Gå til innhold

Samme mareritt i 8 år

Fremhevede innlegg

Skrevet

I åtte år nå har jeg hatt mareritt omtrent hver natt, og jeg drømmer alltid ca samme drøm. Den handler om at jeg setter noe i halsen, eller at jeg får svelget noe som ødelegger meg innvendig. Hva jeg svelger, varierer litt, f.eks sakser, barberblader, glasskår, blyanter. Ofte er drømmen så sterk at jeg løper opp, ut på kjøkkenet, skrur på vann, spiser noe, for å "overbevise" meg selv om at det ikke sitter noe fast. Jeg våkner som regel med et hyl, så sitter jeg opp i senga. Kjæresten min kan snakke med meg og jeg svarer, jeg virker våken, men jeg husker det ikke. Så går det litt tid, så begynner jeg å våkne, og da må jeg si til meg selv at det bare var en drøm, det skjer ikke i virkeligheten. Det tar tid å få roet meg ned, for jeg tror jeg blir kvalt. Det er en forferdelig opplevelse, og det er så slitsomt å våkne hver natt med hjertebank og dødsangst. I perioder har jeg hatt sånne grusomme oppvåkninger tre-fire ganger om natta, nå er jeg inne i en god periode der jeg stort sett bare våkner en gang i løpet av natta. Jeg lurer sånn på hvorfor jeg holder på sånn, og om det på noe som helst måte er mulig å bli kvitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Opplevde du noe traumatisk i forkant av når disse marerittene startet?

Mvh

Pieces

Skrevet

Marerittene startet da vi flyttet til en liten gård vi kjøpte av min bestemor. Vi bodde der i fem år, men så ble vi skilt og huset solgt. Nå har jeg bodd i et annet hus i tre år, men marerittene har jeg tatt med meg.

Skrevet

Har du snakket med fastlegen din? Kanskje det er søvnapne? At du har flere opphold i pustingen gjennom natten og derfor drømmer om å bli kvalt?

Skrevet

Har du snakket med fastlegen din? Kanskje det er søvnapne? At du har flere opphold i pustingen gjennom natten og derfor drømmer om å bli kvalt?

Kan man ha søvnapne uten å snorke? Jeg snorker nemlig ikke, men det har kanskje ikke noe sammenheng?

Skrevet

Kan man ha søvnapne uten å snorke? Jeg snorker nemlig ikke, men det har kanskje ikke noe sammenheng?

Som oftest følger snorking med, men ikke alltid.

Skrevet

TS er du flink å si ifra om noe plager deg? sette grenser ovenfor andre? og kreve at du blir rettferdig behandlet? Håper det ordner seg for deg.. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...