AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 jeg har sosial angst, og kan ikke tro at jeg noen gang kan bli bedre. jeg er rett og slett redd for å møte nye mennesker, og kan få angstanfall i noen situasjoner. kan zoloft hjelpe meg? hva gjør en sånn medisin for å hjelpe meg egentlig?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Jeg syns ikke zoloft hjelper mot angst, men xanax (xanor) hjalp. Det kan man imidlertid bli svært avhengig av, og er ikke bra å bruke for mye. Som min psykolog sier hjelper det best i veska - det kan hjelpe å vite at man har det og kan ta det hvis det blir krise. Zoloft gjorde dette med meg: Jeg begynte å svette mye mer, ble mye mer svimmel, jeg turte å gjøre mer fordi jeg ikke brydde meg veldig lenger. Likevel var jeg i dårlige perioder så redd at jeg skalv konstant og ikke klarte å spise, og det var mens jeg gikk på zoloft. Xanax gjorde at jeg ble trøtt, slapp og likegyldig, jeg slutta å være redd og slutta å skjelve. Begge deler gjorde meg til slutt veldig frustrert, fordi selv om man slipper en del av de vonde følelsene, går man glipp av mye av de bra følelsene også. Jeg driver og slutter på zoloft nå, fordi jeg ikke orker å ikke klare å føle noe lenger. Og da skal jeg si deg det var herlig første gang jeg ble rørt til tårer igjen! Selv om jeg har mye angst enda prøver jeg å løse det ved hjelp av psykolog i stedet, og det vil jeg anbefale deg også. Zoloft har mange bivirkninger, det er vanskelig å slutte med og du slutter å føle så mye. Er du som jeg var den gangen tenker du at det er bedre å føle ingenting enn å føle alt du føler, men da har du allerede kommet så langt at du må stoppe opp og få hjelp og en profesjonell person å prate med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå