Gjest REDD Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hei! Jeg hadde mensen for to uker siden. To dager etter at jeg var ferdig med det, så hadde jeg fått blod i trusa igjen. Dette varte i to dager. Så ble det over. Og nå etter to uker, er det tilbake. Masse denne gangen. Men det er liksom ikke rent, friskt blod. Det er helt mørkt, virker gammelt på en måte... brunt.. Beklager ekle detaljer. Men det er frykter mest av alt, er å bli gravid. (Fordi jeg er så ung), er ikke klar for noe barn enda. Er bare 20. Og det er det første jeg tenker at det kan være. Noen som kan komme med noen ord? Kan det være blødninger ved graviditet? er serriøst livredd...
Audrina Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Det første jeg tenker er bare at dette er noen mellomblødninger, altså menustrering. Går du på p-piller som du kan ha tuklet litt med i det siste? Glemt å ta, eller brukt til å utsette/"hoppe over" mensen? Evt. hvis du ikke har gått på p-piller så lenge, kan det ta noen måneder før du får en normal syklus og mellomblødninger kan oppstå. Hvis det ikke gir seg, og du ikke tror det kan være en av de logiske forklaringene ovenfor, anbefaler jeg deg å ta en tur til helsesøster
Athene Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Bruker du hormonprevansjon? Har du byttet merke nylig, eller glemt en pille? Brukt annen medisin, eller gjort noe annet som er utenfor normalen? Det du beskriver er mellomblødninger/spotting, og er noe alle kvinner opplever innimellom. Det kan være helt tilfeldig, eller utløst av medisiner eller noe fysisk. Fortsetter du å blø innimellom utenom menstruasjon uten at dette er normalt for deg ville jeg tatt en tur til legen. Umiddelbart høres det ikke ut som graviditet, men det er umulig å si. Ta en test om du er veldig bekymret for dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå