Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tippet over grensen, å kan nå ikke lenger gå på helsestasjonen for å få skrevet ut p-pilller.

Jeg har veldig lite lyst til å gå til legen min å spørre om det, fordi han graver alltid så mye, og hele familien har han som lege, så det syns jeg er meget ubehagelig.

Er ikke noe alternativ å bytte lege, men derfor lurr jeg på om det er en annen måte å få resept på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos legen/legekontoret. Du kan f.eks gå til turnuslege? De må spør om noen ting, så det er vel ein grunn til at han "graver" så mye. Leger har taushetsplikt så han kan ikkje akkurat fortelle ting om deg til resten av familien din.

Skrevet

Du kan ringe legekontoret og si at du trenger resept på p-piller. Noen ganger er de så greie at de skriver ut resepten uten at du trenger å møte legen. Personen i telefonen spør hva slags piller du har brukt og hvordan de fungerer.

Det er ikke gitt at du vil få p-piller uten å komme inn til en prat og slikt for å måle blodtrykket, men det er vel ikke så farlig det? De vil jo bare ditt beste.

Skrevet

Takk :) Jada, jeg forstår det,de spør jo fælt på helsestasjonen og, men han graver på en ubehageligmåte. Jeg har jo gått på disse pillene de siste 4årene, og de fungerer fint, så hadde vært deilig å slippe å forholde meg til han å bare fått resepten :P Men jeg skjønner ko at det er for min egen del :) Turnuslege skal sjekkes ut. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...