EmmaW Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Her kommer den - tråden der vi skryter av hverandres byer! Jeg begynner med Oslo; Jeg liker at Oslo er en litt større by enn Bergen, noe som gir et bedre utvalg av aktiviteter, butikker og utvalg generelt. Det er veldig pent på Karl Johan, og det finnes et bra utvalg av gode restauranter, for ikke snakke om utesteder. Klimaet er et stort pluss, de kald, klare høstdagene med gnistrende solskinn og tørr luft er fantastiske! Enda et pluss for Aker Brygge og Akershus festning. Så - nå skal vi se om det er like lett å si noe positivt om hverandres byer som det er å generalisere (evt. slenge dritt).
Gjest Raindrops Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Morsomt at du likevel drar inn Bergen i innlegget ditt:p 1
Gjest Pet Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Kongsvinger. Kongsvinger har veldig mange fine rundkjøringer, og det er mange som liker rundkjøringer. Det er også veldig lett å få fylt bensin i Kongsvinger for Kongsvinger har veldig mange bensinstasjoner. Kongsvinger har bare litt flere rusmisbrukere enn andre småbyer. Det er en kebabsjappe i Kongsvinger som har den beste kebaben i hele Kongsvinger. Det er ikke så langt å kjøre til Sverige fra Kongsvinger og der kan man spise pølse og mos og kjøpe snus og sprit. Det er dumt å si at man er fra Oslo når man er i Kongsvinger og det er fint for da kan man late som man er fra et annet sted og det er alltid litt moro. Man kan også si bare Vinger hvis man synnes Kongsvinger er et langt ord. Kongsvinger er en fin by. 1
EmmaW Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2011 Morsomt at du likevel drar inn Bergen i innlegget ditt:p ØØØØh, ja jeg er født og oppvokst i Bergen, så det er jo sammenligningsgrunnlaget mitt. Her er jo poenget å skrive noe positivt om andre byer enn ens egen hjemby, men det er kanskje vanskelig? Det finnes mange bakdeler ved å bo i Bergen, men det var liksom ikke dette tråden skulle brukes til...
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Om Skien har gode sider har jeg ikke sett den.
Gjest Instamatic Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Røros er en vakker by. 40 minus, snø til skrævet og halve året ser vi ikke folk fordi de er inne foran peisen. Ingen kan feste som en rørosing da, og på sommeren er det nydelig, og det lukter helt spesielt på grunn av de dritgamle bygningene som blir varmet opp av sola. Me love! 2
Gjest Hikken Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 (endret) Jeg må nesten nevne Kristiansand. Var på ferie der ett år og vurderer faktisk litt å flytte dit. Dyreparken, Sørlandsparken og generelt de koselige folka der gjorde at jeg falt pladask. For ikke å nevne Baneheia og Posebyen :rødme: Edit: Glemte å nevne dialekten. Elsker den. Endret 15. januar 2011 av Hikken 1
Gjest Raindrops Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 ØØØØh, ja jeg er født og oppvokst i Bergen, så det er jo sammenligningsgrunnlaget mitt. Her er jo poenget å skrive noe positivt om andre byer enn ens egen hjemby, men det er kanskje vanskelig? Det finnes mange bakdeler ved å bo i Bergen, men det var liksom ikke dette tråden skulle brukes til... haha, slapp nå av, det var bare en observasjon, hvordan skulle jeg kunne vite hvor du har vokst opp?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 Et stort pluss til Drammen som har gått fra å være et digert veikryss og helt utrolig sjelløst til å bli en perle langs elven. Jeg trodde aldri jeg skulle være i stand til å si et eneste positivt ord om stedet, men her har man virkelig trådt til for å få en koselig by. Her kan man også se hva som skjer når man har en helhetlig utbyggingsplan og ide.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Elsker Oslo fordi den har det jeg trenger og ønsker fra en storby, mens jeg hver dag kan komme meg ut i marka enkelt og raskt. Og at jeg kjapt kan reise til resten av verden eller Norge på en enkel måte. Og været her er mer stabilt enn mange andre steder i landet.
Gjest Galithralia Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Stavanger, nydelig by. Synes den er kjempekoselig med alle sine smågater rundt omkring. Og ikke minst et pluss for været! 2
Gjest Hikken Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Stavanger, nydelig by. Synes den er kjempekoselig med alle sine smågater rundt omkring. Og ikke minst et pluss for været! Åja! Har en kusine som bor der og sommeren i Stavanger er utrolig 1
Wonders Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Elverum, :rødme: hvor Glommen brer seg bane. Blir nesten litt nationalromantisk. Dype skoger, jakt & fiske, masse masse skoler og høyskoler, teater, kino, nydelige museer skiløyper så langt øye kan se. Kort til Sverige via Kongsvinger Bra håndballgutter! Og Oslo, hvor jeg har laget mitt hjem. Kun fordi det er det største i Norge. Hadde det fantes noe 100 ganger større ville jeg bodd der... Endret 17. januar 2011 av Wonders
missLynch Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 Lillehammer er go`- byen sin, det! Nydelig på vinteren, og nydelig på sommeren! :rødme: Supre forhold for vintersport, godt klima på sommeren, passe nære Gardermoen og Oslo. Der kunne jeg rett og slett tenkt meg å bo.
malinpe Skrevet 17. januar 2011 #15 Skrevet 17. januar 2011 Trondheim har jeg nok lagt min elsk på. De nydelige gamle bygningene, gågatene, det faktum at byen er ganske stor, men sentrum ganske liten og oversiktlig liker jeg også veldig godt. Kollektivtraffiken, bybroen, bakklandet, nidarosdomen, IKEA!! I det hele tatt, en veldig fin by.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #16 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har lagt min elsk på Oslo! Den har både nærhet til Oslofjorden og øyene der, og marka med vill natur. Midt i mellom har du en smeltedigel av kultur, attraksjoner, uteliv, parker, m.m. som ingen annen norsk by er i nærheten av å tilby. Den har rett og slett mer av alt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå