Gå til innhold

Hellas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veit jeg er ørlite grann tidlig ute, men det må da være lov å drømme!! :oops:

Har allerede begynt å tenke på neste års sommerferie, og har mer eller mindre bestemt oss for å reise til Hellas. Men det er jo så vanvittig mye å velge mellom!!

Håpet kanskje noen av dere som har vært der kunne komme med noen tips da...

Vi (meg +mann) ønsker oss følgende ting:

-Fin strand (er ikke så veldig glad i rullesteinsstrender)

-Et hyggelig nærmiljø hvor det er litt man kan rusle og kikke på.

-Koselige tavernaer/resturanter

Vi pleier å leie bil et par dager, så det er helt greit hvis det er andre ting å se rundt på øya, men jeg vil ha et sted som er i gangavstand til punktene over...

Noen som kan gi meg noen tips?? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Anbefaler Kreta, Platanias. Reiste med Apollo dit i sommer, bodde på Sunrise Village.

Skrevet

Paros og Naxos.

Santorini og Samos har lite med sandstrender.

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Platanias er et sted vi vurderer sterkt ja, ser vanvittig fint ut der!!

Har også vurdert Naxos, men er litt usikker fordi heg har fått intrykk av at det kan være trøbbel med ferjeovergangen. Siden vi bare skal reise en uke er det litt trist hvis vi blir forsinket eller må forrlate øya tidligere.

Er det noen som har erfaringer med det?

Tar gjerne i mot flere forslag!! :)

Skrevet

Anbefaler Naxos - gjerne Agia Anna eller Agios Prokopios.

Vi var der en uke, og reisa tar en stund - men jeg tviler på at det er sannsynlig at det skal bli forsinkelser osv midt på sommeren (pga uvær osv).

For oss gikk det ihvertfall knirkefritt, og vi vil GJERNE tilbake! :)

Ellers kan du vurdere Lefkas, Samos eller Skopelos... :)

Skrevet

Ferger til øyene går stadig vekk, har selv vært på øyhopping og det verste vi opplevde var 1 t forsinkelse.

Gjest Carmelita
Skrevet

Jeg har vært på Skiathos, og der var det fint! Passer for både småbarnsfamilier, forelskede par og heftige fyllekuler! Veldig koselig by og fine strender!

Skrevet

Kreta, Agia Marina. Bodde på Caldera Village (star tour). Kjempebra hotell med 2 utebasseng, 1 innebasseng,frisør,treningsrom,stort tv-rom, bar,resturant. Passer forresten også bra for barnefamilier. Hotellet var forholdsvis nytt (2001/2002).

Håper dere finner et koselig sted :D

Skrevet

Anbefaler Parga. Det ligger på fastlandet, liten koselig by. Vi var der i sommer, og man kan ta båt over til Korfu for shopping og storbyliv eller leie bil og kjøre til fantastiske historiske steder i nærheten. Mange båtturer til forskjellige øyer og severdigheter var også mulig å dra på.

Vi leide bil og kjørte langt opp i fjellene til ett merkelig fjellandskap som heter Meteora. Lang kjøretur på svingete veier, men absolutt verdt turen når man kom frem.

Godt tips: de lokale turene og leiebilprisene er MYE billigere enn de reiseselskapene kan gi deg.

Skrevet

Har vært på Chios, Korfu, Naxos og Kreta, alle stedene frister å dra tilbake til.

Likevel vil jeg anbefale Naxos, særlig om det er det første Hellas-besøket. Flyet lander på Santorini, derfra tar man båt etpar timer etter en liten busstur ned den halsbrekkende kraterskråningen til havnen. Vi bodde på hotell Asteria som ligger på stranden, fint skjermet fra Naxos by som kan være bråkete og ganske full på kveldstid. Mye gullsmedforretninger. Et besøk på restaurant Flamingo drevet av fire (?)søstre og to brødre er obligatorisk, live gresk musikk flere kvelder i uken, den beste moussaka jeg har smakt. Flere restauranter i bakgatene med kjempegod mat og hyggelige folk. På stranden kan du lunsje og gå laaaange turer. Ta buss eller lei motorsykkel og dra ut til flere flotte strender. Leie bil: flott landskap og mange spennende småbyer rundt i fjellene. Båttur til Delos (hellig, ubebodd museumsøy) og Mykonos (store kontraster!). Det eneste som trakk ned, var ventetiden på Santorini på hjemreisedagen, som var het!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen....

Er ikke blitt letter velge nå nei, drar gjerne til alle stedene jeg :D

Har absolutt begynt å vurdere Naxos igjen, og hvis det blir dit er det hotel Asteria vi har bestemt oss for å bo på!!

Synd det er så lenge til sommeren :(

Skrevet

Et lite tilleggstips:

Asteria ligger så nær stranden at du kan gå rett ned og ta et tidlig morgenbad før frokosten iført bikini og håndkle.

Skrevet

Ja det hørtes skikkelig trist og ubehagelig ut :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...