AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har en greie med alkohol, som jeg er usikker på om jeg burde ta videre til lege eller ikke. Kanskje det er helt normalt? I hvert fall: Når jeg drikker alkohol får jeg innmari vondt i mellomgulvet (?). Usikker på om det er mellomgulvet, det er i hvert fall i det partiet som er mellom puppene og magen. Det er ikke på den ene eller den andre siden, men over hele. Det er vondt, og jeg føler ikke at jeg klarer å stå oppreist. Det kjenner kanskje litt ut som om jeg skal kaste opp, og det hendte en gang at jeg gjorde det. Dette forekommer rett i begynnelsen når jeg begynner å drikke. I jula drakk jeg f.eks en halv rusbrus før jeg begynte å kjenne det. Det går over etter en lang stund, og jeg kan da drikke mer uten å få vondt igjen. Hva kan dette komme av, og bør jeg gå til legen med det? Er ellers ei jente på 21 år, som aldri har hatt noe misbruk av noe som helst. Har drukke veldig lite gjennom livet (har f.eks aldri vært full). Det meste jeg har drukket på en gang har vært ei flaske hvitvin liksom. Jeg prøvde for 2 1/2 å ta livet av meg med piller og alkohol (alt fint nå), men det var ingen som sa noe om at noen indre organ tok skade av det. Er frisk og aktiv, og har et normalt kosthold.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Kanskje du har magesår? Synes du burde oppsøke lege.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Kanskje du har magesår? Synes du burde oppsøke lege. Men ville jeg ikke merket det for lenge siden da? Moren min hadde magesår når jeg var mindre husker jeg, og hun begynte plutselig å kaste opp av alt hun spiste, hadde kjempe vondt hele tiden og måtte ligge. Det er jo ikke i nærheten av så ille, det er kun ved alkoholinntak. Hvordan utreder man magesår? Skal bestille meg en legetime tror jeg... Føler meg bare så dum de gangene jeg har bekymret meg for noe, for så å komme til lege og sitte der i to minutter for å finne ut at det er helt normalt...
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Ved magesår så er det visse matvarer som er verre enn andre, jo sterkere jo verre. F.eks så er kaffe ganske ille for mange. Alkohol er også sterkt og ikke særlig heldig hvis man har magesår. Men det behøver ikke å være det. Snakk med legen din. For å undersøke for magesår så bruker man gastroskopi.
Gjest Ch Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Spiserørsår! Jeg har det og får vondt akkurat der du sier. Jeg har åpent sår i enden av spiserøret ned mot magen og den smerten du beskriver er akkurat den jeg har. Oppsøk lege og be om gastroskopi.
Gjest Hannah Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Hei! Jeg vet akkurat hva du snakker om! Får sånn selv, og det er nesten utholdelig, det er ingenting i veien med spiserøret ditt, har selv tatt gastroskopi og alt var fint men det gjør fortsatt vondt så jeg dro til legen og han sa at det er bare noen av oss som blir sånn fordi kroppen vår reagerer slik på alkohol, men det kan dempe det om du drar på apoteket og kjøper deg noen tabletter som heter links, de er effektive! Håper du fikk litt svar og du skal også vite at det er helt ufarlig
Harlequin Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt tatt turen til legen. Det skader ingen, og da får du vite om det er noe du kan gjøre, om noe må gjøres, og du kan slå deg bedre til ro med det. Lykke til
Gjest WendyClear Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Høres ut som sure opstøt.. Jeg ville bare holdt meg unna alkoholen, men så ser jo ikke jeg vitsen med alkohol uansett
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 Sliter med det samme selv. Etter 2 halvlitere kan det gjøre ekstremt vondt.Det som hjelper meg er natron blandet ut i et glass vann eller samarin, da gjør det ikke vondt i det hele tatt! Ta det før du skal drikke. Vet dette er en gammel tråd men jeg svarer slik at andre som søker får opp dette svaret. Anonymkode: 5f14b...895
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #10 Skrevet 15. mars 2017 Skjedde meg meg etter å ha drukket corona øl. Skjer aldri med vin Anonymkode: 08e6d...fbf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå