Gjest småredd Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hallo For et par år tilbake (like etter fylte 18) var jeg på konsert og ble klådd på av en full fyr... først var det "bare" rumpa, før han så tok hånda "lenger frem". Det var veldig trangt og jeg slet med å komme meg unna. Etterhvert fikk jeg han en god avstand unna, men var så rysta at jeg kom meg vekk og brøt sammen i gråt. Jeg har nevnt episoden til noen av mine nærmeste venner, men det virker nesten som om jeg overreagerer over hele greia... nå kjenner jeg meg redd bare menn/gutter går forbi meg bak hvis jeg står litt bøyd, eller hvis jeg står i kø/på konserter/andre folkemasser med menn bak meg. Overreagerer jeg? Klarer bare ikke dytte hendelsen ut av hodet... Ikke klarer jeg stole på menn heller. Jobber i butikk og merker jeg er virkelig overbeskyttende når jeg hjelper mannlige kunder (ikke på en måte de merker, men ved at jeg heller setter meg på huk enn å bøye meg osv... Hva mener dere? Noen råd for hvordan jeg kan lære å slappe av litt?
Rights Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Har hørt om lignende hendelser fra en tidligere kjæreste av meg. Hadde jeg vært i nærheten av dama mi, og noe slikt hadde skjedd - så hadde jeg nok smokket han ned. Hva faen spinner i hodet på slike folk? Det verste er vel kanskje at det "fungerer" på noen også. Djizes. Men sånn strengt tatt, så overreagerer du kanskje LITT. Husk nå i det minste på at de ALLER ALLER fleste mannfolk ikke er slik. Skulle det mot all odds skje igjen, så er vel sannsynligheten for at personen er drit full ---- og da må du bare klapse han i trynet, kjefte på han, eller be en kamerat/veninne av deg å gjøre det. Neste gang er du mer forberedt iallefall ! Men det er ikke vits for meg å leke noen hobby psykolog, da jeg egentlig har ingen peiling på hva du kan slappe mer av.. Du må vel prøve å endre tankegangen til at de aller fleste menn ikke er slik, og om noen skulle vært det, så er de mest sannsynligvis fulle (og hvem handler klær dritas?) ---- og ikke minst --- skjer det igjen, DO SOMETHING ABOUT IT.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Har hørt om lignende hendelser fra en tidligere kjæreste av meg. Hadde jeg vært i nærheten av dama mi, og noe slikt hadde skjedd - så hadde jeg nok smokket han ned. Hva faen spinner i hodet på slike folk? Det verste er vel kanskje at det "fungerer" på noen også. Djizes. Men sånn strengt tatt, så overreagerer du kanskje LITT. Husk nå i det minste på at de ALLER ALLER fleste mannfolk ikke er slik. Skulle det mot all odds skje igjen, så er vel sannsynligheten for at personen er drit full ---- og da må du bare klapse han i trynet, kjefte på han, eller be en kamerat/veninne av deg å gjøre det. Neste gang er du mer forberedt iallefall ! Men det er ikke vits for meg å leke noen hobby psykolog, da jeg egentlig har ingen peiling på hva du kan slappe mer av.. Du må vel prøve å endre tankegangen til at de aller fleste menn ikke er slik, og om noen skulle vært det, så er de mest sannsynligvis fulle (og hvem handler klær dritas?) ---- og ikke minst --- skjer det igjen, DO SOMETHING ABOUT IT. Takk for svar! du har nok rett i at jeg overreagerer litt ja.. men når du nevner "si ifra til kamerat/venninne", så gjorde jeg det. jeg fikk derimot kun kjeft fordi jeg forlot konserten "helt uten videre" Men fint å få svar fra en fyr. viser jo at det er noen fornuftige der ute. hehe
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Hallo For et par år tilbake (like etter fylte 18) var jeg på konsert og ble klådd på av en full fyr... først var det "bare" rumpa, før han så tok hånda "lenger frem". Det var veldig trangt og jeg slet med å komme meg unna. Etterhvert fikk jeg han en god avstand unna, men var så rysta at jeg kom meg vekk og brøt sammen i gråt. Jeg har nevnt episoden til noen av mine nærmeste venner, men det virker nesten som om jeg overreagerer over hele greia... nå kjenner jeg meg redd bare menn/gutter går forbi meg bak hvis jeg står litt bøyd, eller hvis jeg står i kø/på konserter/andre folkemasser med menn bak meg. Overreagerer jeg? Klarer bare ikke dytte hendelsen ut av hodet... Ikke klarer jeg stole på menn heller. Jobber i butikk og merker jeg er virkelig overbeskyttende når jeg hjelper mannlige kunder (ikke på en måte de merker, men ved at jeg heller setter meg på huk enn å bøye meg osv... Hva mener dere? Noen råd for hvordan jeg kan lære å slappe av litt? Mannen det gjelder, har gjort seg skyldig i grov seksuell trakassering. Dette er et seksuelt overgrep som skulle vært politianmeldt straks. Dersom du vet hvem den skyldige er, er det fortsatt ikke for seint å anmelde forholdet. Det at du fortsatt har plager etter hendelsen, må være straffeskjerpende, selv om det dessverre er liten sjanse for å få ham dømt for voldtekt (til tross for at handlingen har gjort like stor skade som en kan se etter voldtekt).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå