AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #2261 Skrevet 10. februar 2011 Jeg er egen. Når jeg har bestemt meg så har jeg bestemt meg. Det er typisk for folk med aspergersyndrom.
aline Skrevet 10. februar 2011 #2262 Skrevet 10. februar 2011 Det er ikke så lett å bare slå av følelsene alltid vettu. Men det blir nok en avklaring når jeg ikke svarer henne lenger, tenker jeg. Enten skjerper hun seg eller så gir hun opp. Dette kan jeg godt vente litt til på å få se. Uansett tar det tid å komme seg over noe sånt som dette. Nei Steinar, det er ikke LETT å skru av følelser, og det tar tid å komme seg over noen. Men det siste året!!!! har du ikke HATT noe med denne dama!! du har ikke kommunisert med henne, du har ikke vært fysisk, dere har ikke hatt NOE, annet en dine drømmer om at det kanskje kunne bli noe, som ikke har blitt backet opp fra henne på noe annet vis en sug etter dine penger. Og at du kan vente "litt".. joa, men du er LAAAAANGT over å vente LITT Steinar!! Du viser at du overhode ikke EIER selvrespekt!! helt seriøst, du er totalt uten ryggrad! du har visst nå i lang tid at hun ikke vil ha deg, men du fraskriver deg alt ansvar og setter deg sta ned på rumpa og "venter til hun setter strek"... hun har ingenting å sette strek over, så hun kommer aldri til å gjøre det. hun kommer til å EIE deg, og ha kontrollen over din miserable hverdag så lenge hun GIDDER, for du lar henne bare, selv når du i ditt eget hode tror du setter ultimatum. og for å si det i klare ord, det er ikke å sette ett ultimatum å si "jeg snakker ikke til deg før du har bestemt deg for om du vil eller ikke, uansett hvor lang tid du bruker!" Det du sier til henne, er nemlig "jeg sitter her på gjerdet å håper på at du ombestemmer deg. Dette kommer jeg til å gjøre så lenge du gidder ha meg på gjerdet ditt. Jeg kaller det ultimatum, for da kanskje du vil ha meg, men det vil aldri bli konsekvenser om du ikke vil noe mer heller." Du har faktisk et poeng her. Tenker jeg får sende henne en siste SMS i morra og fortelle at jeg ikke kommer til å svare henne igjen før hun har bestemt seg for å reise hit. Så du har bare kjøpt deg uendelig med tid, IGJEN.... Bare at nå "skal du ikke prate med henne"... har du ikke sagt det før egentlig? er ikke en sjel som tror deg, bortsett fra kanskje deg. Dama kan jeg garantere at ikek tror deg. 3
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2263 Skrevet 10. februar 2011 Det svaret var ikke særlig relevant, men jeg begynner å bli vant med dine "God dag, mann - økseksaft!" svar. (Enda en ting som får deg til å virke treg, btw). Jeg bestemte meg for flere år siden. Da forventer jeg at hun også klarer å bestemme seg selv og viser meg dette klart og tydelig.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #2264 Skrevet 10. februar 2011 Jeg bestemte meg for flere år siden. Da forventer jeg at hun også klarer å bestemme seg selv og viser meg dette klart og tydelig. Hvor mange år er det snakk om? Og hvor mye tid har dere tilbragt sammen i løpet av disse årene?
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2265 Skrevet 10. februar 2011 Det er typisk for folk med aspergersyndrom. Ja, da har i hvert fall ikke hun aspergers.
Tabris Skrevet 10. februar 2011 #2266 Skrevet 10. februar 2011 Jeg bestemte meg for flere år siden. Da forventer jeg at hun også klarer å bestemme seg selv og viser meg dette klart og tydelig. Og dette hadde enda mindre med det jeg skrev å gjøre.
Guriane Skrevet 10. februar 2011 #2267 Skrevet 10. februar 2011 En tid må teite kvinnfolk få! Og hun kan bare skylde seg selv. Ja, jeg tipper hun river seg i håret i fortvilelse
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2268 Skrevet 10. februar 2011 Så du har bare kjøpt deg uendelig med tid, IGJEN.... Bare at nå "skal du ikke prate med henne"... har du ikke sagt det før egentlig? er ikke en sjel som tror deg, bortsett fra kanskje deg. Dama kan jeg garantere at ikek tror deg. Jeg har sagt det før, ja. Men jeg har ikke gjennomført det i praksis før. Hvorfor skulle hun fortsette å kontakte meg med mer svada, når jeg overhodet ikke svarer henne lenger? Det vil være veldig overraskende i lengden hvis hun gjør det. Derfor regner jeg nå med å få til en avklaring relativt snart, den ene eller den andre veien, på denne måten. Men hvorfor dette skal være nødvendig, det er en helt annen sak.
Fønix Skrevet 10. februar 2011 #2269 Skrevet 10. februar 2011 Jeg forstår det meste. Tro det eller ei Jeg løper fortere enn en racerbil 2
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2270 Skrevet 10. februar 2011 Jeg løper fortere enn en racerbil Ja, det skulle ikke forundret meg mye
pøbelsara Skrevet 10. februar 2011 #2271 Skrevet 10. februar 2011 Jeg løper fortere enn en racerbil ...og faren min har pølsebod på månen.
Fønix Skrevet 10. februar 2011 #2272 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Så du har bare kjøpt deg uendelig med tid, IGJEN.... Bare at nå "skal du ikke prate med henne"... har du ikke sagt det før egentlig? Fra innlegg nr 3 i den første tolkningstråden, dvs nøyaktig 5.440 innlegg siden: Vel, saken er nok den at jeg har brukt opp ultimatum-kvota mi fra tidligere, og at hun derfor ikke tar meg alvorlig lenger. Forbaskede kvinnfolk! Men jeg har ikke svart henne da Noe jeg også sa at jeg ikke skulle gjøre Noen som husker pausefiskene på Nrk i gamle dager? Endret 10. februar 2011 av Fønix 5
aline Skrevet 10. februar 2011 #2273 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har sagt det før, ja. Men jeg har ikke gjennomført det i praksis før. Hvorfor skulle hun fortsette å kontakte meg med mer svada, når jeg overhodet ikke svarer henne lenger? Det vil være veldig overraskende i lengden hvis hun gjør det. Derfor regner jeg nå med å få til en avklaring relativt snart, den ene eller den andre veien, på denne måten. Men hvorfor dette skal være nødvendig, det er en helt annen sak. Nei, og det gjenstår jo å se da, om du FAKTISK kommer til å gjennomføre det nå også... noe ingen her tror på, og antagelig ikke hun heller. Hun har vel absolutt ingen tro på at du ikke kommer til å svare henne noe mer, og hun VET, som alle oss andre her inne, at dersom du faktisk skulle klare å være stille en liten stund, skal det ikke mer til en "steinar, jeg vil gjerne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til!!! " Med litt ekthet i stemmen, så er jeg rimelig sikker på at din taushet er brutt, til tross for at dette igjen bare vil være tomt snakk fra henne. Jeg spør meg også hvorfor du føler det er nødvendig å la henne styre livet ditt, du venter på svar fra andre, jeg venter på svar fra deg.
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2274 Skrevet 10. februar 2011 Nei, og det gjenstår jo å se da, om du FAKTISK kommer til å gjennomføre det nå også... noe ingen her tror på, og antagelig ikke hun heller. Hun har vel absolutt ingen tro på at du ikke kommer til å svare henne noe mer, og hun VET, som alle oss andre her inne, at dersom du faktisk skulle klare å være stille en liten stund, skal det ikke mer til en "steinar, jeg vil gjerne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til!!! " Med litt ekthet i stemmen, så er jeg rimelig sikker på at din taushet er brutt, til tross for at dette igjen bare vil være tomt snakk fra henne. Jeg spør meg også hvorfor du føler det er nødvendig å la henne styre livet ditt, du venter på svar fra andre, jeg venter på svar fra deg. Jeg husker hun har sagt til meg noen ganger; "Du klarer ikke å kutte meg ut du!" - med litt sånn bebreidelse i stemmen liksom. Da tenker jeg - hva i granskogen feiler det egentlig kvinnfolk??? Jeg syns hun heller burde vært sjeleglad for at jeg ikke ønsket å kutte henne ut, men nei daaaaaa! Nå har det imidlertid gått så langt at hun skal få sin vilje. Og hun kan som sagt bare skylde seg selv!
aline Skrevet 10. februar 2011 #2275 Skrevet 10. februar 2011 Jeg husker hun har sagt til meg noen ganger; "Du klarer ikke å kutte meg ut du!" - med litt sånn bebreidelse i stemmen liksom. Da tenker jeg - hva i granskogen feiler det egentlig kvinnfolk??? Jeg syns hun heller burde vært sjeleglad for at jeg ikke ønsket å kutte henne ut, men nei daaaaaa! Nå har det imidlertid gått så langt at hun skal få sin vilje. Og hun kan som sagt bare skylde seg selv! Så ikke bare har hun bedt deg ryke og reise, ønsket deg lykke til videre og kalt deg dust, men hun har også faktisk bebreidet deg fordi du fremdeles er på... og du mener fremdeles at hun ikke har bestemt seg for hva hun vil? Det er vel ett par rundt om som har tenkt "hva i granskogen feiler det ham egentlig???" om deg også, etter mange herrens sider med dette. Hun hadde nok vært sjeleglad for at du ikke ønsket å kutte henne ut, dersom hun ville ha deg... men det er vel akkurat det hun ikke er spesielt interessert i.
Tabris Skrevet 10. februar 2011 #2276 Skrevet 10. februar 2011 Da tenker jeg - hva i granskogen feiler det egentlig kvinnfolk??? Hvorfor generaliserer du hennes oppførsel til kvinner generelt?
EmmaW Skrevet 10. februar 2011 #2277 Skrevet 10. februar 2011 De fleste svensker er håpløse i norsk, men det er ikke akkurat alle nordmenn som kan så mye svensk heller. Spesielt når de ikke bor på Østlandet. Språkøre er ikke en geografisk begrenset egenskap... Du sier så mye merkelige greier at det er plent umulig å se på deg som mer enn maks gjennomsnittlig intelligent. Tenker jeg får sende henne en siste SMS i morra og fortelle at jeg ikke kommer til å svare henne igjen før hun har bestemt seg for å reise hit. Oddsene for at denne saken er over i morgen er forsvinnende lave... Steinar minner meg forresten veldig om Ove Sundberg i "Solsidan"... Totalt blottet for sosial intelligens.
Neutral Skrevet 10. februar 2011 #2278 Skrevet 10. februar 2011 Har du noen rasjonell grunn til hvorfor hun ikke skal sette strek? Altså, sett ifra hennes ståsted. Som noen andre skrev, hun har ikke lengre noe å sette strek for. Hun har jo vist ganske tydelig at hun ikke er interessert i et forhold eller noe som helst allerede. Hvor mange ganger har ikke du svart på et eller annet vrøvl hun har kommet med at "kom hit så vi får snakke"? Har hun noensinne svart tilbake på det igjen?
Lizzee Skrevet 11. februar 2011 #2279 Skrevet 11. februar 2011 (endret) Jeg husker hun har sagt til meg noen ganger; "Du klarer ikke å kutte meg ut du!" - med litt sånn bebreidelse i stemmen liksom. Da tenker jeg - hva i granskogen feiler det egentlig kvinnfolk??? Jeg syns hun heller burde vært sjeleglad for at jeg ikke ønsket å kutte henne ut, men nei daaaaaa! Nå har det imidlertid gått så langt at hun skal få sin vilje. Og hun kan som sagt bare skylde seg selv! Jeg kan også si det der "Du klarer ikke kutte henne ut du" Hva i granskogen feiler det meg???? Når du sier at hun nå skal få viljen sin så innebærer vel det at hun har bestemt seg? Hvorfor hun fortsatt gir lyd innimellom? Forskjellen på dere to er at du tydeligvis fyller hvert minutt av døgnet med grublerier over henne. Hun bruker kanskje 5 minutter i uka på deg. Hvis ikke mindre. Og da grubler hun ikke over hva hun skal gjøre, hvilken avgjørelse hun skal ta overfor deg. Hvorfor kan ikke hun bestemme seg når du bestemte deg for flere år siden? Det er det det koker ned til for deg. At hun skal bestemme seg og helst for det samme som deg, eller ihvertfall for noe du kan forstå!! Men husk hun er et hersens kvinnfolk, et kjønn du ikker forstår, som tar avgjørelser du ikke begriper. Hun har bestemt seg. Som sagt før: hun lever sitt liv, gjør sine ting, tenker på deg noen minutter i uka eller mnd og da sender hun en sms, så fortsetter hun med sitt liv og ofrer ikke deg en tanke!! Dukker det opp noen kroner fra deg: fint. Gjør det ikke: who cares!! Slutter du å gi henne oppmerksomhet/svare henne så mister hun kun noe å le av. For alt du vet deler hun historien om deg med venninnene sine. Hun sender sikkert sms mens venninnene ser på, også sitter de å venter på hva slags svada du når skal svare med. Hvis du vil fortsette å latterliggjøre deg selv: VÆR SÅ GOD!!! Og du kan bestemme deg så mye du vil for hva du vil! Men ikke forvent at andre mennesker - spesielt ikke kvinnfolk - henger seg på!! Endret 11. februar 2011 av Lizzee
Gjest KateW Skrevet 11. februar 2011 #2280 Skrevet 11. februar 2011 Det er ikke godt nok å være feminin men ikke huslig. Så egentlig kan du ha en huslig mann?
Fremhevede innlegg