Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Og hvordan forklarer eller rasjonaliserer du isåfall hennes innstilling og oppførsel?

Hun vet at før eller siden mykner du og åpner pengeboken. Dette er erfaringen hennes fra 2009. På tross av at du har sagt for lenge siden at pengeboken er snøret igjen har du gitt penger i julegave. Altså er du ikke istand til å sette hardt mot hardt og makt bak dine ord. Hun trenger bare late som om hun kommer deg litt i møte og <vips> så er du solgt igjen.

All hennes erfaring tilsier dette. På tross av alle dine uttalelser om at du ikke lenger gjør det, at du setter hardt mot hardt, gir ultimatum etc så har du bevist både overfor tolkningsdamen og oss at du er ute av stand til å sette makt bak ordene dine.

Den viktigste grunnen til at du ikke greier å sette makt bak ordene dine er at du ikke vil. For det du vil er å ha et forhold til denne damen og det kan skje håper du men du innser at det må endring til. Fra hennes side. Hun derimot er kun opptatt av hva du kan gi henne av penger og dermed er det ikke nødvendig å endre seg fra hennes side slik hun ser det.

Så Steinar, tiden er inne for å se realitetene i øynene: denne damen er ikke hva du trodde hun var og hun er også en løgner og delvis en bedrager. Gå videre i livet ditt.

Men dette er vel fruktesløst og bortsløst tasting igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg syns altså at tvang burde vært helt unødvendig. Og derfor har jeg oppført meg som jeg har gjort.

Tavng ER unødvendig. Tenk deg litt om - tror du noen er interessert i et forhold hvis de må tvinges inn i det? Mange andre har vært i lignende situasjoner som dine, tvang har ikke vært nødvendig for dem. De har tatt hintet, avsluttet og gått videre med livet sitt.

Skrevet

Ja, men jeg syns altså at tvang burde vært helt unødvendig. Og derfor har jeg oppført meg som jeg har gjort.

Og for alle andre hadde det at du må bruke tvang, vært det lille tegnet som sier at dette ikke er noe å satse på! Det er absolutt ingen her som klarer å forstå hvorfor du ønsker et forhold til denne damen om du må tvinge det på henne?!

Det er signifikansnivået du så desperat leter etter. Gode forhold bygges ikke på tvang. Og forstår du ikke såpass, så er du en ynkelig mann.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Og hvilken forskjell gjør det for henne om jeg venter eller ikke?

Hvorfor skal det gjøre noen forskjell for henne? Hun får nøyaktig det hun vil ut av deg Steinar. Riktignok er pengeboken litt mer tilsnøret nå sånn at hun må grine / smiske / love litt mer enn tidligere. Men ingenting tilsier at et par ukers venting ikke medfører åpen lommebok. Slik har det vært og slik kommer det til å bli fordi du ikke forstår at det er slik det er.

Skrevet

Egentlig ingenting. Bare at dine ord fullstendig mister verdi, så det er gode sjanser for at hun ikke tror på noe av det du sier lenger. Ei heller dine "ultimatumer" om at hun må komme på besøk for at du skal hjelpe. Mulig du også mister din integritet og at hun mister respekten for deg når du har så lite ryggrad.

Heretter skal jeg ikke fire 1 tomme!

Skrevet

:skratte:

Underholdning.

Skrevet

Og siden du har sagt akkurat det samme i over et år nå, så er det ingen som tror på deg.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Beklager! Du har absolutt null troverdighet. Så dette tror jeg ikke noe på. Dessuten er det ikke målbart det du sier: hva vil det si å ikke fire en tomme? For du kommer garantert opp med alle mulige unnskyldninger for hvorfor du likevel har firt (må jo kjøpe julepresang, så er det slemt også - f.eks.).

Du vet verken hvordan du står på ditt eller får det budskapet igjennom til henne.

Ikke skjønner jeg vitsen med nok et ultimatum - det du bør gjøre er å slette hennes nummer og bryte all kontakt. DA gjør du noe nytt.

Skrevet

Tror ikke du hadde helt godt av han ex psykologen gitt ;) hehe

Svaret er at mitt utsagn om at det er problemer med en kvinne som gjør at dere innbiller dere at jeg kunne hatt aspergers, var av meg sarkastisk sagt.

Fordi denne tråden omhandler faktisk IKKE diagnoser, men altså hun tolkningsdama mi!

Du er ikke god på sarkasme Steinar.

Og uansett. Det er ikke fordi du har problemer med en kvinne at folk tror du har aspergers.

Og denne tråden handler ikke lenger om tolkningsdama di. Det er lenge siden den sluttet å handle om henne. Den handler om DEG.

Ingen her kan svare nøyaktig på hva tolkningsdama mener med det hun sier. Men vi kan mene noe om at du lurer så fælt. Du burde jo vite hva hun mener selv, som har levd med disse sterke følelesene for henne så lenge. Du må jo selv kunne bestemme deg for hva du tillater i livet ditt eller ei. Setter hardt mot hardt og stiller ultimatum - som du aldri følger opp - uten å begripe hva dama mener med sine utsagn og sin adferd? Du må ta en lite reality-sjekk her - er denne dama virkelig så komplisert som du skal ha det til? Eller er det du som er komplisert? Begge to kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Hun vet at før eller siden mykner du og åpner pengeboken. Dette er erfaringen hennes fra 2009. På tross av at du har sagt for lenge siden at pengeboken er snøret igjen har du gitt penger i julegave. Altså er du ikke istand til å sette hardt mot hardt og makt bak dine ord. Hun trenger bare late som om hun kommer deg litt i møte og <vips> så er du solgt igjen.

All hennes erfaring tilsier dette. På tross av alle dine uttalelser om at du ikke lenger gjør det, at du setter hardt mot hardt, gir ultimatum etc så har du bevist både overfor tolkningsdamen og oss at du er ute av stand til å sette makt bak ordene dine.

Den viktigste grunnen til at du ikke greier å sette makt bak ordene dine er at du ikke vil. For det du vil er å ha et forhold til denne damen og det kan skje håper du men du innser at det må endring til. Fra hennes side. Hun derimot er kun opptatt av hva du kan gi henne av penger og dermed er det ikke nødvendig å endre seg fra hennes side slik hun ser det.

Så Steinar, tiden er inne for å se realitetene i øynene: denne damen er ikke hva du trodde hun var og hun er også en løgner og delvis en bedrager. Gå videre i livet ditt.

Men dette er vel fruktesløst og bortsløst tasting igjen.

Jeg har i flere år forsøkt og satset på å få dette til å fungere, så selvfølgelig ønsker jeg at vi skal få til et parforhold.

Men jeg har nå kommet til et punkt der det viktigste er å finne ut hvilket flagg hun egentlig seiler under, som sagt.

Og derfor kommer jeg ikke til å gi meg lenger på noe som helst område.

Skrevet

Tavng ER unødvendig. Tenk deg litt om - tror du noen er interessert i et forhold hvis de må tvinges inn i det? Mange andre har vært i lignende situasjoner som dine, tvang har ikke vært nødvendig for dem. De har tatt hintet, avsluttet og gått videre med livet sitt.

Oppførselen hennes har ingenting med normal hinting å gjøre.

Hvordan du kan få det til det er helt ubegripelig :klo:

Når man sier gjentatte ganger at vi skal bli sammen så er faktisk IKKE det det samme som å hinte om at vi ikke skal bli i sammen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Oppførselen hennes har ingenting med normal hinting å gjøre.

Hvordan du kan få det til det er helt ubegripelig :klo:

Når man sier gjentatte ganger at vi skal bli sammen så er faktisk IKKE det det samme som å hinte om at vi ikke skal bli i sammen.

Nei og det er ingen andre enn deg som synes denne damen er noe å samle på. DU har imidlertid - gjentar meg selv nok en gang her - et ansvar for ditt liv. Når damen over 2 år ikke greier å vise deg handlinger bak ordene, hvordan skal da ordene tolkes? Det er ikke nødvendig med noe hardt-mot-hardt her Steinar. Damen har sagt: jeg lyger, jeg er kun ute etter pengene dine, jeg sier hva-som-helst for å få deg til å åpne pengeboken. Hva som helst Steinar. Du skjønner jeg vil så gjerne ha pengene dine. Når du ikke har vært villig til å dra frem pengeboken har hun bedt deg dra til helvete for da har du ingen verdi for henne lenger.

Det er ikke rom for tolkninger her Steinar. Damen vil kun ha innholdet i lommeboken din. Ingen - unntatt du - driver og drar ut en avgjørelse om et forhold på denne måten. Det siste er sagt fra hennes side - lenger kommer du aldri.

Skrevet (endret)

Og for alle andre hadde det at du må bruke tvang, vært det lille tegnet som sier at dette ikke er noe å satse på! Det er absolutt ingen her som klarer å forstå hvorfor du ønsker et forhold til denne damen om du må tvinge det på henne?!

Det er signifikansnivået du så desperat leter etter. Gode forhold bygges ikke på tvang. Og forstår du ikke såpass, så er du en ynkelig mann.

Det dreier seg ikke om å tvinge noen inn i et forhold.

Problemet hennes er at hun har ekstremt vanskelig for å klare å bestemme seg selv i praksis. Dette blir da også mitt problem i dette tilfellet, så derfor må jeg nå tvinge henne til å bestemme seg selv.

Jeg har lenge håpet på at hun skulle klare å bestemme seg på egen hånd, men ingenting tyder på at det kommer til å skje. Det blir bare mer tomt prat ifra hennes side.

Endret av Steinar40
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har lenge håpet på at hun skulle klare å bestemme seg på egen hånd, men ingenting tyder på at det kommer til å skje. Det blir bare mer tomt prat ifra hennes side.

Steinar: hun sier en ting og gjør det motsatte. Det betyr med andre ord at du ikke kan legge beslutningen i hennes hender. DU må ta beslutningen om å gå videre uten henne.

Hvorfor gidder jeg ...?

Skrevet

Det er bare tomt prat fra din side også.

• Liker 1
Skrevet

Ingen her kan svare nøyaktig på hva tolkningsdama mener med det hun sier. Men vi kan mene noe om at du lurer så fælt. Du burde jo vite hva hun mener selv, som har levd med disse sterke følelesene for henne så lenge. Du må jo selv kunne bestemme deg for hva du tillater i livet ditt eller ei. Setter hardt mot hardt og stiller ultimatum - som du aldri følger opp - uten å begripe hva dama mener med sine utsagn og sin adferd? Du må ta en lite reality-sjekk her - er denne dama virkelig så komplisert som du skal ha det til? Eller er det du som er komplisert? Begge to kanskje?

Tja, alle mennesker er vel mer eller mindre kompliserte.

Og hun skrev jo at vi er mye like.

Skrevet

Det hun skriver/sier pleier jo å stemme?

NOT!!!

• Liker 2
Skrevet

Tja, alle mennesker er vel mer eller mindre kompliserte.

At dere begge er kompliserte betyr ikke at dere er like.... :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...