Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei Steinar... Hun reagerer som hun gjør fordi hun vet hun slipper unna med det, og fordi hun ikke taper noe på det! Og ikke kom med strofene om at banken er stengt, nå SKAL hun bestemme seg osv osv osv. Du kommer til å være på akkurat samme sted om 1 år som du er nå, og du kommer til å fortsette denne rundansen til krampa tar deg. Fordi du ikke har baller til å gjøre noe med situasjonen selv. Maken til ansvarsfraskrivelse har jeg skjelden vært vitne til. :blink:

Hun har ikke tapt noe på det hittil, det er helt riktig.

Men den tiden er nå forbi.

Valgene hun har igjen er my way or the high way.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler:

Du mener "Svar meg ellers så utsetter jeg fristen litt til!"

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

:ler:

Du mener "Svar meg ellers så utsetter jeg fristen litt til!"

"Reis hit ellers sier jeg "reis hit" en gang til om en måned".

Gjest Eurodice
Skrevet

Nå bruker du sånne avanserte bilder igjen. :regler:

Kan du ikke din Bibel da, Blondie :fnise:, om den fattige enken i Sarepta. Gud skulle sende straff over ulydige mennesker og ikke la det regne uten etter hans befaling. Da denne fattige enken gav profeten Elias mat, gav han henne et løfte om at hennes melkrukke og oljekrus aldri skulle bli tomme inntil regnet falt på jorden igjen.

Kanskje jeg skulle satse på en karriere som predikant :skratte: ?

Gjest Blondie65
Skrevet

Kan du ikke din Bibel da, Blondie :fnise:, om den fattige enken i Sarepta. Gud skulle sende straff over ulydige mennesker og ikke la det regne uten etter hans befaling. Da denne fattige enken gav profeten Elias mat, gav han henne et løfte om at hennes melkrukke og oljekrus aldri skulle bli tomme inntil regnet falt på jorden igjen.

Kanskje jeg skulle satse på en karriere som predikant :skratte: ?

JEG kan - jeg linket til og med din Sarepta til forklaringen. Følg med altså ... :regler:

Det er visse andre som ikke helt klarer dette med bilder/illustrasjoner/overført betydning.

Gjest Eurodice
Skrevet

JEG kan - jeg linket til og med din Sarepta til forklaringen. Følg med altså ... :regler:

Det er visse andre som ikke helt klarer dette med bilder/illustrasjoner/overført betydning.

:ler::ler::ler:

Skrevet

Jeg må jo le når noen klarer å påstå at alle andre menn - unntatt jeg - forstår alle kvinner :ler:

Jeg tror ingen kvinner her mener at alle andre menn fortår alle kvinner.

Vi er ikke så generaliserende som deg skjønner du.

Men personlig så kjenner jeg ingen menn så forstår så lite om kvinner som deg Steinar. Eller som lar seg utnytte slik du har blitt utnyttet. Jeg kjenner heller ingen kvinner som er slik som tolkningsdama.

Dere to stiller nok i en litt egen klasse.

Hun har ikke tapt noe på det hittil, det er helt riktig.

Men den tiden er nå forbi.

Og du elsker henne??

Hvis det er tilfelle så lurer jeg veldig på hva du bygger de følelsene på....

• Liker 1
Skrevet

Jeg må jo le når noen klarer å påstå at alle andre menn - unntatt jeg - forstår alle kvinner :ler:

Å nei - det er det ingen som påstår. Men jeg vil hevde at du ikke forstår andre mennesker i det hele tatt (menn og kvinner inkludert) og hver stavelse du skriver i denne sørgelige tråden beviser det klarere og klarere.

Her er noen sitater fra en veldig bra blogg om Aspbergers:

Aspergere oppfatter det som blir sagt, veldig bokstavelig. Selv om vi har lært hva forskjellige billedlige uttrykk betyr, syns vi fremdeles mange av dem er teite. Dessuten kan det være vanskelig å oppdage ironi og sarkasme.
(kilde: http://webgifts1.com/blog/?page_id=137)

Særlig dette er vel rimelig relevant... :

Personer med asperger kan ha problemer med å innse at andre ikke har samme måte å tenke på som seg selv. Vi kan bli overrasket når andre gir uttrykk for at de ville gjort noe annet i en situasjon, som en selv aldri ville ha tenkt på å gjort. Det kan også være vanskelig å tilpasse det man sier etter hvilken person man snakker med, fordi det er vanskelig å vurdere hva den andre vet og ikke, og hva som er relevant for han.
  • Liker 3
Skrevet

Håper virkelig ikke det for hennes egen skyld.

Du håper for HENNES skyld at DU ikke har ryggrad?

• Liker 1
Skrevet

Og du elsker henne??

Hvis det er tilfelle så lurer jeg veldig på hva du bygger de følelsene på....

En helsikes blowjob, har vi vel kommet frem til tidligere i tråden - hans livs første ikke egenfremkalte orgasme - og det var så bra at han er villig til å vente et liv på neste. Sørgelig.

Gjest Passing by
Skrevet

Det er en vesentlig sak som ikke må glemmes her.

Dere er kvinner og forstår henne utifra dere selv.

Jeg derimot er en mann og har derfor ikke denne muligheten.

Dermed er det sannsynlig at det gjør at dere kan "forstå" hennes oppførsel mye bedre enn meg.

Svada svada og atter svada. Jeg forstår ikke henne ut i fra meg selv, fordi jeg vet at jeg aldri ville ha gjort noe sånn fordi jeg har hatt det vanskelig økonomisk i perioder uten å ty til skitne triks. Jeg forstår henne ikke, men jeg klarer å gjennomskue falske personer og de ordene hun bruker er bare ment for å oppnå goder fra deg. Skjerp deg, det er du som er i deep shit her.

• Liker 3
Skrevet

En ond sirkel er jo forsåvidt en slags evighetsmaskin.

Hvis man aldri kommer seg ut av sirkelen.

Og HVEM er det som kan komme seg ut av denne sirkelen?

Skrevet

Jeg kommer med en slik generalisering fordi jeg er sikker på at hennes oppførsel ikke er så fjern for andre kvinner som det dere liker å påstå her.

Vel, jeg hadde ikke skrevet "mej" i en mail om jeg hadde en gønner rettet mot tinningen.

• Liker 2
Gjest Passing by
Skrevet

Ja, det er mye mulig.

Men jeg tror dere ville hatt betydelig større problemer med å avsløre taktikken et slikt mannlig individ bruker. Derimot ville jeg lett sett igjennom dette FORDI jeg selv er mann.

Svada igjen.

Hadde vi blitt kalt ei fitte av en mann fordi vi ikke ville gitt han penger så hadde han vært historie for lenge siden.

• Liker 3
Skrevet

En helsikes blowjob, har vi vel kommet frem til tidligere i tråden - hans livs første ikke egenfremkalte orgasme - og det var så bra at han er villig til å vente et liv på neste. Sørgelig.

Tror hun sugde prostata og vettet ut nesa på'n!

Skrevet

Svada igjen.

Hadde vi blitt kalt ei fitte av en mann fordi vi ikke ville gitt han penger så hadde han vært historie for lenge siden.

Kanskje Steinar hadde gitt opp dama om HUN hadde kalt HAM ei fitte? :klo:

Gjest Passing by
Skrevet

Vel, jeg hadde ikke skrevet "mej" i en mail om jeg hadde en gønner rettet mot tinningen.

Jeg har aldri sett noen skrive "mej" verken i mail eller i sms, ikke fra mine venner i nord, ikke fra de i vest og ikke fra de i midtnorge, ei heller fra andre steder. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om den aktuelle meldingen for i det ene øyeblikket er det en mail og i det neste en sms. For meg er det to vidt forskjellige ting, noe som får meg til å lure på hele konseptet her. Beundrer tålmodigheten til damene her inne, dette er en lost case.

Gjest Passing by
Skrevet

Kanskje Steinar hadde gitt opp dama om HUN hadde kalt HAM ei fitte? :klo:

Husk, hun er så forvirret og har vanskelig for å bestemme seg så han hadde nok satt det på den der "typisk kvinne-kontoen".

Skrevet (endret)

Det er en vesentlig sak som ikke må glemmes her.

Dere er kvinner og forstår henne utifra dere selv.

Jeg derimot er en mann og har derfor ikke denne muligheten.

Dermed er det sannsynlig at det gjør at dere kan "forstå" hennes oppførsel mye bedre enn meg.

Jeg forstår at jeg aldri ville ha funnet på noe av det hun holder på med.

Jeg forstår også at hverken jeg eller min mann (eller min bror, min svigerinne, mine venner etc) ville ha holdt på slik du og "din kjære" holder på.

Jeg aner ikke hva som egentlig driver tolkningsdama - men behov for penger og at du har vært lett å manipulere synes ihvertfall tydelig å være en del av det.

Jeg fostår også at svært få menn ville giddet å finne seg i det våset du finner deg i. Ingen hadde heller giddet å kaste bort livet sitt på nye taktikker for å presse en håpløs kvinne til å ta valg, endre seg etc. De fleste mennesker (menn og kvinner likt) ville fortstått for lengst at nok er nok - og det ville ikke betydd at de hadde stengt banken, strammet skruestikkene, satt hardt mot hardt etc. De hadde bare snudd ryggen til og kuttet ut den utnyttende personen totalt! Og eventuelle følelser de hadde hatt ville de ha bearbeidet og kommet over!

Men jeg sier det mer utifra at det er mye lettere for meg som en mann å "forstå" intuitivt andre menns væremåte og reaksjonsmønster. Selv om jeg ikke nødvendigvis respekterer deres væremåte.

Altså du kan forstå at andre menn ville ha kuttet ut denne dama for lengst - men du ville ikke ha respektert at de hadde gjort det?

Også lurer du på hvorfor denne dama maser på deg om penger og holder på slik hun gjør? Fordi du er en mann som ikke har kuttet henne ut!!! Alle andre ville ha gjort det!!!!

Endret av Cava Queen
  • Liker 2
Skrevet

Husk, hun er så forvirret og har vanskelig for å bestemme seg så han hadde nok satt det på den der "typisk kvinne-kontoen".

:fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...