Suzy Skrevet 18. februar 2011 #3421 Skrevet 18. februar 2011 Det kan ha noe å gjøre med at alle dine uttalelser har med kvinner å gjøre!
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3422 Skrevet 18. februar 2011 Hun tenker på at du lar deg utnytte. Hadde du vært nevrotypisk hadde du forstått dette helt intuitivt. Meningen var altså at hun skulle gjennomføre separasjonsperioden sin og at vi skulle komme oss videre i livet. I denne perioden skulle jeg hjelpe henne økonomisk. Men er det min feil at hun aldri klarer å bestemme seg for noe? Fra min side har det altså vært kalkulert å la seg utnytte til en viss grad. For å få se hvor landet egentlig ligger. Men jeg forstår at det er vanskelig for andre å forstå.
Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2011 #3423 Skrevet 18. februar 2011 Men er det min feil at hun aldri klarer å bestemme seg for noe? Nei, Steinar. Men det er i høyeste grad din feil at du aldri klarer å bestemme deg for at du skal gå videre i livet - uten henne. Det ville for øvrig absolutt alle andre gjort. For veldig lenge siden.
Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2011 #3424 Skrevet 18. februar 2011 Og dessuten så HAR hun bestemt seg. Og av alle de som har fulgt med på denne saken, så er det BARE DU som ikke innser dette.
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3425 Skrevet 18. februar 2011 Å slutte å gi penger er ikke å sette hard mot hardt. Det du skal gjøre er å si til henne at du ikke ønsker å ha noe mer med henne å gjøre og at hun skal betale tilbake pengene snartes ellers sender du HA på henne! HA? Men jeg orker ikke noe mer styr med de helvetes pengene. Jeg tok en kalkulert sjanse og derfor er pengene allerede avskrevet. Og jeg ønsker nå bare en endelig avklaring så jeg kan gå videre i livet.
Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2011 #3426 Skrevet 18. februar 2011 Og til opplysning, dette kom fra et kvinnfolk.
Suzy Skrevet 18. februar 2011 #3427 Skrevet 18. februar 2011 Alt du sier handler om generalisering av kjønn å gjøre (også menn). Skjønner ikke helt at det gjør meg til kvinnesakskvinne. At jeg ynder å påpeke at du ikke vet noe om kvinner er heller ikke noe argument. Det er bare fakta Jeg gjentar meg jeg - i tilfelle du ikke fikk med deg hva jeg sa...
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3428 Skrevet 18. februar 2011 Og dessuten så HAR hun bestemt seg. Og av alle de som har fulgt med på denne saken, så er det BARE DU som ikke innser dette. Jeg kan godt tro på det jeg! Jeg skal bare gi henne en viss tid til slik at hun kan vise meg en gang for alle at sånn er det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3429 Skrevet 18. februar 2011 HA? Men jeg orker ikke noe mer styr med de helvetes pengene. Jeg tok en kalkulert sjanse og derfor er pengene allerede avskrevet. Og jeg ønsker nå bare en endelig avklaring så jeg kan gå videre i livet. HA = Hells Angels Det må ha vært en elendig kalkulator du brukte til å beregne den risikoen! Du bør klage til leverandøren!
Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2011 #3430 Skrevet 18. februar 2011 Men hun har jo allerede vist det, Steinar! På utallige måter!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3431 Skrevet 18. februar 2011 Jeg kan godt tro på det jeg! Jeg skal bare gi henne en viss tid til slik at hun kan vise meg en gang for alle at sånn er det. Det har hun vist deg både klart og tydelig allerede!
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3432 Skrevet 18. februar 2011 Jeg gjentar meg jeg - i tilfelle du ikke fikk med deg hva jeg sa... Det jeg ikke vet om kvinner er ikke verdt å vite hehe
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3433 Skrevet 18. februar 2011 Det jeg ikke vet om kvinner er ikke verdt å vite hehe
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3434 Skrevet 18. februar 2011 HA = Hells Angels Det må ha vært en elendig kalkulator du brukte til å beregne den risikoen! Du bør klage til leverandøren! Det er alltid lett å være etterpåklok!
Steinar40 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3435 Skrevet 18. februar 2011 Men hun har jo allerede vist det, Steinar! På utallige måter! Det har hun vist deg både klart og tydelig allerede! Jadda jadda jadda!!!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3436 Skrevet 18. februar 2011 Fiskebolla lever i havet, havet er fiskebollas venn. Dette var første verset, nå er det bare 99 igjen!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3437 Skrevet 18. februar 2011 Handler galt overfor denne kvinnen. Akkurat det interesserte meg. Hva tenker du på helt konkret? Jeg innser at denne uttalelsen min var for lite konkret for deg. Jeg skal prøve å forklare mer konkret slik at det ikke er rom for misforståelser. Aspergere har vanskeligheter for å ta andres perspektiv, altså å se situasjoner fra andres ståsted. Mangelen på empati er også med på å skape misforståelser i kommunikasjonen mellom Aspergeren og den/ de andre. I dette tilfelle er den/ de andre tolkningskvinnen og hennes barn. Mangelen på empati fra din side kommer til syne i at du ikke klarer å forstå at det an være vanskelig for denne kvinnen å flytte barna til en annen landsdel, langt fra barnefaren. Du har også vanskelig for å forstå hvor vondt følelsesmessig det kan være for kvinnen å flytte fra barna, og hvor vondt følelsesmessig det er for henne å flytte barna fra faren sin. Dette vil også være vondt følelsesmessig for barna fordi de er vant til å se faren sin ofte. Barna vil savne faren sin masse fordi de ikke vil ha muligheten til å være sammen med ham så mye når de har flyttet. Det vil ikke være en god nok erstatning for dem å snakke med ham i tlf. eller på webcam. De trenger å være sammen med faren sin, helst like ofte som før. Gjennom dine innlegg kan jeg lese at du har vanskeligheter med å forstå dette pga. at du har vanskelig for å føle empati og å ta barnas og kvinnens perspektiv. Du skriver at det ikke er noen problem fordi, som du skriver "Barna kan jo snakke med faren på tlf. og se ham på webcam." Dette viser at du ikke klarer å sette deg inn i disse barnas følelser. Du klarer ikke å tenke deg til hvordan det føles å savne å ha faren sin i sitt nærmiljø, og kunne tilbringe masse tid sammen, få klemmer og trøst av ham når de trenger det. Det er ingenting rasjonelt med barns følelser, og du kan derfor ikke rasjonalisere dem bort med logiske forklaringer. (Tolkning-) Kvinnen derimot, som klarer å føle empati, vil ha vondt av å se sine barn savne faren sin. Hun vil se sine barn være lei seg og triste, og vil føle tristhet på barnas vegne. For en kvinne å forlate sine barn (Flytte så langt fra barnet) er følelsesmessig opprivende. Hun vil savne barnet enormt og tenke veldig mye på barnet og hvordan det har det. Hun vil gjerne være bekymret om barnet får den omsorgen det trenger. Morskjærlighet er noe veldig spesielt, og det er ikke alltid en far kan erstatte en mor, eller omvendt. Jeg kunne sikkert kommet med mange flere eksempler på hvordan du handler galt overfor denne kvinnen, men da hadde innleggene mine blitt utrolig lange. Du vil uansett bare overse de fleste setningene, men "henge deg opp i" den ene som du reagerer på. Det er også veldig typisk Asperger; Å svare på, eller henge seg opp i, kun det som er mest interresant, og la være å svare på alt det andre som skrives/ sies. (Og å svare et spørsmål ved å stille nye spørsmål.) Jeg forstår at slike ting kan være vanskelig for deg å forstå ting folk skriver, og det er ikke sikkert dette heller var konkret nok for deg. Følelser er vanskelig å konkretisere. Man må nesten ha situasjoner fra ditt eget liv som tildels kan være sammenlignbare, og bruke disse som konkrete eksempler. Da jeg ikke kjenner til noen blir det veldig vanskelig for meg. En psykolog vil kunne hjelpe deg med det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3439 Skrevet 18. februar 2011 Det er alltid lett å være etterpåklok! Du er jo ikke etterpåklok en gang! 1
Suzy Skrevet 18. februar 2011 #3440 Skrevet 18. februar 2011 Det jeg ikke vet om kvinner er ikke verdt å vite hehe Den blir det litt vanskelig å svare på.. jeg vet ikke helt hvordan jeg kan si det klart nok... Inntil du kan konkretisere noe om din erfaring med kvinner så må jeg dessverre påpeke at du ikke vet en dritt, mister. Det er dessverre relativt åpenbart at du mangler grunnleggende menneskekunnskaper også 1
Fremhevede innlegg