Anglofil Skrevet 14. februar 2011 #2501 Skrevet 14. februar 2011 Steinar: hvorfor gidder du å kaste vekk tid på en som tydeligvis verdsetter deg så lite? Hadde hun virkelig vært glad i deg hadde hun ikke behandlet deg på denne måten, rett og slett. Mvh Yvonne
Gjest Passing by Skrevet 14. februar 2011 #2502 Skrevet 14. februar 2011 Tolkningssak 1 og 2, fantastiske tråder med mange tusen innlegg i en evigvarende loop. Jeg har kommet til samme konklusjon som alle andre her inne: Damen utnytter deg Steinar! Drit i hva hun sier, ordene betyr ingenting for de blir kun brukt for å få hjelp når økonomien er dårlig. Hun kommer ikke til å reise ned til deg for å prate, hun har ikke noe ønske om å flytte til deg. Hun har det fint der hun er når økonomien er grei og når den blir ugrei så er det bare å lyve litt. Ord betyr ingenting når de ikke følges opp med handling. Og det er forklaringen på det hun sier til deg, ingen grunn til å overtolke noe her. Og separasjon og skilsmisse er bare unnskyldninger, har da sett nok av samlivsbrudd hvor både han og hun har tatt med ungene og flyttet inn til ny mann eller dame. Så det er ikke så vanskelig som det kan virke, hun gjør det til noe komplisert fordi hun ikke har noe ønske om å flytte sammen med deg eller å ha et forhold til deg. Enhver rasjonell, logisk, fornuftig og intelligent mann hadde droppet denne damen for lenge siden. Men så har du jo dette ildtegnet da som ødelegger alt for deg, det er no skitt når stjernetegnene kommer i veien.
Gjest Passing by Skrevet 14. februar 2011 #2503 Skrevet 14. februar 2011 Og hun skrev jo at vi er mye like. Ja, hva sier man ikke for å få noen kroner. Ikke at jeg ville gjort det, har for mye respekt for meg selv til lure (dumme) mannfolk på denne måten. Steinar, det er bare ord, de betyr ingenting for henne, unntatt som et middel for å få økonomisk hjelp.
Teriyaki Skrevet 14. februar 2011 #2504 Skrevet 14. februar 2011 Dette må da være utrolig slitsomt for deg. Hvorfor orker du å bruke energi på en person som rett og slett behandler deg som en ting? Hva slags kvinnemenneske får seg til å oppføre seg på den måten mot en hun liksom skal være glad i? Jeg synes det er dårlig oppførsel mot en man ikke bryr seg om også. Hadde jeg hatt noen som var skikkelig forelsket i meg, men at jeg ikke følte det tilbake, så hadde jeg aldri oppført meg på den måten der.. Det er synd å si det, men som alle her har sagt til deg så kan jeg ikke tenke meg til at hun faktisk er interessert i deg. I beste fall så er hun interessert da, men da er hun i så fall utrolig umoden og vinglepetter som ikke klarer å bestemme seg. Hvorfor er det så vanskelig å bestemme seg liksom?`Hvis man er ordentlig interessert i, og glad i noen, så sier det deg selv at man ikke nøler på den måten der. Tipper hun ler mye av dette sammen med sine veninner, bak din rygg. Jeg tror ikke intensjonene hennes er gode. At hun regelmessig sier koselig ting til deg, det er bare for å holde håper i livet slik at når hun får bruk for deg, så stiller du opp. Eneste måte å få henne til å bestemme seg på, er at du sier til henne at du kommer ikke til å sende henne en eneste melding eller gi henne noen form for oppmerksomhet før hun har bestemt seg for hva hun vil. Sender hun melding og sier at nå er hun endelig klar til å ha et samliv med deg, så er jo det flott. Gjør hun ikke det, men bare prøver å lokke deg til å fortsette som før, så er det også flott. For da vet du at hun ikke kommer til å bestemme seg for det du ønsker, og du kan gå videre med livet ditt. Trenger ikke å være mer komplisert enn som så.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2505 Skrevet 14. februar 2011 At dere begge er kompliserte betyr ikke at dere er like.... Neida, vi er egentlig ikke spesielt mye like på mange områder. Men er det egentlig mange kvinner og menn som er veldig like? Jeg vil påstå at kvinner og menn vanligvis ikke er veldig like.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2506 Skrevet 14. februar 2011 Steinar: hvorfor gidder du å kaste vekk tid på en som tydeligvis verdsetter deg så lite? Hadde hun virkelig vært glad i deg hadde hun ikke behandlet deg på denne måten, rett og slett. Mvh Yvonne Ja, det kan du godt si, og jeg føler det forsåvidt sånn selv også. Derfor mine absolutte krav overfor henne nå. Disse kravene har vært vanskelige å gjennomføre tidlig(ere) i hennes separasjonsperiode, men nå har det gått så (altfor) lang tid at det ikke finnes noen unnskyldninger lenger.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2507 Skrevet 14. februar 2011 Tolkningssak 1 og 2, fantastiske tråder med mange tusen innlegg i en evigvarende loop. Jeg har kommet til samme konklusjon som alle andre her inne: Damen utnytter deg Steinar! Drit i hva hun sier, ordene betyr ingenting for de blir kun brukt for å få hjelp når økonomien er dårlig. Hun kommer ikke til å reise ned til deg for å prate, hun har ikke noe ønske om å flytte til deg. Hun har det fint der hun er når økonomien er grei og når den blir ugrei så er det bare å lyve litt. Ord betyr ingenting når de ikke følges opp med handling. Og det er forklaringen på det hun sier til deg, ingen grunn til å overtolke noe her. Og separasjon og skilsmisse er bare unnskyldninger, har da sett nok av samlivsbrudd hvor både han og hun har tatt med ungene og flyttet inn til ny mann eller dame. Så det er ikke så vanskelig som det kan virke, hun gjør det til noe komplisert fordi hun ikke har noe ønske om å flytte sammen med deg eller å ha et forhold til deg. Enhver rasjonell, logisk, fornuftig og intelligent mann hadde droppet denne damen for lenge siden. Men så har du jo dette ildtegnet da som ødelegger alt for deg, det er no skitt når stjernetegnene kommer i veien. Ja, det er tydelig at ord ikke betyr like mye for alle. Jeg vet selvfølgelig dette ifra tidligere, men jeg har altså håpet på at hun skal vise seg å være bedre enn det. Og når det gjelder ildtegn så mener jeg ikke dette helt seriøst Derimot er det ingen som helst tvil om at min personlighet har gjort denne situasjonen mye vanskeligere for meg enn den ville vært for mange andre i samme situasjon. Imidlertid vil jeg aldri se på det som noe negativt å være ærlig, redelig og til å stole på.
Ellevill Skrevet 14. februar 2011 #2508 Skrevet 14. februar 2011 Jeg er også ærlig, redelig og til å stole på. Pluss at jeg har en del andre gode egenskaper. Jeg ville likevel aldri, aldri, aldri gjort det du driver med nå. 2
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2509 Skrevet 14. februar 2011 Dette må da være utrolig slitsomt for deg. Hvorfor orker du å bruke energi på en person som rett og slett behandler deg som en ting? Ja, det har vært og er fortsatt forferdelig slitsomt. Og eneste grunnen til at jeg fortsatt bruker tid på det er for å gi henne muligheten til å bestemme seg selv. Dermed VET jeg også. Hva slags kvinnemenneske får seg til å oppføre seg på den måten mot en hun liksom skal være glad i? Jeg synes det er dårlig oppførsel mot en man ikke bryr seg om også. Hadde jeg hatt noen som var skikkelig forelsket i meg, men at jeg ikke følte det tilbake, så hadde jeg aldri oppført meg på den måten der.. Høres fornuftig ut av deg. Men det er ikke alltid man oppfører seg like fornuftig dessverre. Det er synd å si det, men som alle her har sagt til deg så kan jeg ikke tenke meg til at hun faktisk er interessert i deg. I beste fall så er hun interessert da, men da er hun i så fall utrolig umoden og vinglepetter som ikke klarer å bestemme seg. Hvorfor er det så vanskelig å bestemme seg liksom?`Hvis man er ordentlig interessert i, og glad i noen, så sier det deg selv at man ikke nøler på den måten der. Hun har ifølge seg selv alltid hatt store problemer med å klare å bestemme seg selv. En sterk indre usikkerhet. Eneste måte å få henne til å bestemme seg på, er at du sier til henne at du kommer ikke til å sende henne en eneste melding eller gi henne noen form for oppmerksomhet før hun har bestemt seg for hva hun vil. Sender hun melding og sier at nå er hun endelig klar til å ha et samliv med deg, så er jo det flott. Gjør hun ikke det, men bare prøver å lokke deg til å fortsette som før, så er det også flott. For da vet du at hun ikke kommer til å bestemme seg for det du ønsker, og du kan gå videre med livet ditt. Trenger ikke å være mer komplisert enn som så. Ja, dette er igrunnen akkurat slik jeg ser det for meg. To sjeler en tanke
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2510 Skrevet 14. februar 2011 Jeg er også ærlig, redelig og til å stole på. Pluss at jeg har en del andre gode egenskaper. Jeg ville likevel aldri, aldri, aldri gjort det du driver med nå. Det skal du ikke si så skråsikkert. Fordi det kan du faktisk aldri vite.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2511 Skrevet 14. februar 2011 Tolkningssak 1 og 2, fantastiske tråder med mange tusen innlegg i en evigvarende loop. Eventuelt en ond sirkel. Som jeg må ut av.
Gjest Passing by Skrevet 14. februar 2011 #2512 Skrevet 14. februar 2011 Hun har ifølge seg selv alltid hatt store problemer med å klare å bestemme seg selv. En sterk indre usikkerhet. Igjen, det er bare ord og etter to år så burde du klare å se gjennom ordene og fokusere på handlingene. Det er ikke noe negativt i å være ærlig, redelig og til å stole på men denne damen er ingen av delene overfor deg. Det nytter ikke at bare en av partene er til å stole på. Ellers tror jeg nok at du har helt rett i at det er personligheten din som får dette til å virke vanskeligere enn det er, og hvor lett er det å endre personligheten sin eller innstillingen og oppførselen sin? Din personlighet bærer også preg av en spesiell oppførsel og innstilling og det er vel like lett å endre på den som det er for damen å endre på sin.
Ellevill Skrevet 14. februar 2011 #2513 Skrevet 14. februar 2011 Det skal du ikke si så skråsikkert. Fordi det kan du faktisk aldri vite. Jo, det VET jeg. Jeg har vært ute en vinternatt før, for å si det slik. Jeg har barn, har hatt flere fohold på godt og vondt og bodde mange år sammen med barnefaren. Jeg vet omtrent hvordan jeg ville reagert i denne situasjonen. Jeg vet også at man kan bli "blind" av forelskelse, men det finnes virkelig grenser. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Hvis jeg sier at DU kunne oppført deg som denne dama gjør - synes du det virker sannsynlig? Sikkert ikke. Akkurat slik som jeg vet at jeg ikke ville ha oppført meg som deg.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2514 Skrevet 14. februar 2011 Igjen, det er bare ord og etter to år så burde du klare å se gjennom ordene og fokusere på handlingene. Det er ikke noe negativt i å være ærlig, redelig og til å stole på men denne damen er ingen av delene overfor deg. Det nytter ikke at bare en av partene er til å stole på. Ellers tror jeg nok at du har helt rett i at det er personligheten din som får dette til å virke vanskeligere enn det er, og hvor lett er det å endre personligheten sin eller innstillingen og oppførselen sin? Din personlighet bærer også preg av en spesiell oppførsel og innstilling og det er vel like lett å endre på den som det er for damen å endre på sin. Nei, det er selvfølgelig ikke lett å endre sin personlighet ifra grunnen. Men det er ingen tvil om at hun har en dyptliggende indre usikkerhet. Dette er ikke bare ord ifra hennes side, det er jeg helt sikker på. Og endringen dreier seg altså bare om at hun må klare å bestemme seg selv.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2515 Skrevet 14. februar 2011 Jo, det VET jeg. Jeg har vært ute en vinternatt før, for å si det slik. Jeg har barn, har hatt flere fohold på godt og vondt og bodde mange år sammen med barnefaren. Jeg vet omtrent hvordan jeg ville reagert i denne situasjonen. Jeg vet også at man kan bli "blind" av forelskelse, men det finnes virkelig grenser. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Hvis jeg sier at DU kunne oppført deg som denne dama gjør - synes du det virker sannsynlig? Sikkert ikke. Akkurat slik som jeg vet at jeg ikke ville ha oppført meg som deg. Vel, hvis jeg hadde en dårlig økonomi og følte meg usikker på hva jeg vil og ønsker å gjøre, kunne jeg da oppført meg som henne hvis jeg hadde mulighetene? Svaret mitt måtte blitt at det sannsynligvis ikke hadde vært helt utenkelig. Det er i hvert fall veldig lett å dra ut på tiden når man er usikker og ikke må velge. Er du fortsatt like sikker i din sak her?
Gjest KateW Skrevet 14. februar 2011 #2516 Skrevet 14. februar 2011 Det er ikke hennes oppførsel, som er det folk ikke forstår her. Det er din komplette mangel på innsikt i medmennesklige relasjoner. Alle normale mennesker hadde gitt seg for lenge siden. ALLE! Alle som leser i denne tråden forstår at hun ikke er interessert i deg. Alle som har hatt NOE kontakt med motsatt kjønn forstår at litt fylleklining og kanskje en Blow Jobb, ikke er et forhold. Selv om den andre bryter et langvarig forhold i etterkant av denne fyllefomlingen. 3
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2517 Skrevet 14. februar 2011 Det er ikke hennes oppførsel, som er det folk ikke forstår her. Det er din komplette mangel på innsikt i medmennesklige relasjoner. Alle normale mennesker hadde gitt seg for lenge siden. ALLE! Alle som leser i denne tråden forstår at hun ikke er interessert i deg. Alle som har hatt NOE kontakt med motsatt kjønn forstår at litt fylleklining og kanskje en Blow Jobb, ikke er et forhold. Selv om den andre bryter et langvarig forhold i etterkant av denne fyllefomlingen. Jada, vi har alle våre teorier. Men i denne situasjonen er det bare hun som kan bevise hva som faktisk gjelder.
Gjest KateW Skrevet 14. februar 2011 #2518 Skrevet 14. februar 2011 Hm? Ok, siden du selvsagt bare så det om BJ, så prøver jeg igjen. Nå også uten sexreferanser, for å se om det blir klarere for deg da: Det er ikke hennes oppførsel, som er det folk ikke forstår her. Det er din komplette mangel på innsikt i medmennesklige relasjoner. Alle normale mennesker hadde gitt seg for lenge siden. ALLE! Alle som leser i denne tråden forstår at hun ikke er interessert i deg. 1
Steinar40 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2519 Skrevet 14. februar 2011 Alle som leser i denne tråden forstår at hun ikke er interessert i deg. Det er ikke umulig selvfølgelig. Men hun skal isåfall bevise det.
Gjest KateW Skrevet 14. februar 2011 #2520 Skrevet 14. februar 2011 Mhm, og hvordan skal hun bevise det?
Fremhevede innlegg