Gjest Engstelig Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Har hatt dette siden sommeren. Gikk igjennom et psykisk traume da som jeg fortsatt sliter med. Har ikke noe som kan minne om appelsinsaft i huset en gang. Drikkker for det meste kaffe,cola og litt melk. Tenkte det kunne være deodoranten jeg brukte ,men byttet tilbake til et merke jeg har brukt før og lukta er der likefullt. Spesielt merkbar når jeg er deprimert eller har angst.Hører ikke stemmer/ser syner eller den slags.Er bare denne lukta. Kan jo også være at dette er noe paranormalt og hører hjemme på religion og livsyn, men kan ikke skrive der da jeg ikke er bruker.Hører jo om folk som er plaget med parfymelukt i gamle hus. Denne lukta minner meg om når jeg var barn,litt sånn svak Gøy appelsinsaft.Hadde ingen bra barndom dersom det har noe å si. Bor ikke i barndomshjemmet forresten, det er solgt. Håper ikke jeg er i ferd med å bli gal....
Gjest Engstelig Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Vil opplyse at lukta ofte er rundt meg når jeg sitter i sofaen,men oftest om morgenen etter at jeg har våknet.Kan kjenne lukta når jeg ligger i senga.
Gjest Engstelig Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Ingen som har en anelse om hva dette er?
Gjest Engstelig Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Fortsatt ingen som kan eller vil svare? Ingen med lignende erfaringer?
Gjest Linnea Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Har hatt lignende opplevelser, men da har de kun vart i et øyeblikk. Det skjer når jeg kanskje tenker på fortida, eller at jeg kommer på noe jeg egentlig glemte for lenge siden.. Rart, men sikkert ikke noe farlig..
Gjest Engstelig Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Usj synes det er litt ubehagelig bare... kan ikke huske å ha tenkt på noe før "lukta" dukket opp,men mulig at jeg kan ha gjort det underbevist.Lukta minner meg om en fæl oppvekst. Blir trist av saft og spesielt Gøy saft.Drakk det hver dag når jeg var liten.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Traume kan "vekke opp" gamle minner i hjernen, selv om det ikke blusser helt opp. Her vil jeg tro at det er stress relatert til et traume som minner deg om barndommen, på et eller annet vis, og så kommer lukten med på kjøpet. Mest sannsynlig er du ikke i ferd med å bli gal (hva nå enn "gal" egentlig er..), det er bare litt hikke i knotten.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har opplevd det samme Var en periode jeg kunne lukte smurfepastiller uten at det var noen smurfepastiller der Skjedde oftest på jobben, men også noen ganger andre steder. Vet ikke hva det kommer av. Skal høre med psykologen neste gang jeg skal dit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå