AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Må jeg til lege for å friskemelde meg eller er det nok meg å si til arbeidsgiveren min at jeg vil begynne å arbeide igjen?
Rakel Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Du bare går som normalt når sykmeldingsperioden er slutt. Tror ikke du trenger si noe, men kan være positivt å si til sjefen at du skal begynne å jobbe igjen, så h*n kan planlegge framover.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Du bare går som normalt når sykmeldingsperioden er slutt. Tror ikke du trenger si noe, men kan være positivt å si til sjefen at du skal begynne å jobbe igjen, så h*n kan planlegge framover. Men hva hvis man vil begynne å jobbe før sykemekding går ut?
kaprifolen Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Da tar du kontakt med lege og/eller NAV, slik at du ikke får utbetalt både lønn og sykepenger.
Pinkee Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Du må snakke med sjefen din. Hvis du føler at du kan begynne å jobbe før sykmeldingen utløper, så har du faktisk lov til det. Sykmelding er et tilbud, ikke et pålegg. Men, sjefen må få vite om det, gjerne noen dager i forveien. Han leier sikkert inn vikar, å er rimelig kjipt å ha to i samme stilling. Men, først bør du tenke deg godt om, er det riktig av meg å begynne å jobbe igjen før sykmeldinga er over?? Kan det feks medføre at jeg må ha ny innen kort tid? (tilbakefall) Er det fordi jeg føler meg helt frisk, eller fordi jeg føler at jeg bør, av hensyn til jobben?
Rakel Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Men hva hvis man vil begynne å jobbe før sykemekding går ut? Da tror jeg faktisk at legen må sykemelde deg for at du skal få lov å arbeide. Sjefen din er pålagt å følge legens "ordre", men du kan gå til legen å få en friskmelding.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå