Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:dry:

Jeg melder meg ut fra denne tråden nå.

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er bare deg jeg må diskutere med på en slik måte, siden du ikke forstår vanlige spørsmål. Og ikke en gang etter en slik spesifisering klarte du å svare på spørsmålet. Som vel er svar nok i seg selv.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg synes du skrev dette i november også Steinar40! Du skulle gi henne et ultimatium. Vel, vel, jeg vil bare si som kvinne, at er jeg interessert, så viser jeg det. Er jeg ikke interessert men ønsker ikke å såre, holder jeg han på en armlengdes avstand en liten stund, i håp at han forstår det selv, men sier ifra om han ikke forstår det innen rimelig tid.

Disse utallige ultimataene startet allerede høsten 2009. Ved juletider var det det absolutt siste, så kom februar 2010 med det samme budskapet, absolutt siste frist, så ble fristen forlenget til påsken... osv. osv.

Steinar kan være martyr og kaste bort livet sitt for min del. Det er bortkastet tid og energi å sløse bort flere ord på ham.

Skrevet

Steinar: Hva skal til fra denne damen for at du skal kutte henne ut? Spør henne direkte da vel: er du interessert i et forhold med meg eller er du ikke det? Svaret mottas i Ja/Nei form. Da vil du ha allverdens closure og kan gå videre i ditt liv.

Hun sier Ja hver gang. Men jeg merker ingenting til det i hennes innstilling og oppførsel. Og da er problemene i gang.

Vi andre vet allerede hva svaret er fordi vi har tolket det ut fra det hun har sagt til deg. Jeg innser at direkte hentydninger som ikke er i klar tale ikke er nok for deg, så ring henne - NÅ og spør - direkte: er du interessert i et forhold med meg?

Og da svarer hun altså Ja.

Nylig skrev hun dette til meg i en mail:

"Jeg føler du er den rette for mej , og jeg er sikker på att vi to får det fint i sammen , vi er veldig like og litt ulike....bra kombinasjon ♥"

Hvordan tolker du da dette?

Skrevet

Nei, det er bare deg jeg må diskutere med på en slik måte, siden du ikke forstår vanlige spørsmål. Og ikke en gang etter en slik spesifisering klarte du å svare på spørsmålet. Som vel er svar nok i seg selv.

Du svarte visst ikke på mitt spørsmål heller gitt.

Skrevet (endret)

Du svarte visst ikke på mitt spørsmål heller gitt.

Om jeg har en diagnose? Nei, det har jeg ikke. Og jeg har en ex som var psykolog. ;) Vil du nå svare på mitt?

Endret av Tabris
Gjest Ludovie
Skrevet

"Jeg føler du er den rette for mej , og jeg er sikker på att vi to får det fint i sammen , vi er veldig like og litt ulike....bra kombinasjon ♥"

At hun trenger mer penger.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Hun sier Ja hver gang. Men jeg merker ingenting til det i hennes innstilling og oppførsel. Og da er problemene i gang.

Hm ...

At dere er fryktelig like. Den ene krever at damen skal endre alt og den andre sier det som skal til for at pengene skal fortsatt strømme.

Så da må du endre spørsmålsstillingen litt. Hva skal til for at det blir oss to? Altså fra hennes side: Hva må Steinar gjøre for at det skal bli dere to?

Her er det dessverre flere svaralternativer og jeg regner med at de er som følger:

A) Husleien/forsikringen/etc er forfalt, kan du ikke betale den for meg så snakkes vi i neste uke.

B) Flytt hit.

C) Jeg flytter til deg til neste sommer, men da må du først betale bilforsikringen/husleien

Hvis ingen av svarene er noe du ønsker å endre deg til kan du rolig gå videre i ditt liv og avskrive henne fordi hun kun er ute etter dine penger. Jeg antar at hun sier det som trengs for å få pengeboken til å åpne seg, og at "dra til helvete" og "din pikk" har vært frustrasjonsutblåsninger når pengeboken ikke har åpnet seg fort nok. Hun har med andre ord sagt klart nok fra allerede. Men jeg tenkte vi skulle gjøre det enkelt for deg å få et entydig svar.

Gjest Eurodice
Skrevet

Virkelig en oppvakt dame med innsikt og intellektuell utrustning, dette :ironi: .

• Liker 1
Skrevet

Om jeg har en diagnose? Nei, det har jeg ikke. Og jeg har en ex som var psykolog. ;) Vil du nå svare på mitt?

Tror ikke du hadde helt godt av han ex psykologen gitt ;) hehe

Svaret er at mitt utsagn om at det er problemer med en kvinne som gjør at dere innbiller dere at jeg kunne hatt aspergers, var av meg sarkastisk sagt.

Fordi denne tråden omhandler faktisk IKKE diagnoser, men altså hun tolkningsdama mi!

Skrevet

Hun sier Ja hver gang. Men jeg merker ingenting til det i hennes innstilling og oppførsel.

At hun kun er ute etter penger, og sier det meste for å få tak i dem, men viser selvsagt ingen endring i innstilling og oppførsel, fordi det kun er pengene hun er ute etter.

Hvorfor oppretter du den ene tolkningssaken etter den andre?

Du har fått mange tolkninger, men kjøper ingen av dem. Råd vil du ikke ha. Du har bestemt deg, og sier det samme nå som du sa i august. Ingen her tror på deg, og dama tror deg ikke.

Skrevet

Svaret er at mitt utsagn om at det er problemer med en kvinne som gjør at dere innbiller dere at jeg kunne hatt aspergers, var av meg sarkastisk sagt.

Bazinga!

• Liker 1
Skrevet

Hm ...

At dere er fryktelig like. Den ene krever at damen skal endre alt og den andre sier det som skal til for at pengene skal fortsatt strømme.

Så da må du endre spørsmålsstillingen litt. Hva skal til for at det blir oss to? Altså fra hennes side: Hva må Steinar gjøre for at det skal bli dere to?

Her er det dessverre flere svaralternativer og jeg regner med at de er som følger:

A) Husleien/forsikringen/etc er forfalt, kan du ikke betale den for meg så snakkes vi i neste uke.

B) Flytt hit.

C) Jeg flytter til deg til neste sommer, men da må du først betale bilforsikringen/husleien

Hvis ingen av svarene er noe du ønsker å endre deg til kan du rolig gå videre i ditt liv og avskrive henne fordi hun kun er ute etter dine penger. Jeg antar at hun sier det som trengs for å få pengeboken til å åpne seg, og at "dra til helvete" og "din pikk" har vært frustrasjonsutblåsninger når pengeboken ikke har åpnet seg fort nok. Hun har med andre ord sagt klart nok fra allerede. Men jeg tenkte vi skulle gjøre det enkelt for deg å få et entydig svar.

Og hvordan forklarer eller rasjonaliserer du isåfall hennes innstilling og oppførsel?

Skrevet

At hun kun er ute etter penger, og sier det meste for å få tak i dem, men viser selvsagt ingen endring i innstilling og oppførsel, fordi det kun er pengene hun er ute etter.

Hvorfor oppretter du den ene tolkningssaken etter den andre?

Du har fått mange tolkninger, men kjøper ingen av dem. Råd vil du ikke ha. Du har bestemt deg, og sier det samme nå som du sa i august. Ingen her tror på deg, og dama tror deg ikke.

Hva er det hun dama ikke tror på?

Skrevet

Dine ultimatumer/skrustikker/hardt-mot-hardt. Du gir jo etter og forlenger den såkalte "fristen" hver gang du hører noe fra henne. Og denne gangen sa du jo så bastant og tydelig at: joda, du var klar over at du ikke hadde holdt det du sa tidligere, men DENNE gangen skulle du - bare vent og se! Og vi ventet og så - og med første flørt fra henne så var du tilbake til å vente igjen. Akkurat som vi forutså.

Skrevet

Alt du sier. Du stiller jo det ene ultimatumet etter det andre. Sier at hun ikke skal få penger med mindre hun {sett inn krav her}. Likevel åpner du lommeboka med en gang hun sier noe du liker å høre.

Gjennom å stille ultimatum du ikke holder, si ting du ikke holder, undergraver du seg selv, gjør deg til latter, og ingen bryr seg til slutt om hva Steinar sier. Du reduserer deg selv til ren underholdning, og tillater henne å bruke og kaste deg som det passer henne.

Du kan godt si at denne gangen er det annerledes! Men vent, det sa du jo i august også.

Skrevet

Dine ultimatumer/skrustikker/hardt-mot-hardt. Du gir jo etter og forlenger den såkalte "fristen" hver gang du hører noe fra henne. Og denne gangen sa du jo så bastant og tydelig at: joda, du var klar over at du ikke hadde holdt det du sa tidligere, men DENNE gangen skulle du - bare vent og se! Og vi ventet og så - og med første flørt fra henne så var du tilbake til å vente igjen. Akkurat som vi forutså.

Og hvilken forskjell gjør det for henne om jeg venter eller ikke?

Skrevet

Og hvilken forskjell gjør det for henne om jeg venter eller ikke?

Egentlig ingenting. Bare at dine ord fullstendig mister verdi, så det er gode sjanser for at hun ikke tror på noe av det du sier lenger. Ei heller dine "ultimatumer" om at hun må komme på besøk for at du skal hjelpe. Mulig du også mister din integritet og at hun mister respekten for deg når du har så lite ryggrad.

Skrevet

Alt du sier. Du stiller jo det ene ultimatumet etter det andre. Sier at hun ikke skal få penger med mindre hun {sett inn krav her}. Likevel åpner du lommeboka med en gang hun sier noe du liker å høre.

Gjennom å stille ultimatum du ikke holder, si ting du ikke holder, undergraver du seg selv, gjør deg til latter, og ingen bryr seg til slutt om hva Steinar sier. Du reduserer deg selv til ren underholdning, og tillater henne å bruke og kaste deg som det passer henne.

Du kan godt si at denne gangen er det annerledes! Men vent, det sa du jo i august også.

Ja, men jeg syns altså at tvang burde vært helt unødvendig. Og derfor har jeg oppført meg som jeg har gjort.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...