Gå til innhold

Det spøker...

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg har ikke sett spøkelser. Men jeg har opplevd noe som var helt uforklarelig. Det var en gang i den forrige leiligheten vi bodde i at noe falt i en 90 graders vinkel. Det var såpass tungt at jeg stusset på at det ikke bare dalte rett ned når det først falt ned fra hylla. Vi som var i nærheten var minst en meter fra det, og tok ikke på det.. Jeg har sett litt på slike programmer. Ikke Åndenes Makt, men det som heter Uløste Mysterier. Der nevnte de at slike negative hendelser ofte er knyttet til gamle møbler blant annet.. Dette hos oss var et gammelt, arvet møbel som ingen ville ha fra et ekteskap som gikk i vasken.. Poenget mitt er at jeg tror på at det finnes både negative og positive krefter i mellom himmel og jord som vi ikke kan se & høre, men jeg stusser på hvorfor dette må bli kalt akkurat for spøkelser..

Antakelig en optisk illusjon, eventuelt et vinddrag eller lignende som utløste hele fallet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall overnaturlig mange som bruker det loslitte uttrykket "mer mellom himmel og jord". Jeg blir gal, finn på noe bedre! :slåss:

Skrevet

Det er i hvert fall overnaturlig mange som bruker det loslitte uttrykket "mer mellom himmel og jord". Jeg blir gal, finn på noe bedre! :slåss:

Okei. Det finnes mer mellom mantelen og Pluto enn vi kan se og høre. ;) Fornøyd?

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke på noe overnaturlig i det hele tatt.

Skrevet

Okei. Det finnes mer mellom mantelen og Pluto enn vi kan se og høre. ;) Fornøyd?

Ja, det var i hvert fall ganske mye bedre. :fnise:

Skrevet

Jeg opplever til stadighet at lys slår seg på her i huset. Altså at noen har vært borti bryterne og slått på lyset, selv om det er garantert at lyset ble slått av sist jeg var i det rommet. Jeg greier ihvertfall ikke å finne noe forklaring på hvordan dette kan skje, hvis det ikke er "noe" her.

:skravle:

Av hensyn til mine tenåringer, som er unge voksne, velger også jeg å skrive som anonym - da det jeg skal fortelle muligens kan bli lett gjenkjennelig i deres krets. En gang vi var på ferie for noen år siden, førte forskjellige omstendigheter til at vi måtte overnatte på en campingplass. Vi var de eneste gjestene der, og toalettet befant seg nede i kjelleren. Vi skulle tidlig opp neste morgen, så vi tok ett rom alle sammen, et stort rom, nærmest som en liten sovesal. Så utstyrte eieren oss med nøkler, låste og dro hjem.

Utpå natten måtte den ene etter den andre på toalettet, og som sagt så gjort. Vi hadde fått beskjed om at lyset stod på i gangen ned til toalettdøra. Men hver gang en av oss gikk ned var det av. Lysbryteren var helt nederst i gangen og vanskelig å finne i mørket, og var av den gamle typen som du vrir på selv om anlegget var nytt. Det samme gjaldt på toalettet. Alle vi beskyldte hverandre for å ha slått av lyset for å plage den neste som skulle ned....

Da vi neste morgen skulle betale for oss, måtte vi vente litt på at bestyreren skulle dukke opp, men da den endelig gjorde det fortalte jeg litt lattermild om nattens "lek" som ungene hadde hatt for seg. Åh, neida, var svaret. Da har dere truffet på vårt lokale spøkelse. Jeg har aldri trodd noe særlig på den historien, for ingen overnatter her inne....

Det hører med til historien at vi har vært tvunget til å overnatte på denne campingplassen flere ganger, men vi har aldri gått på toalettet om natta.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd både gjenferd og andre paranormale hendelser. Så jeg tror på mine egne opplevelser, og driter tynt i hva andre tror eller ikke tror.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg tror ikke på spøkelser i den forstand, men jeg tror det finnes en del energier, eller hva jeg skal kalle det, som vi ikke kjenner til.

Skrevet

Jeg tror det er mye mellom himmel og jord som vi mennesker ikke kan forklare. Og tror på spøkelser det gjør jeg. Har sett det selv også, flere ganger.

Jeg også, og jeg opplevde mye av det når jeg var mindre.

Jeg er oppvokst på en gård. Hun som gikk igjen hjemme i mange år het Marlene. Mannen hennes døde på jordet.

Siden gården er veldig øde og nærmeste nabo er 1km borte så er det merkelig med enkelte ting. Verandadøra har stått på vigap en sen kveld. Verken jeg eller brodern var sterke nok til åta opp den, men den var oppe. Og bekmørkt var det ute. Og barberingsmaskinen til pappa begynte å dure en natt på badet... sånn helt plutselig!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg også, og jeg opplevde mye av det når jeg var mindre.

Jeg er oppvokst på en gård. Hun som gikk igjen hjemme i mange år het Marlene. Mannen hennes døde på jordet.

Siden gården er veldig øde og nærmeste nabo er 1km borte så er det merkelig med enkelte ting. Verandadøra har stått på vigap en sen kveld. Verken jeg eller brodern var sterke nok til åta opp den, men den var oppe. Og bekmørkt var det ute. Og barberingsmaskinen til pappa begynte å dure en natt på badet... sånn helt plutselig!

Døren kan bli åpnet av trykkforskjeller som oppstår når en åpner og lukker vinduer kombinert med vind o.l. Barbermaskinen kan ha startet på grunn av en overledning. Begge disse hendelsene kan forklares med et utall vitenskapelig baserte teorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...