Henkie Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Noen som har laget limoncello og deler en oppskrift?
Gjest Lille-pus Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Prøv denne Det skal i ærlighetens navn sies at jeg ikke har prøvd den (men er relativt erfaren på likør-setting), og forholdet mellom ingrediensene ser veldig riktig ut i den linkede oppskriften. Sukkermengden er såpass moderat at du vil sitte med en frisk og spenstig likør med klar sitronsmak som resultat, og ikke en kvalmende søt utgave
Zzyzx Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Den oppskriften ser helt grei ut i forhold til det jeg lærte i Italia for noen måneder siden.
Gjest Lille-pus Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Den oppskriften ser helt grei ut i forhold til det jeg lærte i Italia for noen måneder siden. Takk for fin og konstruktiv tilbakemelding Godt å vite at man ikke har sendt noen ut på helt ville veier
Zzyzx Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Ja, jeg lærte det på en gård i Sorrento, og det er de sorrentinske sitronene som er det helt tradisjonelle. De er ganske spesielle, siden de er krysset med appelsintrær. Av en eller annen grunn ville ikke sitrontrærne gro der, så de brukte appelsintrær istedet og podet inn sitrongreiner. Sitronene derfra har vesentlig flere av disse oljene i skallet, og er helt unike. For ikke å snakke om enorme i forhold til de vi får her i landet. En liten avsporing, det der, men poenget er uansett at limoncello er enkelt å lage og vil fungere med alle sitroner. Sukkermengden tilpasses etter hva man ønsker, den man får i Sorrento og områdene rundt er veldig søt. Hvis du ikke vil kaste sitronene når skallet er tatt så kan du lage sitronmarmelade. For der brukes også det hvite. http://simplyrecipes.com/recipes/meyer_lemon_marmalade/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå