Gå til innhold

Har så mye luft i magen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et litt pinlig problem med at jeg har så mye luft i magen. I perioder er jeg så oppblåst (ser nesten ut som jeg er gravid), og ikke minst er det en utfordring i hverdagen å klare å holde lufta inne mens jeg er ute blant folk. Jeg har prøvd å tenke på hva jeg spiser, men kan ikke se at det er mat som gir luft.

Noen som kan hjelpe? Har tenkt på allergier og sånn, kan det gi utslag som luft i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ofte samme problem - kjenner meg særlig igjen i det med å se gravid ut :forvirret: Venter derfor spent på svar sammen med deg!

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette.. Blir rett og slett så oppblåst noen ganger at jeg ser gravid ut. Det som hjalp hos meg var å kutte ut laktose (melkesukker). Nå er det mye bedre, selvom jeg ikke har fått påvist laktoseintoleranse hos lege.

Det finnes gode erstatningsprodukter for melk som er uten laktose, bla: laktosefri lettmelk, laktoseredusert lettmelk, laktosefri matfløte, laktosefri kremfløteerstatning (Coop Mega har iallefall), Litago Yoghurt er uten laktose, biola i småflasker er laktosefri, melkefritt smør, Gildes go' og mager-produkter er uten laktose, hvitost er så og si laktosefri osv ;)

Håper dere finner ut av hva dere reagerer på :) Kan også være lurt å få tatt noen blodprøver hos lege for allergi, men man kan være allergisk mot noe uten at det slår ut på prøver også.. Lykke til!

Skrevet

Jeg blir forferdelig oppblåst når jeg er stressa og når jeg ikke får i meg biola eller activia til frokost..

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette.. Blir rett og slett så oppblåst noen ganger at jeg ser gravid ut. Det som hjalp hos meg var å kutte ut laktose (melkesukker). Nå er det mye bedre, selvom jeg ikke har fått påvist laktoseintoleranse hos lege.

Det finnes gode erstatningsprodukter for melk som er uten laktose, bla: laktosefri lettmelk, laktoseredusert lettmelk, laktosefri matfløte, laktosefri kremfløteerstatning (Coop Mega har iallefall), Litago Yoghurt er uten laktose, biola i småflasker er laktosefri, melkefritt smør, Gildes go' og mager-produkter er uten laktose, hvitost er så og si laktosefri osv ;)

Håper dere finner ut av hva dere reagerer på :) Kan også være lurt å få tatt noen blodprøver hos lege for allergi, men man kan være allergisk mot noe uten at det slår ut på prøver også.. Lykke til!

Takk for svar, dette var til stor hjelp :) har googlet laktoseintoleranse nå, og ser at det kan stemme (noe det ofte gjør når man leser symptomer, hehe). Jeg har perioder hvor jeg drikker en del melk og spiser en del meieriprodukter, men om det stemmer med luften er jeg ikke sikker på. I dag drakk jeg en del melk til frokost i dag og spiste frokostblanding med melk, og i hele dag har jeg hatt ubehag og luft i magen. Er av typen som synes luft i magen er veldig flaut, så å gå til legen med det er ikke så aktuelt, hehe :)

Om noen har andre tips så sier jeg takk :)

Skrevet

Takk for svar, dette var til stor hjelp :) har googlet laktoseintoleranse nå, og ser at det kan stemme (noe det ofte gjør når man leser symptomer, hehe). Jeg har perioder hvor jeg drikker en del melk og spiser en del meieriprodukter, men om det stemmer med luften er jeg ikke sikker på. I dag drakk jeg en del melk til frokost i dag og spiste frokostblanding med melk, og i hele dag har jeg hatt ubehag og luft i magen. Er av typen som synes luft i magen er veldig flaut, så å gå til legen med det er ikke så aktuelt, hehe :)

Om noen har andre tips så sier jeg takk :)

Du må ikke holde lufta inne, men slippe den ut så slipper du å føle deg oppblåst

Skrevet

Er selv plaget med luft i magen, og har prøvd å se etter et mønster. Har kommet fram til at vanlig løk er en stor synder, så det unngår jeg så godt det går.

Nå lurer jeg på om jeg ikke tåler for mye melk på en gang heller. Blir svært oppblåst etter å ha drukket to dl melk på en gang eller etter at jeg har spist fiskeboller i hvitsaus.

Kan fint ha melk i teen uten at det gir problemer, men ved større mengder ser det ut til at jeg reagerer.

Får litt luft i magen av frukt og grønt, men heldigvis ikke så ille at jeg trenger å unngå det.

Du må nok bare være obs på hva du spiser og når du får oppblåst mage. Følger du nøye nok med vil du nok finne et mønster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...