AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3441 Skrevet 18. februar 2011 Jeg kan godt tro på det jeg! Jeg skal bare gi henne en viss tid til slik at hun kan vise meg en gang for alle at sånn er det. Du kan godt tro på at hun har bestemt seg? Ja.... Har du bestemt deg da...? Du er jo ikke noe bedre du enn henne. If you love someone, let them go. If they return to you, it was meant to be. If they dont, their love was never yours to begin with... Forøvrig så er Steinar et troll. Det er bare tull å synes synd på ham pga autisme eller asbergers. Hele historien er bare tull. Han skal bare se om han klarer å fyre opp dere damene i to hele år - altså frem til sommeren '11.
Cava Queen Skrevet 18. februar 2011 #3442 Skrevet 18. februar 2011 NEVERENDING STOOOOORYYYYYYYYYYYYYYYYY
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3443 Skrevet 18. februar 2011 Du kan godt tro på at hun har bestemt seg? Ja.... Har du bestemt deg da...? Du er jo ikke noe bedre du enn henne. If you love someone, let them go. If they return to you, it was meant to be. If they dont, their love was never yours to begin with... Forøvrig så er Steinar et troll.Det er bare tull å synes synd på ham pga autisme eller asbergers. Hele historien er bare tull. Han skal bare se om han klarer å fyre opp dere damene i to hele år - altså frem til sommeren '11. Et troll som sitter på KG hver dag hele dagen inkludert arbeidsdagen?
Cava Queen Skrevet 18. februar 2011 #3444 Skrevet 18. februar 2011 Kvinnfolk er noe herk! Særlig når man ikke har noen!!! 2
Cava Queen Skrevet 18. februar 2011 #3445 Skrevet 18. februar 2011 Et troll som sitter på KG hver dag hele dagen inkludert arbeidsdagen? Han er sikkert et uføretrygda troll.
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3446 Skrevet 18. februar 2011 Jeg innser at denne uttalelsen min var for lite konkret for deg. Jeg skal prøve å forklare mer konkret slik at det ikke er rom for misforståelser. Aspergere har vanskeligheter for å ta andres perspektiv, altså å se situasjoner fra andres ståsted. Mangelen på empati er også med på å skape misforståelser i kommunikasjonen mellom Aspergeren og den/ de andre. I dette tilfelle er den/ de andre tolkningskvinnen og hennes barn. Mangelen på empati fra din side kommer til syne i at du ikke klarer å forstå at det an være vanskelig for denne kvinnen å flytte barna til en annen landsdel, langt fra barnefaren. Du har også vanskelig for å forstå hvor vondt følelsesmessig det kan være for kvinnen å flytte fra barna, og hvor vondt følelsesmessig det er for henne å flytte barna fra faren sin. Dette vil også være vondt følelsesmessig for barna fordi de er vant til å se faren sin ofte. Barna vil savne faren sin masse fordi de ikke vil ha muligheten til å være sammen med ham så mye når de har flyttet. Det vil ikke være en god nok erstatning for dem å snakke med ham i tlf. eller på webcam. De trenger å være sammen med faren sin, helst like ofte som før. Gjennom dine innlegg kan jeg lese at du har vanskeligheter med å forstå dette pga. at du har vanskelig for å føle empati og å ta barnas og kvinnens perspektiv. Du skriver at det ikke er noen problem fordi, som du skriver "Barna kan jo snakke med faren på tlf. og se ham på webcam." Dette viser at du ikke klarer å sette deg inn i disse barnas følelser. Du klarer ikke å tenke deg til hvordan det føles å savne å ha faren sin i sitt nærmiljø, og kunne tilbringe masse tid sammen, få klemmer og trøst av ham når de trenger det. Det er ingenting rasjonelt med barns følelser, og du kan derfor ikke rasjonalisere dem bort med logiske forklaringer. (Tolkning-) Kvinnen derimot, som klarer å føle empati, vil ha vondt av å se sine barn savne faren sin. Hun vil se sine barn være lei seg og triste, og vil føle tristhet på barnas vegne. For en kvinne å forlate sine barn (Flytte så langt fra barnet) er følelsesmessig opprivende. Hun vil savne barnet enormt og tenke veldig mye på barnet og hvordan det har det. Hun vil gjerne være bekymret om barnet får den omsorgen det trenger. Morskjærlighet er noe veldig spesielt, og det er ikke alltid en far kan erstatte en mor, eller omvendt. Jeg kunne sikkert kommet med mange flere eksempler på hvordan du handler galt overfor denne kvinnen, men da hadde innleggene mine blitt utrolig lange. Du vil uansett bare overse de fleste setningene, men "henge deg opp i" den ene som du reagerer på. Det er også veldig typisk Asperger; Å svare på, eller henge seg opp i, kun det som er mest interresant, og la være å svare på alt det andre som skrives/ sies. (Og å svare et spørsmål ved å stille nye spørsmål.) Jeg forstår at slike ting kan være vanskelig for deg å forstå ting folk skriver, og det er ikke sikkert dette heller var konkret nok for deg. Følelser er vanskelig å konkretisere. Man må nesten ha situasjoner fra ditt eget liv som tildels kan være sammenlignbare, og bruke disse som konkrete eksempler. Da jeg ikke kjenner til noen blir det veldig vanskelig for meg. En psykolog vil kunne hjelpe deg med det. Joda, jeg klarer faktisk å forstå at det er vanskelig for denne dama å flytte. Både pga barna, barnefaren, og fordi hun alltid har bodd i nærheten av der hun bor. Men det jeg da ikke kan forstå er hvorfor hun sier at hun skal flytte til meg til sommeren, med eller uten barna. Kan du forklare meg hvorfor hun sier dette?
Gjest Blondie65 Skrevet 18. februar 2011 #3447 Skrevet 18. februar 2011 Du har klar over at "et par uker" nå har blitt 1,5 år? Det er partalls uker i hvert år. Så når Steinar snakker om et par uker så ... går det fort noen år ...
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3448 Skrevet 18. februar 2011 Han er sikkert et uføretrygda troll. Jeg tror det feiler han noe selv om han skulle være et troll. Hvilket troll gidder å finne på noe så dumt? Det er det som er så fasinerende med denne tråden, at en person kan lire så mye dumt ut av deg (troll eller ei).
Suzy Skrevet 18. februar 2011 #3449 Skrevet 18. februar 2011 Joda, jeg klarer faktisk å forstå at det er vanskelig for denne dama å flytte. Både pga barna, barnefaren, og fordi hun alltid har bodd i nærheten av der hun bor. Men det jeg da ikke kan forstå er hvorfor hun sier at hun skal flytte til meg til sommeren, med eller uten barna. Kan du forklare meg hvorfor hun sier dette? Herregud, hvor tungnem er det mulig å være (evt late som at man er): Hun sier det for å tyne penger ut av deg. 1
Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2011 #3451 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg skal bare gi henne en viss tid til slik at hun kan vise meg en gang for alle at sånn er det. Hvis du med å "vise en gang for alle at sånn er det" mener at du vil at hun skal si det i rene ordelag, så kommer det aldri til å skje. Grunnen til dette er at hun innser at hun da vil gjøre til at hun aldri mer vil få penger fra deg. Hvis derimot, hun later som om døra står litt på gløtt, slik hun jo har gjort hittil, vet hun av erfaring at du kommer til å bla opp igjen, før eller senere. Skjønt; hvis hun plutselig vinner i lotto, eller av en annen grunn plutselig får masse penger mellom hendene, så vil hun nok si det til deg. Og dette, hvis man skal legge det du har fortalt om henne til grunn, på en særdeles lite hyggelig måte. Endret 18. februar 2011 av Ludovie 2
Gjest Tsunade Skrevet 18. februar 2011 #3452 Skrevet 18. februar 2011 Joda, jeg klarer faktisk å forstå at det er vanskelig for denne dama å flytte. Både pga barna, barnefaren, og fordi hun alltid har bodd i nærheten av der hun bor. Men det jeg da ikke kan forstå er hvorfor hun sier at hun skal flytte til meg til sommeren, med eller uten barna. Kan du forklare meg hvorfor hun sier dette? For å holde deg småvarm sånn at du spar ut mer penger til henne? Og slutt nå med å gi alle damer skylda for at forholdsdama er som hun er!
Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2011 #3453 Skrevet 18. februar 2011 Men det jeg da ikke kan forstå er hvorfor hun sier at hun skal flytte til meg til sommeren, med eller uten barna. Kan du forklare meg hvorfor hun sier dette? Det er VELDIG enkelt å forstå. Det er fordi hun håper at denne uttalelsen vil føre til at du vil gi henne mer penger. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3454 Skrevet 18. februar 2011 Joda, jeg klarer faktisk å forstå at det er vanskelig for denne dama å flytte. Både pga barna, barnefaren, og fordi hun alltid har bodd i nærheten av der hun bor. Men det jeg da ikke kan forstå er hvorfor hun sier at hun skal flytte til meg til sommeren, med eller uten barna. Kan du forklare meg hvorfor hun sier dette? Penger! 2
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3455 Skrevet 18. februar 2011 Særlig når man ikke har noen!!! Joda, jeg skal ikke se bort ifra at min innstilling hadde vært annerledes hvis jeg hadde tilgang på et normalt kvinnemenneske. Han er sikkert et uføretrygda troll. Feil og feil igjen.
Suzy Skrevet 18. februar 2011 #3456 Skrevet 18. februar 2011 Joda, jeg skal ikke se bort ifra at min innstilling hadde vært annerledes hvis jeg hadde tilgang på et normalt kvinnemenneske. Og siden du aldri har hatt det så er det forståelig at du er forvirret. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3457 Skrevet 18. februar 2011 Joda, jeg klarer faktisk å forstå at det er vanskelig for denne dama å flytte. Både pga barna, barnefaren, og fordi hun alltid har bodd i nærheten av der hun bor. Men det jeg da ikke kan forstå er hvorfor hun sier at hun skal flytte til meg til sommeren, med eller uten barna. Kan du forklare meg hvorfor hun sier dette? Hvis du forstår det, hvorfor uttaler du deg så bastant om at "Barna kan jo snakke med far i tlf. og på webcam", og mene at det er en god nok erstatning? Hun har nok sagt det i et svakt øyeblikk, mens alt var bra mellom dere og hun virkelig trodde alt ville gå bra. Kanskje hun i ettertid tenkte grundig over det og fant ut at konsekvensene ble for store for barna. Jeg forstår at du tok den uttalelsen som et konkret løfte om at hun SKAL flytte. Det kan godt hende hun bare lekte med tanken og ville høre din mening og derfor sa det, og det kan hende du ikke oppfattet at det var nettopp det hun gjorde. Jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå at hun eventuelt har ombestemt seg, men noen ganger kan folk forandre mening. Det kan hende folk forandrer mening fordi det har kommet ny informasjon (Kanskje hun ikke er så forelsket i deg som hun var før? Kanksje hun har funnet ut ting om deg som gjør at hun ikke lenger synes dere passer så godt sammen?), Folk kan si ting de egentlig ikke mener 100% når de er forelsket/ liker noe/ noen kjempegodt, eller uttale seg på grunnlag av den forelskelsen/ det positive de føler for den personen de snakker med. Etterhvert som forelskelsen går bort vil kanskje grunnlaget for uttalselsene forsvinne. Da tenker man på en helt ny måte. Eksempel: Du ser en kjempefin bil og tenker "En sånn vil jeg ha!" Du trenger en ny bil, og denne har du råd til. Du går til bilforhandleren og prøvekjører bilen, men synes den ikke svarer til forventningene dine. Da tenker du ikke lenger "En sånn vil du ha!" Du vil ikke lenger ha bilen for den var ikke så fantastisk som du hadde håpet. Interessen forsvinner fordi du nå vet at den ikke er hva du forventet.
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3458 Skrevet 18. februar 2011 For å holde deg småvarm sånn at du spar ut mer penger til henne? Og slutt nå med å gi alle damer skylda for at forholdsdama er som hun er! Det er VELDIG enkelt å forstå. Det er fordi hun håper at denne uttalelsen vil føre til at du vil gi henne mer penger. Penger! Ja, det er sikkert langt ifra usannsynlig. Og ettersom hun ikke får mer penger så kommer dette til å dø av seg selv snart.
Gjest Eurodice Skrevet 18. februar 2011 #3459 Skrevet 18. februar 2011 Og 25 tusen hit eller 25 tusen dit, spiller det noen stor rolle liksom? Du må være en meget formuende mann som kan si noe slikt. 25 000 hit, 25 000 dit, pytt pytt.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. februar 2011 #3460 Skrevet 18. februar 2011 Steinar! Du må slutte nå! Jeg klarer ikke mer! Jeg har fornuftige ting å gjøre, men jeg klarer jo bare ikke å løsrive meg fra denne tråden i påvente av flere gullkorn fra deg. Dette er du ikke alene om gitt!
Fremhevede innlegg