Gå til innhold

Dådyrs hverdag som tobarnsmamma!

dådyr

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg og starte dagbok her inne! Jeg har aldri gjort det før så dette kan bli meget spennende, eller ikke... Det ser vi! Litt om meg selv: 26 år gammel og har en gutt på 3 1/2 og en liten gutt på snart to måneder. Vi er bosatt i Bergen, område sør. Jeg jobber innen helse og trives med det. Ellers er det og få to barn en større omveltning enn jeg var forberedt på. Minstemann er stort sett rolig, men det krever likevel sitt. All respekt til alenemødre. Heldigvis har jeg en fantastisk mann som tar sin del av jobben og er veldig flink å avlaste. Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten en slik støttespiller.

Ellers er været ute tragisk! Regn, snø, regn, snø om en annen. En kan jo bli deprimert av mindre! Så det er dårlig med trilleturer hvilket jeg savner. Umulig å gå på fortauer og generelt rundt omkring. Hjalp kommunen med å brøyte litt forleden... Haha... Litt av et syn der jeg kom dyttende med vognen blodsprengt i trynet ;-)

Akkurat nå sitter eldstegutten og ser litt på tegnefilm og lillegutt ligger i vuggen og slapper av. Far er på jobb og kommer hjem seinere - gleder meg til det!

Syns som nevnt at det var tyngre å bli mamma igjen enn det jeg hadde forventet. Jobber til dagen m å 'takle' det. Det går fremover, men har noen tunge perioder som kommer og går. Ser frem til gutten blir litt større og ting blir enklere og rutiner kan innføres i hverdagen igjen. Alt blir enklere når jeg føler at jeg har kontroll på situasjonen, for det har jeg definitivt ikke nå!!

Nei! Jeg får svinge meg rundt. Er det flere fra Bergensområdet her forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk nihilisten! Det er tidvis ganske tungt enda, men jeg prøver å si til meg selv at det vil bli bedre. De tre første månedene kan være tøffe når man ikke kjenner barnet og alt er nytt. Så jeg ser frem til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Litt tung dag i dag! Selv om jeg har fått helgen for meg selv - helt alene faktisk uten barn (fantastisk mann!) så har jeg det litt vondt inni meg. Har kanskje en mild fødselsdepresjon og jeg syns det er leit å føle på disse følelsene. Noen dager er bra, mens andre dager er tyngre igjen. Matlysten følger formen. Så den er opp og ned. Piller er for meg helt utenkelig! Alle sier det gir seg som regel av seg selv rundt tre-fire mnd. Det var det dét gjorde sist... Men akkurat nå føler jeg at det aldri kommer til å gå over :-( Gode ord mottas med takk. Erfaringer likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Litt tung dag i dag! Selv om jeg har fått helgen for meg selv - helt alene faktisk uten barn (fantastisk mann!) så har jeg det litt vondt inni meg. Har kanskje en mild fødselsdepresjon og jeg syns det er leit å føle på disse følelsene. Noen dager er bra, mens andre dager er tyngre igjen. Matlysten følger formen. Så den er opp og ned. Piller er for meg helt utenkelig! Alle sier det gir seg som regel av seg selv rundt tre-fire mnd. Det var det dét gjorde sist... Men akkurat nå føler jeg at det aldri kommer til å gå over :-( Gode ord mottas med takk. Erfaringer likeså.

oj, helgen alene? Det hørtes deilig ut:) Depresjonen din kommer til å gå over :klemmer: Prøv å finne på noe som gir deg glede - gå på kino f.ex. eller scrappe, lese bok.

Men...helt uten barn altså??? *stjeler mannen til dådyr*

pappan i huset her har ikke vært uten meg 1 hel DAG siden ungen ble født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... *smiler* Han er superpappa for alle penga! Han stiller opp og er virkelig flink. Så da han kom fra jobb i går kveld fikk jeg dra til svigers som er vekkreist og fått natten her. Har shoppet litt i dag. I kveld skal turen ut m gode venner med påfølgende natt på hotell og frokost i morgen. Takk nihilisten *klemme på* Du har nok rett, og erfaring fra sist viser jo også det! Har du erfart dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... *smiler* Han er superpappa for alle penga! Han stiller opp og er virkelig flink. Så da han kom fra jobb i går kveld fikk jeg dra til svigers som er vekkreist og fått natten her. Har shoppet litt i dag. I kveld skal turen ut m gode venner med påfølgende natt på hotell og frokost i morgen. Takk nihilisten *klemme på* Du har nok rett, og erfaring fra sist viser jo også det! Har du erfart dette?

yupp, etter fødsel, men husker ikke hvor lenge det varte. Tror det varte sånn ca. 2-3 måneder. Det hjalp mye å få tid til hobbyene mine, og gjøre ting som gjør meg glad:)

kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til deg nok en gang! Det er 'godt' å høre at dette er flere som sliter med/har slitt med og at vil bli bra, og jeg vet jo i grunnen det - men syns det er slitsomt og tungt når det står på. Jeg har lest litt om dette og jeg har det de kaller den milde eller lette depresjonen. Jeg er sliten, trøtt, redusert appetitt og tar tidvis lett til tårene. Nå ligger jeg hos svigers etter en kjempe kjekk helg. Har ikke sett guttene mine siden fredags kveld. Og grue/gleder meg til å komme hjem. Det at jeg kjenner litt på at jeg gleder meg gjør litt godt i magen og blir en liten motpol til den vonde klumpen jeg går med til dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Da jeg kom hjem i ettermiddag etter å ha helgen for meg selv siden fredag kveld - helt uten barn, så er huset HELT strøkent! Mannen har virkelig gjort en innsats i helgen, han er virkelig fantastisk på alle mulige måter, og jeg vet jammen meg ikke hvordan jeg skulle klart meg uten han :-)

I dag har jeg vært i bursdagsbesøk med eldste gutten min! Veldig kjekt å kunne få litt tid sammen, bare meg og han! Har savnet det de siste ukene. Har savnet tiden veldig da det bare var oss tre, da ting var på "stell". Han syns tydelig det var kjekt med å ha mamma helt for seg selv. Skal bli flinkere med dette fremover. Det gjør god i mammas hjerte og tydelig godt i storebrors hjerte.

Nå ligger lille prins og sover i vuggen og far er dratt på styremøte! Nå skal storebror stelles for kvelden og vi skal lese bok, før det er lillebrors tur. Så blir det nok tidlig kveld på mor som var aaaaltfor seint i seng i natt etter en veldig kjekk venninnekveld ute :-)

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To veldig fine dager! Føler ting går på skinner og håper det fortsetter slik. Lillegutt er så søt og pludrer og smiler. Far er på jobb for øyeblikket, men vi klarer oss superfint. Nå i kveld viste lillegutt på snart to mnd antydning til å begynne og snu seg litt over på siden, kan tro jeg ble ekstatisk. Det er så kjekt når det skjer slike ting med disse små søte. Storebror har hatt en fin dag i barnehagen og hadde mye på hjertet da han kom hjem. Akkurat nå er minstemann lagt og mor nyter roen i heimen. Skal snart sette meg godt til rette i sofaen og se Greys - det blir bra! Så blir det tidlig seng på hønemor. Ellers er det ikke så mye spennende å fortelle. Syns bare ting er deilig om dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...