QueenPenelope Skrevet 22. januar 2011 #461 Skrevet 22. januar 2011 Joda, hun har inntekt, selv om den sikkert ikke er den største. Og ved et samlivsbrudd får man vanligvis ikke akkurat bedre råd. Derfor har jeg hele tiden vært innstilt på å hjelpe henne. Men da må jeg føle at det går fremover og at vi har en bra kommunikasjon etc. Altså at fremtiden er klar. Noe jeg altså ikke føler pga hennes innstilling og oppførsel. Nei, jeg spurte ikke om hun har en inntekt. Jeg spurte: Har hun en JOBB?
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #462 Skrevet 22. januar 2011 Nei, jeg spurte ikke om hun har en inntekt. Jeg spurte: Har hun en JOBB? Ja, men ikke fulltidsjobb av ulike årsaker. Hvis man da ikke regner det å være mor som en jobb. Noe jeg forsåvidt gjør.
QueenPenelope Skrevet 22. januar 2011 #463 Skrevet 22. januar 2011 Med såpass store barn, øker hun stillingsprosenten sin. Eller finner en annen, bedre betalt jobb. Fremfor å snylte på andre mennesker (deg). En annen sak er det selvsagt om hun er syk og delvis uføretrygdet som følge av sykdommen. Jeg er tobarnsmor, og delvis trebarnsmor gjennom barnevernet i perioder, samt at jeg har en stedatter. Jeg vet at å være mor en en jobb. En stor og vanskelig jobb til og med. Men, den er elendig betalt i kroner og øre. Selv om barn gir masse glede og kjærlighet, betaler ikke det hverken husleie eller mat.
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #464 Skrevet 22. januar 2011 (endret) Med såpass store barn, øker hun stillingsprosenten sin. Eller finner en annen, bedre betalt jobb. Fremfor å snylte på andre mennesker (deg). En annen sak er det selvsagt om hun er syk og delvis uføretrygdet som følge av sykdommen. Jeg er tobarnsmor, og delvis trebarnsmor gjennom barnevernet i perioder, samt at jeg har en stedatter. Jeg vet at å være mor en en jobb. En stor og vanskelig jobb til og med. Men, den er elendig betalt i kroner og øre. Selv om barn gir masse glede og kjærlighet, betaler ikke det hverken husleie eller mat. Jeg har i hvert fall hele tiden hatt en forståelse for at hun har trengt min hjelp økonomisk. Noe hun da også har fått. Men da må det som sagt være en viss fremgang etter så lang tid. Jeg er nå veldig lei. Og føler meg utnyttet når hun ikke viser interesse og omtanke. Jeg vil ha situasjonen avklart. Hun sier at planen er at hun skal flytte hit til sommeren. Men jeg føler allikevel ikke at hun viser meg en rimelig interesse og omtanke. Dermed er problemene i gang. Og jeg mister dermed motivasjonen til å hjelpe henne økonomisk. Og da blir hun sur. Fordi jeg ikke stoler på henne som hun sier. Men da må hun gjøre noe for det også! Sier jeg. Endret 22. januar 2011 av Steinar40
Gjest Purple Haze Skrevet 22. januar 2011 #465 Skrevet 22. januar 2011 Hvorfor kan ikke ektemannen hennes bidra med penger i stedet? Han har jo forsørgerplikt overfor deres felles barn. Ut over det, har jeg intet mer å bidra med. Dette er verdens lengste blindvei. 1
QueenPenelope Skrevet 22. januar 2011 #466 Skrevet 22. januar 2011 Hvorfor kan ikke ektemannen hennes bidra med penger i stedet? Han har jo forsørgerplikt overfor deres felles barn. Ut over det, har jeg intet mer å bidra med. Dette er verdens lengste blindvei. Helt enig Purple Haze. Du er blind, Steinar. Men, nå har en drøss damer fortalt deg sakens fakta over 159 sider i den gamle tråden, og 24 sider i denne. Men du maler fortsatt på det samme om igjen og om igjen, og nekter å se at du blir brukt. Ettersom du er en godt voksen mann, ser jeg ingen grunn til å skulle prøve å banke fornuft inn i hodet ditt. Dette er så elementær fornuft, at du skulle ha plukket den opp gjennom et 40 år langt liv uansett. Og har du ikke gjort det, tror jeg ikke KG kan hjelpe deg...
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #467 Skrevet 22. januar 2011 Hvorfor kan ikke ektemannen hennes bidra med penger i stedet? Han har jo forsørgerplikt overfor deres felles barn. Ifølge henne gjør han visstnok det. Hvor mye er en annen sak. Men det største problemet for henne er at de har gjeld på felles bolig. Og hun har visstnok dårlig råd til å betale halvparten av innskuddene på denne gjelda.
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #468 Skrevet 22. januar 2011 Helt enig Purple Haze. Du er blind, Steinar. Men, nå har en drøss damer fortalt deg sakens fakta over 159 sider i den gamle tråden, og 24 sider i denne. Men du maler fortsatt på det samme om igjen og om igjen, og nekter å se at du blir brukt. Ettersom du er en godt voksen mann, ser jeg ingen grunn til å skulle prøve å banke fornuft inn i hodet ditt. Dette er så elementær fornuft, at du skulle ha plukket den opp gjennom et 40 år langt liv uansett. Og har du ikke gjort det, tror jeg ikke KG kan hjelpe deg... Joda, jeg får finne ut av det selv. Planen min er som sagt klar.
QueenPenelope Skrevet 22. januar 2011 #469 Skrevet 22. januar 2011 Ifølge henne gjør han visstnok det. Hvor mye er en annen sak. Men det største problemet for henne er at de har gjeld på felles bolig. Og hun har visstnok dårlig råd til å betale halvparten av innskuddene på denne gjelda. AT jeg ikke klarer å la vær, men... Du sier altså at de ikke har delt eiendelene og avsluttet den biten en gang? Som de aller fleste nok gjør allerede når de tar ut separasjon? Og det er halvannet år siden hun ble separert? Og du gir henne penger?! Til å betale husleien på huset hun og hennes MANN eier, og som han fortsatt bor i? Våkn opp, Steinar. 1
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #470 Skrevet 22. januar 2011 AT jeg ikke klarer å la vær, men... Du sier altså at de ikke har delt eiendelene og avsluttet den biten en gang? Som de aller fleste nok gjør allerede når de tar ut separasjon? Og det er halvannet år siden hun ble separert? Og du gir henne penger?! Til å betale husleien på huset hun og hennes MANN eier, og som han fortsatt bor i? Våkn opp, Steinar. Jeg er våken. Ifølge henne er planen deres å selge huset før sommeren. Men jeg måtte være synsk for å vite om det er sant eller ikke. Akkurat som du måtte vært det også. Mellom 2 mennesker må det alltid finnes en viss grad av å stole på det den andre sier. Tillit. Og det er alltid et problem ettersom det aldri finnes noen garantier. Og jeg er heller ikke blind. Hadde jeg vært det så hadde jeg ikke engang sett problemene som finnes. Noe jeg altså gjør. Klart og tydelig.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #471 Skrevet 22. januar 2011 Vet du i det hele tatt om hun har gått fra mannen sin? Kanskje de fortsatt bor sammen og han er med på det? Altså å loppe deg for penger. Har den tanken streifet deg? Har du fysisk sett den nye leiligheten hennes? Har du noe som helst bevis på at hun har gått fra han? 2
QueenPenelope Skrevet 22. januar 2011 #472 Skrevet 22. januar 2011 Jeg er våken. Ifølge henne er planen deres å selge huset før sommeren. Men jeg måtte være synsk for å vite om det er sant eller ikke. Akkurat som du måtte vært det også. Mellom 2 mennesker må det alltid finnes en viss grad av å stole på det den andre sier. Tillit. Og det er alltid et problem ettersom det aldri finnes noen garantier. Og jeg er heller ikke blind. Hadde jeg vært det så hadde jeg ikke engang sett problemene som finnes. Noe jeg altså gjør. Klart og tydelig. Så du er helt komfortabel med å (in)direkte betale halve husleia til tolkningsdamas mann. Du er jammen raus... Jeg hadde tenkt mitt om at de ikke har delt boet etter halvannet år som separerte. Det lukter "skal kanskje flytte sammen igjen" lang vei. 1
Lizzee Skrevet 22. januar 2011 #473 Skrevet 22. januar 2011 Oioioi... Hun har lån og bolig sammen med sin frasperarerte mann og når du da sender penger så går de til å nedbetale gjelda som hun deler med (eks)mannen? Og dette synes du er greit? Du... du sa at det var normalt at man i et forhold delte på utgifter. Men du, hun er jo på sett og vis fortsatt i et fornhold med (eks)mannen sin, hun deler fortsatt utgifter med ham. Er det ikke da han - altså (eks)mannen - hun skal ha samarbeide med økonomisk, og ikke deg? Hvor kommer du inne i bildet her? Driver du med bistandsarbeid eller u-hjelp? Nei.... du blir bare utnyttet!!! Kanskje denne (eks)mannen også er klar over at du eksisterer og synes det er greit at det kommer penger fra deg innimellom! uffda.... tenk om de hadde seg en ordentlig koselig kveld i romjula - finansiert av deg?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #474 Skrevet 22. januar 2011 Har de vært separert i 1,5 år??? Hvorfor er de da ikke skilt??? Hvis hun mente alvor med Steinar så hadde hun vel tatt ut skilsmisse for lengst!!
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #475 Skrevet 22. januar 2011 Generelt sett er det alltid risiko med å velge å stole på et annet menneske. Man kan aldri vite noe sikkert egentlig. Hun har alltid hatt store problemer med å bestemme seg. Det har hun tilogmed sagt selv lenge før separasjon ble aktuelt. Men selvfølgelig er ikke jeg noe som helst fornøyd med den situasjonen som er nå. Det har ikke vært den forventede fremgangen. Og det er problemet. Det er altså hennes innstilling og oppførsel som er problemet. Og det er der hun nå må forklare og forbedre seg vesentlig hvis jeg skal fortsette.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #476 Skrevet 22. januar 2011 Generelt sett er det alltid risiko med å velge å stole på et annet menneske. Man kan aldri vite noe sikkert egentlig. Hun har alltid hatt store problemer med å bestemme seg. Det har hun tilogmed sagt selv lenge før separasjon ble aktuelt. Men selvfølgelig er ikke jeg noe som helst fornøyd med den situasjonen som er nå. Det har ikke vært den forventede fremgangen. Og det er problemet. Det er altså hennes innstilling og oppførsel som er problemet. Og det er der hun nå må forklare og forbedre seg vesentlig hvis jeg skal fortsette. Nei, det må hun ikke. Det vet du, det vet jeg og det vet henne.
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #477 Skrevet 22. januar 2011 Nei, det må hun ikke. Det vet du, det vet jeg og det vet henne. Ja, hun tror sikkert at hun ikke må det. Det er menneskelig å feile dessverre.
Lizzee Skrevet 22. januar 2011 #478 Skrevet 22. januar 2011 Ja, hun tror sikkert at hun ikke må det. Det er menneskelig å feile dessverre. Steinar: det er du som har feilet her. Du har nemlig valgt deg feil dame. Den eneste feilen hun har er at hun har den personligheten hun har!! Akkurat som du har den personligheten du har. Ingen av dere har i og for seg "feil" personlighet. Men den kan oppfattes feil for andre som den ikke passer med. Den som feiler mest da er jo den som på død og liv vil være sammen med en som har en personlighet som de ikke liker!!! Hvor sykt høres ikke det ut - å ønske å være sammen med en som har helt feil personlighet, og ønske å jobbe livet av seg for å endre denne personligheten!!! Hun er vel veldig pen denne dama da.... Og veldig god i senga.... Så om hun bare skifter personlighet så blir det bra!! La oss si at du får beskjed om å endre din oppførsel og adferd totalt - er du klar for det???? Vil du få det til???? Stå sta bukk som du er så tror jeg ikke det.......
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #479 Skrevet 22. januar 2011 Hvor mange ganger har du sett "My fair lady" Steinar????
Steinar40 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #480 Skrevet 22. januar 2011 Steinar: det er du som har feilet her. Du har nemlig valgt deg feil dame. Den eneste feilen hun har er at hun har den personligheten hun har!! Akkurat som du har den personligheten du har. Ingen av dere har i og for seg "feil" personlighet. Men den kan oppfattes feil for andre som den ikke passer med. Den som feiler mest da er jo den som på død og liv vil være sammen med en som har en personlighet som de ikke liker!!! Hvor sykt høres ikke det ut - å ønske å være sammen med en som har helt feil personlighet, og ønske å jobbe livet av seg for å endre denne personligheten!!! Hun er vel veldig pen denne dama da.... Og veldig god i senga.... Så om hun bare skifter personlighet så blir det bra!! La oss si at du får beskjed om å endre din oppførsel og adferd totalt - er du klar for det???? Vil du få det til???? Stå sta bukk som du er så tror jeg ikke det....... Det er alltid nødvendig å tilpasse seg den andre parten. Og det bør da helst være gjensidig. Er ikke begge villig til å tilpasse seg den andre i våre dager, så blir det veldig vanskelig. Men det er altså ikke snakk om at hun skal endre sin personlighet i noen veldig stor grad. Hun har mange gode egenskaper også. Det er hovedsaklig snakk om at hun skal vise meg interesse, respekt, omtanke og god vilje. Da kommer man som regel veldig langt.
Fremhevede innlegg