Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tolkningssak for dummies:

• - Steinar vil ha dama fordi hun er dame (oversatt til steinarsk: "har potensial og de rette egenskapene").

• - Dama vil ikke ha Steinar og har bedt ham dra til helvete/komme seg videre i livet (oversatt til steinarsk: "mangler riktig innstilling og oppførsel").

• - Steinar er solid, og derfor drømmemannen.

• - Dama er dum som et brød fordi hun ikke vil ha drømmemannen.

• - Når Steinar har presset hardt nok, mast lenge nok, gitt henne nok penger, strammet skrustikken tilstrekkelig og gått av og på toget mange nok ganger, vil hun innse hva som er best for henne.

• - Ettersom eneste tenkelige forklaring på at hun ikke vil ha ham, er at hun ikke forstår sitt eget beste, er hennes syn på saken lite relevant.

• - Steinar er unik og langt over gjennomsnittet intelligent, og trenger derfor ikke råd fra noen.

• - At mange av debattantene her har lykkes godt i kjærlighetslivet, mens Steinar fortsatt har til gode å ha en kjæreste, er ikke relevant.

• - Forklaringen på at mange her inne lever i lykkelige parforhold, er at de har feil mål og mangler Steinars opphøyede innsikt i hvordan verden og menneskene fungerer.

• - Bare lyset går opp for oss og vi får orden på målene våre i livet, vil vi alle sitte alene i vår egen boble og sende penger og sinte sms'er nordover.

• - Hvis noen uttrykker forståelse for at tolkningsdama ikke anser Steinar som drømmemannen, skyldes det at vedkommende er kvinnfolk, og de er som kjent ___________ (fyll inn en nedlatende betegnelse).

• - Det er ikke relevant at Steinar her inne fremstår som uhøflig, arrogant, selvopptatt, sutrete, selvmedlidende, ansvarsfraskrivende, flåsete, nedlatende, selvmotsigende, kverulerende, trangsynt, generaliserende, mannssjåvinist, humørløs, verdensmester i å misforstå, og alt i alt relativt menneskefiendtlig. Til tross for hans nærmere 15.000 innlegg her på forumet, vet vi nemlig ingenting om hvordan han er.

Håper dette var oppklarende og kan gi inspirasjon til videre studier på egenhånd.

Genialt :skratte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men nå lurer jeg litt. Liker du hennes innstilling og oppførsel ellers? Er det altså bare den innstillingen og oppførselen hun har overfor deg du vil ha endret?

Problemet er altså at man ikke kjenner noen før man bor og lever i sammen med dem. Noe jeg ikke har gjort med henne. Derfor er det ikke lett å påstå noe som helst med sikkerhet.

Det vil alltid måtte være tilpassinger etter hverandre. Hvis hun f.eks skulle sette seg på bakbena der, så vil det selvfølgelig bli et problem. Om vi kunne løst dette isåfall, blir bare enda mer spekulasjoner.

Jeg har følt at i utgangspunktet har hun de egenskapene jeg ville sette pris på. Men det forutsetter altså at hun er villig til å samarbeide, er positiv, og tenker felles beste osv.

Som du forstår så er jeg ingen spåmann dessverre.

Det finnes aldri noen garantier når det gjelder om et parforhold kommer til å fungere. Eller hvor lenge det eventuelt kommer til å fungere. Ikke sant?

Skrevet

Jeg har følt at i utgangspunktet har hun de egenskapene jeg ville sette pris på.

Hvilke egenskaper er det?

Skrevet (endret)

Problemet er altså at man ikke kjenner noen før man bor og lever i sammen med dem. Noe jeg ikke har gjort med henne. Derfor er det ikke lett å påstå noe som helst med sikkerhet.

Det vil alltid måtte være tilpassinger etter hverandre. Hvis hun f.eks skulle sette seg på bakbena der, så vil det selvfølgelig bli et problem. Om vi kunne løst dette isåfall, blir bare enda mer spekulasjoner.

Jeg har følt at i utgangspunktet har hun de egenskapene jeg ville sette pris på. Men det forutsetter altså at hun er villig til å samarbeide, er positiv, og tenker felles beste osv.

Som du forstår så er jeg ingen spåmann dessverre.

Det finnes aldri noen garantier når det gjelder om et parforhold kommer til å fungere. Eller hvor lenge det eventuelt kommer til å fungere. Ikke sant?

For meg er ikke akkurat "spåmann" det første som dukker opp i tankene mine når jeg leser det der, men..

"Felles beste" :lol:

Endret av Guriane
Skrevet

For de fleste av oss så oppleves ikke det som noe problem...

Men for å sitere Nitche:

"When one has finished building one's house, one suddenly realizes that in the process one has learned something that one really needed to know in the worst way - before one began."

Men om man skal tenker for mye på det så blir det jo aldri bygd noen hus!!!

Skrevet

Hvilke egenskaper er det?

Helt normale kvinnelige egenskaper. Som f.eks evnen til å klare å ta seg av en husholdning. Jeg vil altså ha ei dame som er hovedsaklig kvinnelig (feminin).

Dette betyr absolutt ikke at hun er perfekt. Fordi det er ingen. Og derfor krever jeg ikke det heller. Selv om vi garantert måtte ha justert oss etter hverandre. Som alle par må gjøre.

Dessuten er hun veldig lett for meg å prate med - den berømte personkjemien.

Dette høres selvfølgelig veldig merkelig ut når jeg ikke gjør noe annet enn å klage på at hun ikke vil kommunisere. Men det er pga at hun (og jeg) er presset og stresset av denne situasjonen (separasjonen etc.).

Imidlertid unnskylder jeg ikke henne her, fordi hun kunne gjøre noe med det hvis hun ville - eller hadde klart det.

Mitt inntrykk er at det er det siste som gjelder. At hun rett og slett ikke klarer.

Skrevet

For de fleste av oss så oppleves ikke det som noe problem...

Men for å sitere Nitche:

"When one has finished building one's house, one suddenly realizes that in the process one has learned something that one really needed to know in the worst way - before one began."

Men om man skal tenker for mye på det så blir det jo aldri bygd noen hus!!!

Ja, jeg har alltid tenkt (for) mye.

Men i dette tilfellet er det faktisk hun som er problemet på dette området.

Typisk.

Skrevet

Så hun er huslig og lett å prate med? That's it? Hva med felles mål i livet, felles interesser, felles verdier og holdninger?

Skrevet

Så hun er huslig og lett å prate med? That's it? Hva med felles mål i livet, felles interesser, felles verdier og holdninger?

Har en dame som kommer hjem til meg annenhver torsdag jeg.

Hun er veldig huslig og lett å prate med!!

Hun er single også, kanskje Steinar vil treffe henne?

Hun har jo ALT han er ute etter!!!

Bor i Oslo så det er ikke så lang reisevei heller.

• Liker 2
Skrevet

Tja, jeg har ikke oppfattet at vi ikke har samme grunnleggende verdier og holdninger. Selv om denne situasjonen ikke akkurat har vært ideell i denne sammenhengen.

Mål er noe man kommer frem til i sammen underveis. Og interesser blir aldri helt felles. Man får prøve å vise litt interesse når det er nødvendig.

Skrevet

Ok, så vi står igjen med huslig og lett å prate med. For all del, man kan ikke styre følelser. Men jeg har ikke oppfattet så mange varme følelser fra deg i disse diskusjonene, Steinar.

Skrevet

Ok, så vi står igjen med huslig og lett å prate med. For all del, man kan ikke styre følelser. Men jeg har ikke oppfattet så mange varme følelser fra deg i disse diskusjonene, Steinar.

Joda, jeg har selvfølgelig vært glad i henne.

Men det er liksom ikke så veldig interessant å fokusere på det nå som det ser ut som det går mot slutten uansett.

Alt dør som ikke får næring.

Skrevet

Hyggelig at noen setter pris på tolkningssaksinnføringen. Fint om den kan være til nytte og glede.

Jeg hadde dessverre utelatt et sentralt punkt i innføringen, og har derfor vært nødt til å redigere den litt.

Skrevet (endret)

Tolkningssak for dummies:

• - Steinar vil ha dama fordi hun er dame (oversatt til steinarsk: "har potensial og de rette egenskapene").

• - Dama vil ikke ha Steinar og har bedt ham dra til helvete/komme seg videre i livet (oversatt til steinarsk: "mangler riktig innstilling og oppførsel").

• - Steinar er solid, og derfor drømmemannen.

• - Dama er dum som et brød fordi hun ikke vil ha drømmemannen.

• - Når Steinar har presset hardt nok, mast lenge nok, gitt henne nok penger, strammet skrustikken tilstrekkelig og gått av og på toget mange nok ganger, vil hun innse hva som er best for henne.

• - Ettersom eneste tenkelige forklaring på at hun ikke vil ha ham, er at hun ikke forstår sitt eget beste, er hennes syn på saken lite relevant.

• - Steinar forstår ikke kvinner, fordi ingen menn kan forstå kvinner og intet menneske kan forstå et annet menneske, men han har ingen problemer med å kommunisere. Det har derimot tolkningsdama.

• - Steinar er unik og langt over gjennomsnittet intelligent, og trenger derfor ikke råd fra noen.

• - At mange av debattantene her har lykkes godt i kjærlighetslivet, mens Steinar fortsatt har til gode å ha en kjæreste, er ikke relevant.

• - Forklaringen på at mange her inne lever i lykkelige parforhold, er at de har feil mål og mangler Steinars opphøyede innsikt i hvordan verden og menneskene fungerer.
  • - en annen og viktig forklaring på dette er i følge Steinar at de fleste mannfolk er fullstendig desperate og derfor tar til takke med med det som måtte by seg. I motsetning til Steinar, som jo er selektiv, kritisk og kvalitetsbevisst.
  • - Bare lyset går opp for oss og vi får orden på målene våre i livet, vil vi alle sitte alene i vår egen boble og sende penger og sinte sms'er nordover.

• - Hvis noen uttrykker forståelse for at tolkningsdama ikke anser Steinar som drømmemannen, skyldes det at vedkommende er kvinnfolk, og de er som kjent ___________ (fyll inn en nedlatende betegnelse).

• - Det er ikke relevant at Steinar her inne fremstår som uhøflig, arrogant, selvopptatt, sutrete, selvmedlidende, ansvarsfraskrivende, flåsete, nedlatende, selvmotsigende, kverulerende, trangsynt, generaliserende, mannssjåvinistisk, humørløs, verdensmester i å misforstå, og alt i alt relativt menneskefiendtlig. Til tross for hans nærmere 15.000 innlegg her på forumet, vet vi nemlig ingenting om hvordan han er.

Håper dette var oppklarende og kan gi inspirasjon til videre studier på egenhånd.

jeg applauderer Fønix' meget gode oppsummering, og har for egen regning lagt til en setning som er uthevet med fet skrift i teksten overfor.

Endret av pøbelsara
  • Liker 1
Gjest Ludovie
Skrevet
- Bare lyset går opp for oss og vi får orden på målene våre i livet, vil vi alle sitte alene i vår egen boble og sende penger og sinte sms'er nordover.

Likte forresten denne spesielt godt. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Likte forresten denne spesielt godt. :fnise:

Jeg også. :fnise: Selve meningen med livet og kjærligheten i et nøtteskall.

• Liker 1
Skrevet

Joda, jeg har selvfølgelig vært glad i henne.

Du "har vært". Dvs du er ikke glad i henne nå lenger? Det er i seg selv veldig forståelig, men hvorfor venter du fortsatt ut uken hvis du ikke lenger er glad i henne?

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...