Gå til innhold

Hvilke bydeler bør man bo i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt oss på interrail til sommeren, med forhåndsbestilte hotellrom i kategorien "så billig som mulig uten å være snuskete eller skumle".

Jeg har begynt å google litt og finner forsåvidt greie hoteller til greie priser, men så stopper det opp litt. For hvordan vet man hvilket område av byen det er lurt å bo i? Med tanke på nærhet til severdigheter/opplevelser/bysentrum/transport/sikkerhet osv. Det ville jo vært dumt å bli boende ved flyplassen en times kjøretur unna byen vi vil besøke.

Så vi tar gjerne imot tips om hvor det er lurt (eventuelt hvor vi absolutt IKKE bør bo) i disse byene (reiseruta er ikke fastlagt ennå, så vi ser på en del flere byer enn vi kommer til å reise til):

- Paris

- Barcelona

- Madrid

- Nice

- Venezia

- Firenze

- Roma

- Napoli

- Praha

- Berlin

Og så skulle vi gjerne hatt tips om en rolig liten idyllisk strandby (landsby) som passer å dra til for å slappe litt av i et par dager mellom storbyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på hostelbookers.com. I Praha bodde jeg på Hostel Dejvice, men det går fort under kategorien snuskete hvis du vil ha eget bad, eller dusj/bad med lås i det minste :tongue:

Men du finner neppe noe billigere, og jeg synes det var veldig trygt og greit. Kanskje 10 min med t-bane til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man ikke stort sett holde seg unna områder rundt jernbanestasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Berlin vil eg anbefale hotellet Agon Am Alexanderplatz.

Ved Alexanderplatz finn du alt du treng. Ligg i gåavstand til store kjøpesenter, restaurantar, Fernsehturm, Brandenburger Tor og mykje meir.

Også kort veg til U-bahn. Og om du er glad i å ta ein fest, dykk innom beste uteplassen i Berlin, Matrix.

Romma er veldig fine og reine, med "terrasse", betjeninga er litt småmugne og ikkje særleg serviceinnstilte, men greie nok. Og det er kjempebillig!

Endret av Raina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert an å finne endel info gjennom google - f.eks. kan du søke på "safe areas of Paris", ev. "safe areas for tourists in Paris" og lignende. Vil tro det er endel reiseglade som har skrevet litt om dette.

I tillegg kan du sjekke sider som f.eks. Tripadvisor hvor brukerne kan legge inn kommentarer - ofte står det da også en vurdering av beliggenhet og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hotels.com for å ta et eksempel, står det hvilket nabolag og hvilke severdigheter/landemerker hotellet ligger ved, da er det jo litt enklere å finne ut hvor ting ligger, man vet jo gjerne hvor noen ting ligger hen :) I tillegg er der gode kart på disse hotell-sidene :) Ellers var tipsene til pinting lure synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man ikke stort sett holde seg unna områder rundt jernbanestasjoner?

Vanskelig når du er på interrail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig når du er på interrail.

TS spurte hvor man ikke burde bo. Man må ikke bo ved jernbanen selv om man er på interrail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit å ta en titt på Tripadvisor - mange kommenterer beliggenhet i sine innlegg. I tillegg ligger hotellene som er langt oppe på listene oftest også bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt!

Jeg og samboeren skal ut på interrail i sommer, mange av de samme byene du nevner :jepp:

Så jeg må følge med på denne tråden!Synes det er vanskelig å finne og ok overnattinger jeg da,spesielt i Paris og Nice!Nice er jo kjempe dyrt,men vil ikke gå glipp av noen dager i solen der :sol:

Hvor lenge skal dere være på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...