AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Har siden før jul plagdes med urolig mage, oppkast og løsmage (ikke hele tiden, men det kommer ofte igjen etter 2 dager) og magesmerter. Konstant kvalm, svimmel og fått manglende matlyst. I senere tid har det også spredd seg smerter til nyrene. Begynte på mandag med Mercilon 28 og Xylocain 5% lidokain. Har ikke mulighet til å besøke lege før en eller to uker, så jeg lurer på om noen vet hva dette kan være?
PurpleM Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Ring en lege og forklar symptomene over telefon
Gjest Heloise Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 113 kan sikkert hjelpe deg med rett nummer?
Gjest Calexica Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Kan være en infeksjon. Både bakteriell og viral. Virusinfeksjonene går som regel raskt over, mens de bakterielle kan vedvare helt til du får en antibiotikakur. Du burde absolutt gå til legen.
Sulosi Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Legevakt?? Ellers kan fastlegen ta deg inn uten timeavtale om det er nødvendig. Hvis det du har fått av han ikke virker så må du snakke med h*n.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Legevakt?? Ellers kan fastlegen ta deg inn uten timeavtale om det er nødvendig. Hvis det du har fått av han ikke virker så må du snakke med h*n. Jeg har ikke mulighet til å verken gå til lege eller legevakt, siden det ikke er en her i nærheten.
Sulosi Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har ikke mulighet til å verken gå til lege eller legevakt, siden det ikke er en her i nærheten. Du har vel telefon??
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Du har vel telefon?? Har telefon, men ikke noe nummer å ringe. Syns i tillegg det er idioti å ringe 113, siden det er en nødtelefon. En kaster bort verdifull tid for de som jobber der. Om det virkelig er en nødsituasjon.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Har telefon, men ikke noe nummer å ringe. Syns i tillegg det er idioti å ringe 113, siden det er en nødtelefon. En kaster bort verdifull tid for de som jobber der. Om det virkelig er en nødsituasjon. Du trenger ikke ringe 113 men at du har et legekontor du kan ringe til, er jeg bombe sikker på. Gule Sider FTW! Alle skal ha en fastlege og denne skal du kunne ringe. Har din fastlege steng fortiden, så finnes det vikarierende leger for denne. Så ring legen du. 1
Jill Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Google: Legevakt "nærmeste sted der det finnes" for å finne nummeret. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Du trenger ikke ringe 113 men at du har et legekontor du kan ringe til, er jeg bombe sikker på. Gule Sider FTW! Alle skal ha en fastlege og denne skal du kunne ringe. Har din fastlege steng fortiden, så finnes det vikarierende leger for denne. Så ring legen du. Alle har tilbud om fastlege. Langt fra alle har fastlege. Jeg valgte det bort lenge pga at jeg var totalt uintresert i å sponse den lokale slakteren. Jeg, og mange med meg, endte opp med private leger i nærmeste by, 2 timers kjøring derfra. TTS: Nærmeste tettsted vil trolig ha en legevakt det er emeningen du skal kontakte i slike situasjoner. Nå er det søndag, så det er mulig at du ikke kommer gjennom der før i morgen, men gi det er forsøk. Utenom det så høres dette ut som det muligens kan være en UVI som har gått opp i nyrene. Drikk mye, hold varmen, ta tranebær kapsler om du har, og kom deg til lege så fort som mulige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå