Gå til innhold

Har jeg fått ME?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var i Dubai i 9 dager i jul. Da jeg kom tilbake slet jeg med feber, hodepine, sår hals og muskelsmerter i litt over en uke. Dagen etter at jeg ble frisk igjen sov jeg 19 timer. De få timene jeg var våken hadde jeg litt hodepine, konsentrasjonsproblemer og var veldig trøtt. Sånn har det vært i tre dager nå. Jeg sover mellom 16-19 timer hver dag og de få timene jeg er våken er jeg veldig trøtt.

Fysisk er jeg ikke sliten, jeg blir heller ikke sliten av aktivitet, jeg er bare konstant trøtt og det føles som om noen har slått meg hardt i hodet.

Har jeg ME?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Vil ikke si det på bakgrunn av den korte tiden du har vært dårlig, nei.

Kanskje et virus eller lignende, men ME kommer gjerne gradvis over flere år.

Skrevet

Tror ikke det kan kategoriseres som ME før det har gått 6 måneder. Ta kontakt med lege hvis det går utover hverdagen :)

Skrevet

Det er vel ingen her som kan stille en diagnose , men det du beskriver høres ikke bra ut , så kontakt legen din . Lykke til , håper du føler deg bedre snart :klemmer:

Skrevet

ME er en utelukkelsessykdom, dvs du må igjennom omfattende tester før du kan få den diagnosen.

Disse er tester hos psykolog, nevrolog, indremedisner og fysioterapaut. I allefall ved mitt sykehus.

Det kan være innfluensa eller et virus - veldig mange som tror de har ME så er det kyssesyke o.l

Ta deg en tur til legen, han vil garantert hjelpe deg - God bedring ;)

Skrevet

Du må ha vært sykl og utmattet i veldig mye lenger tid før de stiller denne diagonosen!!!

Skrevet

For meg høres det ut som du er på vei til å få influensa.

God bedring! :klemmer:

Skrevet

Jeg har selv ME, og jeg kan nok nesten love deg at den "sykdommen" får du ikke helt plutselig.

Kom deg til lege :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...