barnehagetanten Skrevet 16. januar 2011 #21 Skrevet 16. januar 2011 Typisk mannsdominerende innstilling: kvinnene har barna og mannen passer barna. Vi lever i 2011: flott at dere har et ekteskap hvor dere finner deres løsning. Ønsker deg en fantastisk tur.
HerbGirl Skrevet 16. januar 2011 #22 Skrevet 16. januar 2011 Synes det er en veldig flott ting av deg å gjøre! Stå på! Det er jo det totalt motsatte av egoistisk. Mannen og barna klarer seg helt sikkert supert. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #23 Skrevet 16. januar 2011 Jeg synes nå heller du er et godt forbilde for barna dine som gjør dette. Derimot ser jeg ingen grunn til at barna skal spise pizza bare fordi du er borte. Det er da ikke et genetisk faktum at menn ikke kan lage mat (de mest prisbelønte kokkene i verden er jo menn), og jeg synes absolutt man kan forlage at han lager en ordentlig middag til dem. Ikke fordi jeg er hysterisk i mot pizza og pasta, men fordi det blir for dumt å forbinde pappatid med pizzatid.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #24 Skrevet 16. januar 2011 Jeg synes nå heller du er et godt forbilde for barna dine som gjør dette. Derimot ser jeg ingen grunn til at barna skal spise pizza bare fordi du er borte. Det er da ikke et genetisk faktum at menn ikke kan lage mat (de mest prisbelønte kokkene i verden er jo menn), og jeg synes absolutt man kan forlage at han lager en ordentlig middag til dem. Ikke fordi jeg er hysterisk i mot pizza og pasta, men fordi det blir for dumt å forbinde pappatid med pizzatid. Ts her; Han er seriøst ikke noen mesterkokk!! En kan ikke gjøre alt perfekt her i verden... Før jeg møtte han levde han på grandiosa og taco.....Men han har blitt flinkere til å lage mat nå da...(hadde en morsom samtale med han på tlf engang jeg var på seinvakt og han skulle lage hvitsaus fra scratsj der jeg geleidet han fra A-Å...). Men; jeg vet at pastaen er fullkorn, pizzadeigen er grov (har lært han det også..), og det blir benyttet karbonadedeig eller kylling på pizzaen....Akkurat maten bekymrer meg ikke...hva så om ikke jentene får i seg 5 om dagen eller fisk 3 ganger i uka...de overlever helt fint! Skal ærlig innrømme at jeg var helt elendig på kjøkkenet før vi fikk barn også.... men; tok grep og svingte meg rundt! Det blir nok ikke bare pizza.....jeg regner med at utifra mannens kjøkkenekspertise vil han diske opp med; pannekaker, lasagne, grøt, biff med fløtegratinerte poteter, tandori chicken (fra toro), grønnsaksuppe og taco.......og de vil alle tre kose seg skakk ved matbordet:-) Men; de vil ha hjemmebakt brød hver dag da....jeg baker hver uke og fyller opp fryseren før jeg drar...
camilla1 Skrevet 16. januar 2011 #25 Skrevet 16. januar 2011 Synes du er tøff som gjør dette jeg. Mannen din og ungene klarer seg sikkert helt fint. Det er bare en mnd. Ikke tenk på de som er negative, det blir sikkert lærerikt å spennende.
missLynch Skrevet 16. januar 2011 #26 Skrevet 16. januar 2011 Jeg synes det er fantastisk bra at du gjør dette! Det er så mange jenter og kvinner som trenger din ekspertise og hjelp. Jeg kan ikke skjønne hvorfor enkelte kan stille seg undrende til at du reiser fra mann og barn. Ungene har en super pappa- hva mer trenger de mens du er borte? 1
Gjest gjest Skrevet 17. januar 2011 #27 Skrevet 17. januar 2011 Dette er jo ikke egentlig noe å diskutere. Du vet du skal dra og at barna får det topp med far. Far har ordnet seg med jobben så han kan følge opp. Du er tilbake om en månte.Og har fyllt opp frysern med ungenes favorittbrød. Det kalles kjærlighet. Problemet til de som kritiserer er sjalusi. Janteloven. De ser at du kommer deg opp og fram og at faren til ungene bidrar.Da begynner de å spre gift sånn som slarvekjærringer er gode på.. Men:Hva har de med saken å gjøre? Du vet jo at :Mannen din er ikke inkompetent. Og dere er enige om dette. Si bare til folk som er imfame at dette er en gave til dine barn- de får mulighet til å få styrket tilltitsforholdet til faren sin og ha noe sammen bare de. Som de kommer til å ha nytte av resten av livet- nemlig fordi de har fått erfaring og tillitt med at far er i deres liv og ordner opp på samme måte som mamma kan. Det blir trygge barn av sånnt. Noe mange mødre nekter sine barn fordi de ikke lar pappa slippe til (og ser ned på hans ferdigheter med pizza og taco.) Lykke til og GOD TUR
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #28 Skrevet 17. januar 2011 Kjære seg. Dette skal du ikke ha et fnugg dårlig samvittighet for! Jeg jobber i nordsjøen (2 uker på jobb og 4 uker hjemme) Jeg har fått noen reaksjoner, men det er jo mange andre mødre som jobber offshore, så hvorfor få dårlig samvittighet. Mennene får jo ikke disse skråblikkene. Min svåger er vekke 2 måneder i slengen og er hjemme gjerne to uker. Det varierer veldig siden han jobber med prosjekter nedi asia, men han får ikke ett skråblikk. Og der sitter moren igjen aleine med to små (en på 3 og en på 1 år)mens han følger drømmen sin. Denne mannen går ikke bare glipp av store øyeblikk i sine barns liv, men han går glipp av barnas oppvekst. Og viss ikke folk mener han burde være mer hjemme med kone og barn, så skal da vel du få reise vekk i en måned! Barna klarer seg jo helt fint. hva om dere var skilt og måtte "dele" på barna? Da er de jo aleine med sin far. Nei dette skal du ikke tenke på. Du gjør noe for deg selv, ikke minst en god gjerning, men du gjør også barna og din mann en tjeneste. De ser at de ikke er fullstendig avhengig av mor, men kan klare seg på egenhånd også. Du får ha lykke til!
Gjest BabyBlue Skrevet 17. januar 2011 #29 Skrevet 17. januar 2011 De som kritiserer deg kan bare ta seg en bolle! Om barn og mann er friske og raske og ikke sliter på noen måter utenom at de savner deg mens du er vekke er det IKKE noe galt i å ta seg en tur. Skjønner ikke styret med det. Hadde moren min bestemt seg for det samme hadde jeg nok savnet henne, men støttet henne fult ut. Man skal ikke gi opp reising selv om man er mor =)
Gjest Illiya Skrevet 17. januar 2011 #30 Skrevet 17. januar 2011 Så spennende! Reis med god samvittighet!! Og la oss få høre hvordan det er der nede, og hvordan du har det. Hvorfor ikke opprette dagbok her inne den tiden du er der, så vi andre kan få dele dine opplevelser?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå