Gjest gjest Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hei Har i de siste 2-3 månedene blitt mer og mer sensitiv ovenfor lys. Jeg klarer ikke sitte bak en dataskjerm mer enn 15 minutter sammenhengende før jeg blir kvalm (type "bilsykkvalm")! Er jeg ute og kjører sent om kvelden svir det i øynene av ALT lys jeg møter på: gatelykter, møtende biler (uten fjernlys), husvinduer (!) etc. Er nærsynt på ett øye, og langsynt på det andre, men bruk av briller hjelper ikke. Søvn får jeg og nok av: legger meg i passe tid, og står opp tidlig hver dag. Noen forslag til hva som kan være galt?? Aldri vært SÅ ille som det er nå og det begynner å bli riktig ubehagelig å kjøre bil/sitte på datamaskin/se på hvite ark (vanskelig på jobb, med andre ord. Hehe). All hjelp tas imot med stor takknemmelighet! Hilsen jente 19
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Mine første tanker går mot at du rett og slett er lysømfintlig? Det er jeg også, skjønt ikke er fullt så ille som deg, men det er likevel ille. Ettersom du bruker briller, går jeg ut ifra at du har en optiker du går til? Jeg vil anbefale deg å ta turen innom og spørre om h*n kan se på øynene dine, i tillegg til å bestille deg time hos legen. Er øynene tørre i tillegg? Jeg var inne og leste på nhi.no nå, og der står det om flere tilstander som kan ledsages av lysskyhet, så det lureste er nok om du ringer legen imorgen. Når du sier at det går ut over jobben din, burde du jo få time ganske kjapt. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå