AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Som overskriften sier: Har du noen tvangstanker/ handlinger? Selv har jeg et par.. Ikke noen som hemmer meg noe særlig i hverdagen, men skulle helst vært de foruten uansett... - Må telle antall skritt jeg bruker når jeg skal gå til diverse plasser, feks. jobb.. Det er omtrent 1500 skritt hjemmefra og til jobb... Før jeg går hjemmefra setter jeg meg mål, "i dag SKAL jeg klare det på 1450 skritt" feks.. Så da må jeg lange ut, for å greie det .. - Når jeg vasker hendene MÅ jeg bruke 3 spruter med såpe. - Jeg MÅ alltid desinfisere hendene når jeg er ferdig på jobb. Uansett om jeg nylig har både vasket og spritet de.. Så er det det siste jeg må gjøre før jeg går ut døra. - Når jeg hører på musikk så må volumet stå på et partall. Ja, det var iallefall noen av mine.. Er egentlig helt idiotisk, men greier ikke å legge de fra meg... Men hemmer meg ikke noe spesielt i hverdagen heller. Har du noen?
Pimp Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 jeg må på fb og kg hver dag. Hvis ikke, blir jeg gal 1
Gjest Violently Happy Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 - Når jeg hører på musikk så må volumet stå på et partall. Jeg vil helst ha musikkvolumet mitt på et oddetall. ;p Sykt glad i å høre på musikk så hører gjerne på én låt en hel dag.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg må innom fb-profilen til eksen min hver dag. Jeg sjekker alle statuser og bilder han har kommentert..m
Envy Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Jeg har hatt diagnosen OCD (obsessive compulsive disorder) og har dermed hatt både tvangshandlinger og tanker. En hel drøss av dem. Jeg måtte: - Alltid sitte ytterst - Alt jeg skulle gjøre måtte skje på "hele" klokkeslett, enten helt, kvart over, halv eller kvart på. Satt jeg og så på tv og skulle gå til bussen som gikk hel kunne jeg ikke reise meg fra sofaen 38, jeg måtte vente til kl var 45. - Alt måtte stå på "sin plass" i rekke og orden - Alt jeg sa måtte jeg gjenta inni meg etterpå, og hvis jeg sa noe på noe jeg syntes var et dumt tidspunkt MÅTTE jeg gjenta det rett etterpå - Jeg måtte sitte forrest i bussen, eller nærmest gangen på toget, var det ikke ledig sto jeg heller, eller gikk av og ventet på neste - Jeg laget alltid et mentalt kart over hvor jeg var i hodet mitt, hadde jeg ikke oversikt fikk jeg angstanfall +++ en hel masse småting som dukket opp i tide og utide. Når jeg ser på denne listen nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke var arbeidsfør på den tiden, slitsomt å passe på alt det der! Edit: Glemte den verste greia mi, ble jeg skikkelig redd MÅTTE jeg ha tilgang til å klore meg til blods på håndleddene, ellers fikk jeg panikk. Endret 12. januar 2011 av Envy
pantertante Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Kanskje et pussig sted å legge denne tråden? Jeg har ingen tvangstanker/handlinger som jeg kan komme på. Men på Generell debatt finnes en tråd som heter "Har du noen rare uvaner?" og der er det plenty av dem..... etter min mening.
Fluffe Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Skylle vannglasset tre ganger før jeg fyller det
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Jeg MÅ alltid sjekke om kaffetrakteren og komfyren er slått av minst to ganger før jeg går ut av huset. Og jeg MÅ henge opp klesvasken etter et spesiellt system. Vet ikke om dette kan klassifiseres som tvangshandlinger eller bare hverdagslige vaner, men slik er det i allefall
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Kanskje et pussig sted å legge denne tråden? Jeg har ingen tvangstanker/handlinger som jeg kan komme på. Men på Generell debatt finnes en tråd som heter "Har du noen rare uvaner?" og der er det plenty av dem..... etter min mening. Hmmmm, javel?? Tvangstanker/tvangshandlinger (OCD) er en sykdom, evt symtom hvis ikke fullverdig OCD, og har vel like mye her på forumet å gjøre som andre sykdomer/symtomer?? Tvang dreier seg ikke om dårlige uvaner...!
Wonders Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Her er en trå fra denne tiden om rare vaner: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=530714
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå