AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 I utlandet får man ofte kjøpt salat og urter i løsvekt. Skulle ønske det var slik her hjemme også. Tror jeg hadde brukt mye mer friske urter, og forskjellige typer salat da.
Xtra_lilje Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Hmmm... det gjør man da? Hvertfall i de fleste butikkene jeg handler i.
Gjest Elfrida Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Hvor handler du Xtra_lilje? I de butikkene jeg går i er all salat pakket inn i plast, og det går ikke å kjøpe løsvekt.
Mischa Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Jepp hadde vært veldig kjekt å få kjøpt flere grønnsaker og slikt i løsvekt, slik at man slipper å kjøpe en hel pakke når man bare trenger f.eks. én gulrot
Xtra_lilje Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Safari, men den er vel bare i Hordaland kanskje? Ellers har de på den lokale Sparbutikken, samt Lerøy mat - men den er vel også bare i Hordaland..Så egentlig er vel svaret mitt bare til hjelp for dem som bor i Bergen/Hordaland
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Vi får kjøpt frukt og salat i løsvekt hos spar her. Men prisene er helt vanvittige..
sussanne Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Ulta, Meny har salatbar i alle butikkene sine. Rimi ved siden der jeg bor, har også en...
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Nå er det vel ikke salatbar det er snakk om her, men grønnsaker i løsvekt - tenk type grønnsakstorg f eks.
sussanne Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Nå er det vel ikke salatbar det er snakk om her, men grønnsaker i løsvekt - tenk type grønnsakstorg f eks. Det er snakk om salat i løsvekt! Les hva tråden heter.
Gjest Elfrida Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Når jeg snakker om salat i løsvekt tenker jeg IKKE på salatbar, og det tror jeg ikke TS gjør heller, men det kan hende jeg misforstår. Det jeg tenker på er en hylle i grønnsaksavdelingen hvor man kan ta forskjellige salattyper og urter og betale for vekten. La oss si jeg vil ha en salat med rucola, feldsalat og basilikum, og ta med hjem for å lage salat til middagen. Da må jeg kjøpe en potte basilikum, og en pakke hver av rucola og feldsalat, men i f.eks. Frankrike er det mange steder slik at man bare tar de mengdene man trenger av store hauger med salat og betaler for samlet vekt.
sussanne Skrevet 14. januar 2011 #12 Skrevet 14. januar 2011 Når jeg snakker om salat i løsvekt tenker jeg IKKE på salatbar, og det tror jeg ikke TS gjør heller, men det kan hende jeg misforstår. Det jeg tenker på er en hylle i grønnsaksavdelingen hvor man kan ta forskjellige salattyper og urter og betale for vekten. La oss si jeg vil ha en salat med rucola, feldsalat og basilikum, og ta med hjem for å lage salat til middagen. Da må jeg kjøpe en potte basilikum, og en pakke hver av rucola og feldsalat, men i f.eks. Frankrike er det mange steder slik at man bare tar de mengdene man trenger av store hauger med salat og betaler for samlet vekt. Tråder heter salat i løsvekt, ikke grønnsaker i løsvekt. Rucola har jeg alltid funnet i salatbaren.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #13 Skrevet 14. januar 2011 Tråder heter salat i løsvekt, ikke grønnsaker i løsvekt. Rucola har jeg alltid funnet i salatbaren. Tråden heter salat i løsvekt ja, og i selve innlegget etterspør TS nettopp salat OG urter. Elfrida forklarer akkurat hva jeg (og jeg mistenker ganske mange andre, inkl trådstarter) mener - og ramser opp flere forskjellige salattyper og urter hun kunne tenkt seg i LØSVEKT (altså ikke salatbar). Ingen som sier noe som helst om andre grønnsaker, MEN i en salatbar er det gjerne type ferdigkuttet Dole salat (som smaker høgg, forøvrig) og kanskje litt ruccula om man er heldig. Ellers er det mest grønnsaker, pasta og proteiner (kylling/skinke/egg) i salatbarene... Jeg skjønner ikke helt hva du kverulerer etter, Sussanne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå