Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2661 Skrevet 15. februar 2011 Du mener "Svar meg ellers så utsetter jeg fristen litt til!" Jeje. Jeg innser at det er lettere å bestemme seg når man ikke har noe valg (lenger). Men jeg syns det burde vært helt unødvendig. Hun burde klare å bestemme seg selv.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2662 Skrevet 15. februar 2011 Jeg tror ingen kvinner her mener at alle andre menn fortår alle kvinner. Vi er ikke så generaliserende som deg skjønner du. Men personlig så kjenner jeg ingen menn så forstår så lite om kvinner som deg Steinar. Hva er det du mener jeg ikke forstår ved kvinner da? Eller som lar seg utnytte slik du har blitt utnyttet. Jeg kjenner heller ingen kvinner som er slik som tolkningsdama. Dere to stiller nok i en litt egen klasse. Jeg tror nok heller spørsmålet er hvor godt du egentlig kjenner disse kvinnene. Og du elsker henne?? Hvis det er tilfelle så lurer jeg veldig på hva du bygger de følelsene på.... Jeg bryr meg om henne. Og ingen kan forklare sine følelser.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2663 Skrevet 15. februar 2011 Du håper for HENNES skyld at DU ikke har ryggrad? Hvis hun tror hun kan bruke meg så kan jeg bare anbefale henne å endre innstilling og oppførsel overfor meg snarest.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2664 Skrevet 15. februar 2011 Vel, jeg hadde ikke skrevet "mej" i en mail om jeg hadde en gønner rettet mot tinningen. Dette dreier seg først og fremst om dialekt. Helt uvesentlig i denne sammenhengen.
Ellevill Skrevet 15. februar 2011 #2665 Skrevet 15. februar 2011 Jeg synes det er så romantisk og gir så gode håp for fremtiden når voksne mennesker tror gode forhold kan bygges ved å tvinge frem en god innstilling og oppførsel ved å vifte med en pengepremie i målområdet. Synes du ikke er trist å måtte lokke med penger, Steinar? Eller er det helt greit? (Og ikke kom med noe svadasvar om at det er slik damer er, at de må lokkes med penger, for du tar så inderlig feil!) 2
Gjest KateW Skrevet 15. februar 2011 #2666 Skrevet 15. februar 2011 Jeje. Jeg innser at det er lettere å bestemme seg når man ikke har noe valg (lenger). Men jeg syns det burde vært helt unødvendig. Hun burde klare å bestemme seg selv. Øhm? What??? Det er DU som ikke klarer å bestemme deg, Steinar.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2667 Skrevet 15. februar 2011 Svada igjen. Hadde vi blitt kalt ei fitte av en mann fordi vi ikke ville gitt han penger så hadde han vært historie for lenge siden. Det kan sikkert godt være. Men her er det altså en vesentlig kjønnsforskjell ute og går igjen. Samme hvor likestilte "vi" innbiller oss å være i dagen samfunn, så forventer forsatt de fleste kvinner at mannen skal ta seg av og forsørge henne. Noe menn ikke forventer på samme måte av ei kvinne. Og dermed blir kjønn helt avgjørende når det gjelder hvordan man reagerer på slike "krav". Og om du/dere ikke liker det, spiller ingen som helst rolle ute i den virkelige verden. Sånn fungerer det fortsatt. Hvis man skal være helt ærlig.
Suzy Skrevet 15. februar 2011 #2668 Skrevet 15. februar 2011 Hvis hun tror hun kan bruke meg så kan jeg bare anbefale henne å endre innstilling og oppførsel overfor meg snarest. Hun har brukt deg i ett og et halvt år allerede Hvorfor skal hun endre noe (sett fra hennes side)? Hun får det hun vil ha (penger) uten å lee mer enn jugemuskelen (tunga) og det på trygg avstand fra deg.
Gjest KateW Skrevet 15. februar 2011 #2669 Skrevet 15. februar 2011 Hvis hun tror hun kan bruke meg så kan jeg bare anbefale henne å endre innstilling og oppførsel overfor meg snarest. Hvorfor det? du har jo like solid ryggrad som en amøbe, hennes taktikk fungerer. Det er din som ikke virker... 3
Gjest KateW Skrevet 15. februar 2011 #2670 Skrevet 15. februar 2011 Dette dreier seg først og fremst om dialekt. Helt uvesentlig i denne sammenhengen. Nope, du sa at alle kvinner ville gjøre ALT det hun gjør. Dialekt eller ikke, jeg ville ALDRI skrevet "mej". SÅ, jeg oppfører meg ikke som henne...
Gjest KateW Skrevet 15. februar 2011 #2671 Skrevet 15. februar 2011 Det kan sikkert godt være. Men her er det altså en vesentlig kjønnsforskjell ute og går igjen. Samme hvor likestilte "vi" innbiller oss å være i dagen samfunn, så forventer forsatt de fleste kvinner at mannen skal ta seg av og forsørge henne. Noe menn ikke forventer på samme måte av ei kvinne. Og dermed blir kjønn helt avgjørende når det gjelder hvordan man reagerer på slike "krav". Og om du/dere ikke liker det, spiller ingen som helst rolle ute i den virkelige verden. Sånn fungerer det fortsatt. Hvis man skal være helt ærlig. Nope, dette stemmer ikke. Jeg har levd i den virkelige verden i over tredve år, og jeg har ALDRI vært avhengig av en mann for å overleve. Jeg har aldri forventet at en mann skal forsørge meg heller.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2672 Skrevet 15. februar 2011 Jeg forstår at jeg aldri ville ha funnet på noe av det hun holder på med. Jeg forstår også at hverken jeg eller min mann (eller min bror, min svigerinne, mine venner etc) ville ha holdt på slik du og "din kjære" holder på. Jeg aner ikke hva som egentlig driver tolkningsdama - men behov for penger og at du har vært lett å manipulere synes ihvertfall tydelig å være en del av det. Jeg fostår også at svært få menn ville giddet å finne seg i det våset du finner deg i. Ingen hadde heller giddet å kaste bort livet sitt på nye taktikker for å presse en håpløs kvinne til å ta valg, endre seg etc. De fleste mennesker (menn og kvinner likt) ville fortstått for lengst at nok er nok - og det ville ikke betydd at de hadde stengt banken, strammet skruestikkene, satt hardt mot hardt etc. De hadde bare snudd ryggen til og kuttet ut den utnyttende personen totalt! Og eventuelle følelser de hadde hatt ville de ha bearbeidet og kommet over! Jeg bryr meg som sagt om henne og ønsker at hun skal kunne klare å ta egne valg. Altså du kan forstå at andre menn ville ha kuttet ut denne dama for lengst - men du ville ikke ha respektert at de hadde gjort det? Ja, jeg innser at de fleste andre menn ikke er så tålmodig, omtenksom og snill som det jeg er. Også lurer du på hvorfor denne dama maser på deg om penger og holder på slik hun gjør? Fordi du er en mann som ikke har kuttet henne ut!!! Alle andre ville ha gjort det!!!! Ja, det er nok ikke langt unna sannheten. Og det er selvfølgelig alltid lettere "å ta" ett valg når man ikke har noe annet valg lenger.
Cava Queen Skrevet 15. februar 2011 #2673 Skrevet 15. februar 2011 Det kan sikkert godt være. Men her er det altså en vesentlig kjønnsforskjell ute og går igjen. Samme hvor likestilte "vi" innbiller oss å være i dagen samfunn, så forventer forsatt de fleste kvinner at mannen skal ta seg av og forsørge henne. Noe menn ikke forventer på samme måte av ei kvinne. Og dermed blir kjønn helt avgjørende når det gjelder hvordan man reagerer på slike "krav". Og om du/dere ikke liker det, spiller ingen som helst rolle ute i den virkelige verden. Sånn fungerer det fortsatt. Hvis man skal være helt ærlig. Skulle vi liksom ikke like å høre denne "sannheten"?? Det spiller ingen rolle hva du tror at jeg/"vi kvinner" liker eller ikke liker. Det du sier har ingenting med virkeligheten å gjøre! Beklager å måtte ødelegge illusjonen din Steinar (som du nok bare tror på fordi det da er lettere for deg å forsvare at du har gitt så mye penger til tolkningsbitchen) de fleste kvinner forventer ikke å bli forsørget. 2
Gjest KateW Skrevet 15. februar 2011 #2674 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg bryr meg som sagt om henne og ønsker at hun skal kunne klare å ta egne valg. Ja, jeg innser at de fleste andre menn ikke er så tålmodig, omtenksom og snill som det jeg er. Ja, det er nok ikke langt unna sannheten. Og det er selvfølgelig alltid lettere "å ta" ett valg når man ikke har noe annet valg lenger. Vet du, Steinar, hva med å si høyt til deg selv. "Jeg heter Steinar, jeg har dummet meg ut, denne dama var aldri interessert i meg. Bare i Mr. Penis, og i pengene mine!" Endret 15. februar 2011 av KateW
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #2675 Skrevet 15. februar 2011 Og det er selvfølgelig alltid lettere "å ta" ett valg når man ikke har noe annet valg lenger. Du trives med å være sistevalget da...? Altså, det man velger når man ikke har noen andre (bedre) valg...?
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2676 Skrevet 15. februar 2011 Jeg synes det er så romantisk og gir så gode håp for fremtiden når voksne mennesker tror gode forhold kan bygges ved å tvinge frem en god innstilling og oppførsel ved å vifte med en pengepremie i målområdet. Synes du ikke er trist å måtte lokke med penger, Steinar? Eller er det helt greit? (Og ikke kom med noe svadasvar om at det er slik damer er, at de må lokkes med penger, for du tar så inderlig feil!) Penger må alle ha i denne verden vi lever. Så det er forsåvidt ikke noe problem FØR det BARE dreier seg om penger. Da ER det et problem, ja. Og jeg føler altså at det nå dreier seg for mye om penger og altfor lite om noe annet.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2677 Skrevet 15. februar 2011 Øhm? What??? Det er DU som ikke klarer å bestemme deg, Steinar. Jeg har ikke klart å bestemme meg fordi hun ikke har klart å bestemme seg.
Gjest KateW Skrevet 15. februar 2011 #2678 Skrevet 15. februar 2011 Penger må alle ha i denne verden vi lever. Så det er forsåvidt ikke noe problem FØR det BARE dreier seg om penger. Da ER det et problem, ja. Og jeg føler altså at det nå dreier seg for mye om penger og altfor lite om noe annet. Og derfor jobber vi. Vi suger ikke pikk for penger, eller de færreste av oss gjør det. Selv om vi er kvinner.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2679 Skrevet 15. februar 2011 Hvorfor det? du har jo like solid ryggrad som en amøbe, hennes taktikk fungerer. Det er din som ikke virker... Du har rett i at min taktikk ikke har fungert. Og derfor har jeg altså endret taktikk.
Gjest KateW Skrevet 15. februar 2011 #2680 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har ikke klart å bestemme meg fordi hun ikke har klart å bestemme seg. HUN HAR BESTEMT SEG!
Fremhevede innlegg