Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2361 Skrevet 12. februar 2011 Sier de ikke "i" på nordmøre da? De sier i allefall "ej" på sunnmøre Jeg syns i hvert fall at hun har en sjarmerende dialekt Og hun syns det samme om min Så da var det bare å få til alt det andre i sammen også
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2362 Skrevet 12. februar 2011 Edit; Sejføjgejig vet jej hvoj hun kommej fja Edit; Selvfølgelig vet jæ hvor ho kommer ifra
Bernina Skrevet 12. februar 2011 #2363 Skrevet 12. februar 2011 Betal bilforsikringa hennes og bli ferdig med det!!! Her er alt ved det samme gamle. 1
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2364 Skrevet 12. februar 2011 Betal bilforsikringa hennes og bli ferdig med det!!! Her er alt ved det samme gamle. Nei, alt er faktisk ikke ved det samme gamle. Dette er hva jeg svarte henne på mailen og som hun nå må forholde seg til: "Jeg MÅ nå se noe mer enn bare tomt prat ifra din side! Du får som sagt låne penger av mora di så lenge, og jo fortere vi treffes og blir enige, desto fortere kan du betale henne tilbake igjen. Det er altså helt opp til deg selv. Og nå må jeg være streng med deg. Kan ikke bare holde på sånn som dette! Jeg har faen ikke sett deg engang siden i sommer! Og du kan ikke alltid få viljen din uten å gjøre noe som helst for det selv. Tenk litt på meg også!"
Tabris Skrevet 12. februar 2011 #2365 Skrevet 12. februar 2011 Skulle ikke du la være å svare henne etter fristen gikk ut? Og hvor mange ganger sa du ikke bastant og uten tvil at denne gangen skulle du definitivt holde det du sa! Du har ikke kommet en tøddel lenger enn du var for et år siden. Og hva betyr dette: "Du får som sagt låne penger av mora di så lenge, og jo fortere vi treffes og blir enige, desto fortere kan du betale henne tilbake igjen." For det første: Hva har dette med "å avslutte" å gjøre? For det andre: Impliserer du her at du skal gi henne penger som hun kan bruke til å betale tilbake sin mor med hvis dere bare treffes og blir enige? Som sagt: Du trenger profesjonell hjelp, Steinar.
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2366 Skrevet 12. februar 2011 Skulle ikke du la være å svare henne etter fristen gikk ut? Og hvor mange ganger sa du ikke bastant og uten tvil at denne gangen skulle du definitivt holde det du sa! Du har ikke kommet en tøddel lenger enn du var for et år siden. Og hva betyr dette: "Du får som sagt låne penger av mora di så lenge, og jo fortere vi treffes og blir enige, desto fortere kan du betale henne tilbake igjen." For det første: Hva har dette med "å avslutte" å gjøre? For det andre: Impliserer du her at du skal gi henne penger som hun kan bruke til å betale tilbake sin mor med hvis dere bare treffes og blir enige? Som sagt: Du trenger profesjonell hjelp, Steinar. Jeg skrev dette før fristen gikk ut. En frist hun forsåvidt ikke vet noe som helst om. Det går aldri helt etter planen når det kommer til kvinnfolk Det jeg mener med å bli enige, er selvfølgelig at vi får pratet skikkelig i sammen ansikt-til-ansikt, og da blir enige om en konkret felles plan for fremtiden. Hvis vi skulle få til en slik enighet, så finnes det selvfølgelig ingen grunn til at jeg ikke skal hjelpe henne lenger. På alle måter og områder. Jeg har også skrevet det følgende til henne: "Det er nå helt opp til deg selv å gjøre noe for at vi treffes så snart som overhodet mulig. Og det innbærer altså at du må gidde å gjøre såpass som å reise." Jeg tenker derfor å vent litt til for å få se hvilken interesse og initiativ hun nå viser meg. Og jeg kommer altså IKKE til å fire en tomme lenger. Det skal ingen tvile på. Ikke hun heller.
Tabris Skrevet 12. februar 2011 #2367 Skrevet 12. februar 2011 Ikke skyld på "kvinnfolk" fordi du ikke følger din egen plan. Men vi fikk altså rett igjen - du venter fortsatt, du har ikke avsluttet, og du eier verken integritet, ryggrad eller stolthet. Dine ord betyr absolutt ingenting. 1
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2368 Skrevet 12. februar 2011 Ikke skyld på "kvinnfolk" fordi du ikke følger din egen plan. Men vi fikk altså rett igjen - du venter fortsatt, du har ikke avsluttet, og du eier verken integritet, ryggrad eller stolthet. Dine ord betyr absolutt ingenting. Følelser og logikk er åpenbart ikke akkurat helt det samme. Men du skal faktisk få lete veldig lenge etter noen som er mer ærlig og redelig enn meg. Og det er kanskje noe av problemet her. Imidlertid er det kritisk viktige for meg at jeg ikke gjør noe som ikke er det rette. Og da tenker jeg både på henne og på meg selv. Derfor vil jeg bli og være helt sikker i min sak først.
Tabris Skrevet 12. februar 2011 #2369 Skrevet 12. februar 2011 Unnskyldninger, ansvarsfraskrivelser. Ser du ikke at du bruker akkurat de samme argumentene som du gjorde tilbake i august? Du kommer aldri til å bli sikker, Steinar. Aldri. Du tør ikke. Du er helt opphengt i denne kvinnen, av samtalen, av å "være sikker" - det vil aldri skje, for du finner alltid en unnskyldning for å vente litt til. Oppsøk hjelp, du ser ikke selv hvor ille dette er. Det er ingenting vi her kan gjøre for deg lenger, om vi noen gang har kunnet. Du trenger hjelp. 2
Gjest Eurodice Skrevet 12. februar 2011 #2370 Skrevet 12. februar 2011 Følelser og logikk er åpenbart ikke akkurat helt det samme. Men du skal faktisk få lete veldig lenge etter noen som er mer ærlig og redelig enn meg. Og det er kanskje noe av problemet her. Imidlertid er det kritisk viktige for meg at jeg ikke gjør noe som ikke er det rette. Og da tenker jeg både på henne og på meg selv. Derfor vil jeg bli og være helt sikker i min sak først. Og i mellomtiden lar du livet og lykken gå deg forbi.
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2371 Skrevet 12. februar 2011 Unnskyldninger, ansvarsfraskrivelser. Ser du ikke at du bruker akkurat de samme argumentene som du gjorde tilbake i august? Du kommer aldri til å bli sikker, Steinar. Aldri. Du tør ikke. Du er helt opphengt i denne kvinnen, av samtalen, av å "være sikker" - det vil aldri skje, for du finner alltid en unnskyldning for å vente litt til. Oppsøk hjelp, du ser ikke selv hvor ille dette er. Det er ingenting vi her kan gjøre for deg lenger, om vi noen gang har kunnet. Du trenger hjelp. Du har forsåvidt helt rett i at jeg (altfor) lenge har holdt på sånn, ja. Men jeg følger nå faktisk en helt konkret plan der jeg nå krever mitt, og dermed legger et stadig sterkere press på henne. Da kommer ikke hun noen som helst vei med bare tomt prat lenger. Den eneste måten hun kan oppnå noe på nå, er ved å innfri mine krav.
Tabris Skrevet 12. februar 2011 #2372 Skrevet 12. februar 2011 Du har sagt akkurat det samme før i flere måneder. Du kommer aldri til å bli sikker. Du trenger hjelp, og det er ikke mer å si.
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2373 Skrevet 12. februar 2011 Og i mellomtiden lar du livet og lykken gå deg forbi. Tja, det er nok ikke så lett gjort og fort gjort å finne lykken er jeg redd.
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2374 Skrevet 12. februar 2011 Du har sagt akkurat det samme før i flere måneder. Du kommer aldri til å bli sikker. Du trenger hjelp, og det er ikke mer å si. Blir man enige så kan man føle seg helt sikker. Blir man derimot ikke enige, så har du rett. Da blir det en sannsynlighetsberegning. Som blir lettere å følge når man føler man har fått tilstrekkelig med data.
Gjest Niema Skrevet 12. februar 2011 #2375 Skrevet 12. februar 2011 Steinar; hvordan kan du egentlig noen gang tro på hva denne dama sier? Om hun så skulle få ræva si ned til deg, hva slags garanti har du for at hun følger opp i etterkant? Hvordan vet du at hun (fortsatt) ikke bare er ute etter pengene dine?
Lizzee Skrevet 12. februar 2011 #2376 Skrevet 12. februar 2011 (endret) Jeg tenker derfor å vent litt til for å få se hvilken interesse og initiativ hun nå viser meg. Og jeg kommer altså IKKE til å fire en tomme lenger. Det skal ingen tvile på. Ikke hun heller. ...men du har jo akkurat gjort nettopp det. Firet et par tommer. Du har forsåvidt helt rett i at jeg (altfor) lenge har holdt på sånn, ja. Men jeg følger nå faktisk en helt konkret plan der jeg nå krever mitt, og dermed legger et stadig sterkere press på henne. Da kommer ikke hun noen som helst vei med bare tomt prat lenger. Den eneste måten hun kan oppnå noe på nå, er ved å innfri mine krav. Dette minner meg om den VH-Helg reklame: jeg burde følge planen, burde ikke finne meg i tomt prat mer - til helga kanskje....til sommeren kanskje... kanskje til neste år.... da burde hun innfri mine krav... . Endret 12. februar 2011 av Lizzee
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2377 Skrevet 12. februar 2011 Steinar; hvordan kan du egentlig noen gang tro på hva denne dama sier? Om hun så skulle få ræva si ned til deg, hva slags garanti har du for at hun følger opp i etterkant? Hvordan vet du at hun (fortsatt) ikke bare er ute etter pengene dine? Finnes det garantier for noen egentlig? Ikke før etterpå, vil jeg påstå. Men her dreier det seg altså om innsamling av data. Blir vi enige om en konkret felles plan, og hun allikevel ikke følger den, så sier det seg selv at det da blir veldig sannsynlig at begeret mitt renner over. Begeret kommer også til å renne over hvis jeg fortsatt ikke skulle se noen som helst god vilje ifra hennes side snart. Ifølge de kravene jeg nå har pålagt henne.
Lizzee Skrevet 12. februar 2011 #2378 Skrevet 12. februar 2011 Finnes det garantier for noen egentlig? Ikke før etterpå, vil jeg påstå. Men her dreier det seg altså om innsamling av data. Blir vi enige om en konkret felles plan, og hun allikevel ikke følger den, så sier det seg selv at det da blir veldig sannsynlig at begeret mitt renner over. Begeret kommer også til å renne over hvis jeg fortsatt ikke skulle se noen som helst god vilje ifra hennes side snart. Ifølge de kravene jeg nå har pålagt henne. Og hvis dere ikke blir eninge? Da er det tilbake til start og vente på at dere kan bli enige igjen? For uten enighet så vet ikke du noe?
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2379 Skrevet 12. februar 2011 ...men du har jo akkurat gjort nettopp det. Firet et par tommer. Ikke slik jeg tenker og ser på det. Jeg har nå tvert imot strammet til tommeskruene på henne Dette minner meg om den VH-Helg reklame: jeg burde følge planen, burde ikke finne meg i tomt prat mer - til helga kanskje....til sommeren kanskje... kanskje til neste år.... da burde hun innfri mine krav... . Ja, det er lett gjort. Og ikke bare for meg.
Steinar40 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #2380 Skrevet 12. februar 2011 Og hvis dere ikke blir eninge? Da er det tilbake til start og vente på at dere kan bli enige igjen? For uten enighet så vet ikke du noe? Hvis vi ikke skulle klare å bli enige når vi prater i sammen ansikt-til-ansikt, så vil jeg tenke at vi da har blitt enige om å avslutte.
Fremhevede innlegg