Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2241 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Skjønner du ikke hva denne meldingen betyr? Jeg kommer dessverre ikke! Skulle ikke forundre meg om hun har oppdager en viss tråd på KG. Kjære tolkningsdame! Kan du vennligst gi en liten lyd fra deg og fortelle Steinar at du ikke kommer. Ikke bruk bilder, ikke bruk hint, og ikke bruk ironi. Steinar må ha det høyt og tydelig og i direkte tale. Nå er det heldigvis bare 24 timer til vi kan puste lettet ut folkens Her må jeg nesten rette opp noe som veldig lett kan misforståes. Hun hadde tydeligvis mottatt en mail med teksten "... kommer tyvärr inte." ifra en svensktalende (skrivende) person. Det var altså en eller annen artikkel som hun ventet på, og det hadde ingenting med meg å gjøre sånn sett. Hun lurte bare på hva ordet "tyvärr" betyr. Noe jeg ikke ville svare henne på. Når hun er vanskelig så kan jeg være minst like vanskelig. Og det skal hun nå få merke. Endret 10. februar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2242 Skrevet 10. februar 2011 Steinar: ALLE vet dette. Og ALLE har opplevd situasjoner hvor man må slå av følelsene, og deretter gjennomlevd en svært vanskelig periode. Det som er litt fascinerende med deg (nei, "fascinerende" er ikke ment positivt her), er at når du nå har kommet i en slik situasjon og synes det er vanskelig, så beklager du deg ikke over hvor vanskelig det er. I stedet forsøker du å rasjonalisere din svært irrasjonelle og - beklager å si det - DUMME, uintelligente og svært lite innsiktsfulle oppførsel. Jeg har faktisk aldri sett på maken. Skjønner du forresten hva jeg sier, her? Selvfølgelig forstår jeg. Hadde egentlig tenkt å skrive noe ironisk her, men da hadde bare alle blitt helt overoppgitte igjen
Lizzee Skrevet 10. februar 2011 #2243 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Har du noen rasjonell grunn til hvorfor hun ikke skal sette strek? Altså, sett ifra hennes ståsted. Fordi hun ikke har noe å sette strek over. Som du selv sa: Hun kommer i hvert fall til å miste noen hun ikke har. Hun "mister" noe hun aldri har hatt og som hun ikke legger noe energi i å få. Det er bare du som kan sette strek, fordi det bare er du som har hatt ønskene, håpene og drømmene. Det er bare et luftslott Steinar! Endret 10. februar 2011 av Lizzee 2
Gjest Pet Skrevet 10. februar 2011 #2244 Skrevet 10. februar 2011 Her må jeg nesten rette opp noe som veldig lett kan misforståes. Hun hadde tydeligvis mottatt en mail med teksten "... kommer tyvärr inte." ifra en svensktalende (skrivende) person. Det var altså en eller annen artikkel som hun ventet på, og det hadde ingenting med meg å gjøre sånn sett. Hun lurte bare på hva ordet "tyvärr" betyr. Noe jeg ikke ville svare henne på. Nei, nå får du jaggu gi deg!!!
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2245 Skrevet 10. februar 2011 Fordi hun ikke har noe å sette strek over. Hun "mister" noe hun aldri har hatt og som hun ikke legger noe energi i å få. Det er bare du som kan sette strek, fordi det bare er du som har hatt ønskene, håpene og drømmene. Det er bare et luftslott Steinar! Hva er da hennes motivasjon til å fortsette å kontakte meg?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #2246 Skrevet 10. februar 2011 Hva er da hennes motivasjon til å fortsette å kontakte meg? Penger. 1
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2247 Skrevet 10. februar 2011 Nei, nå får du jaggu gi deg!!! De fleste svensker er håpløse i norsk, men det er ikke akkurat alle nordmenn som kan så mye svensk heller. Spesielt når de ikke bor på Østlandet.
Gjest Niema Skrevet 10. februar 2011 #2248 Skrevet 10. februar 2011 Hva er da hennes motivasjon til å fortsette å kontakte meg? Kontakter hun deg ikke bare når hun trenger noe da?
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2249 Skrevet 10. februar 2011 Penger. Men hun får ingen penger. Hva annet?
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2250 Skrevet 10. februar 2011 Kontakter hun deg ikke bare når hun trenger noe da? Tja, men det gjør forsåvidt alle folk. Det finnes alltid en eller annen egeninteresse med i bildet hos alle. De to seneste gangene hun har kontaktet meg har vært disse: I dag via mail for å få vite hva "tyvärr" betyr. Eller eventuelt for å ha en unnskyldning for å sende den mailen. Forrige gang var vel for ca en uke siden da hun bare skrev i en SMS: "Dum går det an å bli ?" Ellers den seneste måneden har all kommunikasjon gått ut på at jeg krever at hun skal reise hit så vi får pratet i sammen.
Gjest Ludovie Skrevet 10. februar 2011 #2251 Skrevet 10. februar 2011 Selvfølgelig forstår jeg. Hadde egentlig tenkt å skrive noe ironisk her, men da hadde bare alle blitt helt overoppgitte igjen Dette var IKKE ment ironisk. Det var derimot veldig klar tale. Rett fram. Rene ord for pengene. Forstår du? Gjør du det?
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2252 Skrevet 10. februar 2011 Dette var IKKE ment ironisk. Det var derimot veldig klar tale. Rett fram. Rene ord for pengene. Forstår du? Gjør du det? Jeg forstår det meste. Tro det eller ei
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #2253 Skrevet 10. februar 2011 Men hun får ingen penger. Hva annet? Hun har ingen grunn til å tro at du ikke kommer til å gi henne penger (og det har ikke jeg heller). I morgen kl. 18.00 er du en fri mann Steinar. Kanskje på tide å begynne å tenke på hvordan du skal starte ditt nye liv? 3
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2254 Skrevet 10. februar 2011 Hvordan skal hele dette prosjektet ditt funke når hun ikke engang vet at du har satt et ultimatum? Du har faktisk et poeng her. Tenker jeg får sende henne en siste SMS i morra og fortelle at jeg ikke kommer til å svare henne igjen før hun har bestemt seg for å reise hit.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #2255 Skrevet 10. februar 2011 Jeg forstår det meste. Tro det eller ei Vel... 14.000 innlegg har nettopp overbevist alle oss andre her om det motsatte.... 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #2256 Skrevet 10. februar 2011 Du har faktisk et poeng her. Tenker jeg får sende henne en siste SMS i morra og fortelle at jeg ikke kommer til å svare henne igjen før hun har bestemt seg for å reise hit. Leggg til at billetten må være bestillt innen kl 18.00 i morgen også da.
Tabris Skrevet 10. februar 2011 #2257 Skrevet 10. februar 2011 Vel... 14.000 innlegg har nettopp overbevist alle oss andre her om det motsatte.... For ikke å snakke om alle "Hvorfor synes du jeg er frustrerende?" etter en håndfull kvinner har stanget hodet i veggen og forklart seg gjentatte ganger i detalj gjennom hundrevis av innlegg. Da begynner man å mistenke at vedkommende er forholdsvis treg.
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2258 Skrevet 10. februar 2011 Vel... 14.000 innlegg har nettopp overbevist alle oss andre her om det motsatte.... Det er menneskelig å feile
Steinar40 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2259 Skrevet 10. februar 2011 For ikke å snakke om alle "Hvorfor synes du jeg er frustrerende?" etter en håndfull kvinner har stanget hodet i veggen og forklart seg gjentatte ganger i detalj gjennom hundrevis av innlegg. Da begynner man å mistenke at vedkommende er forholdsvis treg. Jeg er egen. Når jeg har bestemt meg så har jeg bestemt meg.
Tabris Skrevet 10. februar 2011 #2260 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg er egen. Når jeg har bestemt meg så har jeg bestemt meg. Det svaret var ikke særlig relevant, men jeg begynner å bli vant med dine "God dag, mann - økseksaft!" svar. (Enda en ting som får deg til å virke treg, btw). Endret 10. februar 2011 av Tabris 1
Fremhevede innlegg