfellet - du har ikke erfaring med forelskede kvinner, og har derfor ingenting å sammenligne med. Derfor ser du ikke selv at du har alle svarene du trenger, og at det ikke er noe å vente på.

Og siden du blander normal stahet med en egenhet som er direkte usunn, så vil du ikke høre på råd men må lære dette den harde veien. Noen du allerede har gjort i over et år. Det er ditt valg, og kun deg det går ut over. Jeg gjorde samme feil som deg, men da var jeg bare 21 år, og jeg ventet bare noen få måneder. Men det var lenge nok. Jeg gjør ikke den feilen igjen.

Det skader aldri å lære av sin feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på med psykologisk closure.

Og det blir noe helt annet og mye mer personlig når man står ansikt-til-ansikt. Dette er et av de store problemene med medier som telefon og Internett.

Problemet er at du er så tett i pappen at selv den enkleste lærdom ikke går inn.

Ikke evner du å tenke logisk, ikke forholder du deg til fakta, ikke klarer du å kommunisere, ikke holder det du lover, selvinnsikten din er totalt fraværende.

Seig som en igle er du. Men det er dessverre ikke nok. Denne damen kommer aldri til å få følelser for deg og har aldri hatt det. Du kan velge å gnåle om dette til du ligger i grava, eller du kan bestemme deg for at dette skal bli første dagen i starten på ditt nye liv. Det er helt opp til deg. Din oppførsel er så tragisk at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte, men du har alle muligheter til å endre deg selv og få et helt nytt liv allerede fra og med nå!

Skrevet

Det spiller ingen rolle hva hun tror på lenger. Hun får valget imellom å reise eller ikke reise. Veldig enkelt. Faktisk så enkelt at til og med hun kommer til å klare å forstå det!

Jaha? Så dersom hun ikke sporenstreks kaster seg i bilen/toget/flyet etter samtalen deres, så mener du at du avslutter absolutt alt? Ingen mer kontakt, du sletter dama fra kontaktlista og evt. andre steder du måtte ha henne, og ser deg aldri mer tilbake??

Og jeg svarte at jeg vet godt at en forelsket dame oppfører seg som hun er totalt blåst i hue. All sunn fornuft hun eventuelt måtte ha forsvinner da ut av vinduet. I en sånn ca 6 måneders periode. Deretter kommer fornuften tilbake igjen.

Jeg mener fortsatt om du vet hvordan en forelsket dame oppfører seg, med tanke på hyppig kontakt, hva hun sier, generelt oppførselen hennes. Ikke at hun blir "Blåst i hodet".

Og om du hadde rett, og at forelskede damer blir "blåste i hodet" i 6 mnd. Hvordan forklarer du da at hun fortsatt er blåst i hodet etter 18 måneder? 3 ganger så lang tid? Da er det vel trygt å konkludere med at årsaken til at hun er blåst i hodet ikke kan være fordi hun er så forelsket i deg. Da skulle det ha gått over og løst seg for et år siden.

• Liker 2
Skrevet

Klarer du ikke å svare med annet enn selvfølgeligheter og svada? Dette er jo helt latterlig. Har du så lite evne til refleksjon og selvinnsikt at det er kun plattheter du klarer å svare med?

• Liker 1
Skrevet

Gjenta den setningen høyt 500 ganger!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sagt det før, og sier det igjen.

Det er på tide at Steinar leser sin egen signatur. Og følger den.

• Liker 1
Skrevet

Og hele poenget mitt, som du ikke ser ut til å forstå, er at en forelsket dame trenger ikke se deg i øynene for å vise deg det. Det hadde du sett og forstått selv om det var 30 000 kilometer mellom dere.

Og jeg spør igjen: Hvorfor er det viktigere for deg at hun viser denne interessen og initiativet, enn å faktisk få en avklaring???

Det er stor forskjell når man faktisk har noe med hverandre å gjøre.

Det er ikke lett å bli/være forelsket når man ikke kan se hverandre engang. Dessuten har jeg altså kjent denne dama i flere år - ikke i 6 måneder.

Jeg ønsker at hun skal vise meg interesse og initiativ slik at vi faktisk kan oppnå det som har vært målet hele tiden. Altså at vi skal bli i sammen i praksis. Det er den avklaringen jeg helst vil ha.

Skrevet

Jaha? Så dersom hun ikke sporenstreks kaster seg i bilen/toget/flyet etter samtalen deres, så mener du at du avslutter absolutt alt? Ingen mer kontakt, du sletter dama fra kontaktlista og evt. andre steder du måtte ha henne, og ser deg aldri mer tilbake??

Tja, det kommer ikke til å bli som en av/på-knapp akkurat. Men for hver dag som går og hun ikke står på trappa her og ringer på, så kommer det nå bare til å gå en vei.

Jeg mener fortsatt om du vet hvordan en forelsket dame oppfører seg, med tanke på hyppig kontakt, hva hun sier, generelt oppførselen hennes. Ikke at hun blir "Blåst i hodet".

Og om du hadde rett, og at forelskede damer blir "blåste i hodet" i 6 mnd. Hvordan forklarer du da at hun fortsatt er blåst i hodet etter 18 måneder? 3 ganger så lang tid? Da er det vel trygt å konkludere med at årsaken til at hun er blåst i hodet ikke kan være fordi hun er så forelsket i deg. Da skulle det ha gått over og løst seg for et år siden.

Hun er forsåvidt blåst nok i hue, problemet er bare at hun ikke er det på den helt rette måten for øyeblikket. Vi får se om hun eventuelt velger å reise eller ikke. Altså om hun velger oss i sammen eller ikke.

Skrevet

Tja, det kommer ikke til å bli som en av/på-knapp akkurat. Men for hver dag som går og hun ikke står på trappa her og ringer på, så kommer det nå bare til å gå en vei.

Hun er forsåvidt blåst nok i hue, problemet er bare at hun ikke er det på den helt rette måten for øyeblikket. Vi får se om hun eventuelt velger å reise eller ikke. Altså om hun velger oss i sammen eller ikke.

Jeg forstår ikke hvorfor du klamrer deg fast til denne dama, når du synes hun er blåst i huet.

Skrevet

Og det er dette som er problemet. Du er ikke i stand til å avslutte. Du sier at om hun ikke gjør eller sier sånn eller slik, så er det ferdig. Men det er ikke ferdig. Det fører bare til at "det kommer til å gå en vei". Og den veien tar årevis, den har allerede tatt over et år. Det betyr at uansett hvor mye hun kaller deg en drittsekk, uansett om hun ikke reiser for å prate med deg, så er en melding som kan gi deg en spire av håp nok til bremse din "går bare en vei" prosess, og du ender opp tilbake der du startet.

Det er nettopp den tankegangen som gjør at du etter et år ikke har kommet deg en tøddel lenger enn hva du var, og det er den tankegangen som gjør at du i praksis aldri vil bli ferdig med henne. Hun har deg rundt lillefingen i årevis, fordi hun kan bare gi deg akkurat nok tilbakemelding til at du begynner å tvile og håpe, og du er tilbake igjen. Klarer du virkelig ikke se dette? Er det virkelig mulig å være over førti år og være så blind?

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du klamrer deg fast til denne dama, når du synes hun er blåst i huet.

At hun er blåst i hue betyr ikke at hun generelt sett er mindre intelligent og dum.

Det betyr bare at hun oppfører seg helt teit i denne situasjonen.

Skrevet (endret)

At hun er blåst i hue betyr ikke at hun generelt sett er mindre intelligent og dum.

Det synes så åpenbart at dere har alt for store forskjeller til at dere kan fungere sammen. Dette forholdet har ikke en sjans til å utvikle seg til på en bra måte. Du omtaler deg selv som en logiker, og jeg synes det er helt vanvittig at du ikke innser det som alle andre ser. Du kaster bort tiden din.

Endret av Airi
Skrevet

Og det er dette som er problemet. Du er ikke i stand til å avslutte. Du sier at om hun ikke gjør eller sier sånn eller slik, så er det ferdig. Men det er ikke ferdig. Det fører bare til at "det kommer til å gå en vei". Og den veien tar årevis, den har allerede tatt over et år. Det betyr at uansett hvor mye hun kaller deg en drittsekk, uansett om hun ikke reiser for å prate med deg, så er en melding som kan gi deg en spire av håp nok til bremse din "går bare en vei" prosess, og du ender opp tilbake der du startet.

Det er nettopp den tankegangen som gjør at du etter et år ikke har kommet deg en tøddel lenger enn hva du var, og det er den tankegangen som gjør at du i praksis aldri vil bli ferdig med henne. Hun har deg rundt lillefingen i årevis, fordi hun kan bare gi deg akkurat nok tilbakemelding til at du begynner å tvile og håpe, og du er tilbake igjen. Klarer du virkelig ikke se dette? Er det virkelig mulig å være over førti år og være så blind?

Joda, det har vært mye sånn hittil.

Men nå har jeg altså bestemt meg for at det eneste hun kan gjøre er å reise hit ned. Dermed er alt annet hun måtte si totalt uvesentlig for meg.

Skrevet

Nemlig. Du bekrefter bare det jeg har sagt flere ganger nå. Du velger den løsningen som gjør at du kan utsette lengst mulig å innse at dere aldri vil bli sammen. Ikke fordi du er så sta, men fordi du ikke vil innrømme at dette ikke vil fungere. Det er enklere å vente, enn å se sannheten i øynene.

Derfor tør du ikke å dra på besøk til henne.

Og her avslører du at du ikke vet hvordan en forelsket dame oppfører seg, når du tror at hennes oppførsel er et tegn på forelskelse. Hun oppfører seg slik fordi hun IKKE er forelsket.

• Liker 1
Skrevet

Og jeg svarte at jeg vet godt at en forelsket dame oppfører seg som hun er totalt blåst i hue. All sunn fornuft hun eventuelt måtte ha forsvinner da ut av vinduet. I en sånn ca 6 måneders periode. Deretter kommer fornuften tilbake igjen.

Så om hun en gang var forelsket, har det gått over, og hun har vært fornuftig i ett års tid? Hvordan forklarer du hennes "innstilling og oppførsel" da?

Jeg ønsker at hun skal vise meg interesse og initiativ slik at vi faktisk kan oppnå det som har vært målet hele tiden. Altså at vi skal bli i sammen i praksis. Det er den avklaringen jeg helst vil ha.

Og om du da ikke får den avklaringen du helst vil ha, som er at dere skal bli sammen, hva gjør du da? Gir henne litt penger slik at du har henne halvveis på kroken et halvår til, og så sitte på KG og klage over at du ikke har fått "closure"?

• Liker 1
Skrevet

Men nå har jeg altså bestemt meg for at det eneste hun kan gjøre er å reise hit ned. Dermed er alt annet hun måtte si totalt uvesentlig for meg.

Nei, det kommer ikke til å skje. For du sier selv det vil "bare gå den veien" for hver dag hun ikke står på døra di. Noe som i praksis vil si at så lenge hun ringer deg og lover deg litt gull og grønne skoger, så er det nok til å stanse din tog-fra-stasjonen prosess, og du er tilbake der du startet.

• Liker 3
Skrevet

Det synes så åpenbart at dere har alt for store forskjeller til at dere kan fungere sammen. Dette forholdet har ikke en sjans til å utvikle seg til på en bra måte. Du omtaler deg selv som en logiker, og jeg synes det er helt vanvittig at du ikke innser det som alle andre ser. Du kaster bort tiden din.

Jeg syns ikke det er bortkastet tid å få til closure.

PÅ den måten slipper jeg nemlig å se meg tilbake og tenke på hva som kunne ha vært. Dette er veldig viktig for meg.

Og hva som er bortkastet tid eller ikke, kan man aldri vite.

Skrevet

Joda, det har vært mye sånn hittil.

Det har vært mye slik hittil. Det er slik nå. Og det vil fortsette å være slik.

Vi er tilbake til din enorme ansvarsfraskrivelse.

Igjen legger du alt over på henne. Det er HUN som skal vise deg. Det er HUN som skal dra på besøk. Det er HUN som må vise initiativ. Mens du bare skal sitte der med lommeboka di, og vente. Fremfor å gjøre noe aktivt for ditt eget liv, for å få en avklaring. Du har alle muligheter for å gjøre det, og du nekter.

Det er ikke stahet. Det er dumhet.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det har vært mye slik hittil. Det er slik nå. Og det vil fortsette å være slik.

Vi er tilbake til din enorme ansvarsfraskrivelse.

Igjen legger du alt over på henne. Det er HUN som skal vise deg. Det er HUN som skal dra på besøk. Det er HUN som må vise initiativ. Mens du bare skal sitte der med lommeboka di, og vente. Fremfor å gjøre noe aktivt for ditt eget liv, for å få en avklaring. Du har alle muligheter for å gjøre det, og du nekter.

Det er ikke stahet. Det er dumhet.

Veldig enig i dette. Du er ikke i nærheten av å være en logisk og fornuftig mann, Steinar. Aldri har jeg vært borti en så voksen mann som mangler så mye evne eller vilje til å ta ansvar over eget liv, som har på seg så kraftige skylapper og som handler og prater så irrasjonelt og ufornuftig. Denne type problemstilling, med å vente på noen som gir deg brødsmuler av håp, er jo en problemstilling man ofte i finner i tenårene og blant tidlig 20-årene. Ikke hos godt voksne mennesker. Og om det skjer, så er det så langt fra "fornuftig" og "logisk" som det kan bli. Faktisk viser det både umodenhet og svært liten livserfaring.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Skrevet

Jaha, ja... Så det er ikke snakk om å ringe henne og avtale å treffes ansikt-til-ansikt på en satt dato? Det blir samme opplegget som i sommer, da du hadde gitt henne en "siste" frist om å svare på din sms? Vi ser jo hvor effektivt det fungerte...

Hun kommer til å peke på barn, jobb og penger som grunner til at hun ikke kan reise, men kommer til å si at "så snart hun har mulighet" så kommer hun. Og så blir du sittende som en kronidiot og vente. Fremdeles. For hun har jo ikke sagt at hun ikke kommer, hun kan bare ikke akkurat nå.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...