Thomasine Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Skal ha noen middagsgjester framover. Vil gjerne ha tips til hva dere serverte gjester sist og gjerne hele menyen inkludert forrett og dessert hvis det ble servert... Sist vi hadde gjester i jula ble det servert: bruscetta, hjort med mandelpoteter og grønnsaker den ene dagen og den andre dagen ble det stekte druer med scampi, kokossaus og ruccula, stekte kalkunfileer med hjemmelaget potetstappe + div. grønnsaker. Dessert begge gangene var Franz Josefs kake.
Independent_ Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Forrige gang var det bare hovedrett og dessert. Til hovedrett lagde jeg Biff Wellington med råstekte, urtepoteter og diverse grønnsaker. Og til dessert lagde jeg vanilje/lime-pannacotta. Det falt i smak
Thomasine Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2011 Forrige gang var det bare hovedrett og dessert. Til hovedrett lagde jeg Biff Wellington med råstekte, urtepoteter og diverse grønnsaker. Og til dessert lagde jeg vanilje/lime-pannacotta. Det falt i smak Den desserten, er det mulig å få en oppskrift som er god på den her inne...
Independent_ Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Den desserten, er det mulig å få en oppskrift som er god på den her inne... Ja selvfølgelig Først har jeg vann i en bolle og tilsetter 3 plater gelatin til de blir bløte. Det tar ca 5 minutter. Så har jeg i ca 6 dl kremfløte i en kjele, sammen med saften av 2 lime og 1 dl sukker, og frøene av 2 vaniljestenger og selve stangen (husk å ta den ut etterpå da). Så lar jeg det koke opp mens jeg har i gelatinplatene. Blandingen skal ikke bli tykk, men litt tykkere enn den var. Etter det tar man den litt av platen å lar den avkjøle seg litt før man heller i former. Man velger bare de formene man vil, og velger mengden og sånt. Så setter man porsjonene i kjøleskapet og lar det stivne Og voìla, nydelig panna cotta! Kjempe enkelt å lage så lenge man husker å gjøre alle ting til riktig tidspunkt og ikke lar fløten brenne seg.
Thomasine Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2011 Ja selvfølgelig Først har jeg vann i en bolle og tilsetter 3 plater gelatin til de blir bløte. Det tar ca 5 minutter. Så har jeg i ca 6 dl kremfløte i en kjele, sammen med saften av 2 lime og 1 dl sukker, og frøene av 2 vaniljestenger og selve stangen (husk å ta den ut etterpå da). Så lar jeg det koke opp mens jeg har i gelatinplatene. Blandingen skal ikke bli tykk, men litt tykkere enn den var. Etter det tar man den litt av platen å lar den avkjøle seg litt før man heller i former. Man velger bare de formene man vil, og velger mengden og sånt. Så setter man porsjonene i kjøleskapet og lar det stivne Og voìla, nydelig panna cotta! Kjempe enkelt å lage så lenge man husker å gjøre alle ting til riktig tidspunkt og ikke lar fløten brenne seg. Høres enkelt og godt ut! Blir iskake med marengsbunn i dag etter ovnsbakt ørret med mandelpoteter og agurksalat!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå