Gå til innhold

En manns høyde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer rett og slett på når man kan kalle at en mann er lav eller høy. Altså, hvor høy eller lav må han være for at han kan beskrives som det ene eller det andre? Hva synes du?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

under 174cm er for meg lavt. Høy er over 190cm. Er selv 175 cm ;)

Skrevet

under 174cm er for meg lavt. Høy er over 190cm. Er selv 175 cm ;)

Så du bedømmer høyden hans etter din? Altså, han må ikke være så så mye lavere eller være så og så mye høyere enn din egen høyde?

Jeg antok at du er en kvinne :)

TS

Skrevet

Alt over 2 meter er høyt! :P

Bryr meg fint lite om høyde. Er dessuten 1 cm høyere enn min kjære. Han er 171 cm og jeg 172 cm :)

Skrevet

Jeg er 168, sambo er 173, og jeg vil nok si at han er forholdsvis lav til å være mann. En mann på 185+ er det jeg kategoriserer som høy.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg er 162 cm, så alle menn over min høyde er normale. Er de mer enn et hode høyere en meg, er de høye. Alle menn under min høyde, er lave.

Gjest Sommertid
Skrevet

For meg er lavt rundt 160 cm og høyt over 190 cm. Er selv rundt 167 cm.

Men bryr meg ikke om noen er lavere eller høyere en meg når jeg skal velge partner så jeg tenker egentlig ikke så mye over hlyden på folk.

Skrevet

Lave menn kan av og til virke høyere enn hva de faktisk er, og høye menn kan virke lavere. Holdning har mye å si, og det er mange ganger jeg har sett en mann komme mot meg på lang avstand og trodd han var høyere enn meg, men så var han faktisk lavere. Er selv 170cm, og synes menn fra 168cm til 175cm er middels høye. Min kjæreste er derimot 165cm, så høyde har ikke så veldig mye å si for meg. :)

Skrevet

Siden 180cm er snittet for menn i Norge, mener jeg at når man nærmer seg 170cm og under er man lav og nærmer man seg 190cm er man høy. :)

Skrevet

For meg er alt under 180cm lavt, og over 190cm er høyt!

Skrevet

Så du bedømmer høyden hans etter din? Altså, han må ikke være så så mye lavere eller være så og så mye høyere enn din egen høyde?

Jeg antok at du er en kvinne :)

TS

Helst ikke synlig lavere enn meg nei, liker at Mannen rager litt over meg. :)

Skrevet

For meg er alt under 180cm lavt, og over 190cm er høyt!

Enig.

Skrevet

Jeg er 1,93 og har alltid fått høre at jeg er høy.

Hva som anses som lavt blir vel også litt synsing, men under 1,75 begynner vel å bli litt "småvokst" for et mannfolk.

Skrevet

Gjennomsnitthøyden for menn i Norge er 180cm.

Så la oss da si at normalen spennerer fra 175 til 185 cm (snittet ±10cm). Da er man å regne som lav når man er 174 cm eller lavere, og høy når man er 186 cm eller høyere.

Skrevet

Gjennomsnitthøyden for menn i Norge er 180cm.

Så la oss da si at normalen spennerer fra 175 til 185 cm (snittet ±10cm). Da er man å regne som lav når man er 174 cm eller lavere, og høy når man er 186 cm eller høyere.

Hvorfor må dere ta utgangspungtet i Norge, greit nok at vi bor i Norge, men TS har aldri spesifisert om det gjaldt menn i Norge eller menn generelt.

Jeg vil ta, som flere her, utgangspunktet etter min egen høyde og si er han over et hode høyere enn meg selv, så er han høy er omtrent like høy som meg er han på nærmer han seg lav, jeg er 171, forloveden noen centimeter høyere, så han er lav. Han er araber, og sett i fra der han er fra har han en gjennomsnittlig høyde. :goodbye:

Skrevet

Hvorfor må dere ta utgangspungtet i Norge, greit nok at vi bor i Norge, men TS har aldri spesifisert om det gjaldt menn i Norge eller menn generelt.

Jeg vil ta, som flere her, utgangspunktet etter min egen høyde og si er han over et hode høyere enn meg selv, så er han høy er omtrent like høy som meg er han på nærmer han seg lav, jeg er 171, forloveden noen centimeter høyere, så han er lav. Han er araber, og sett i fra der han er fra har han en gjennomsnittlig høyde. :goodbye:

Enig. Min kjæreste er fra sør italia og der blir 165cm normalt. Jeg med mine 170cm føler meg som den amazonen! Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor han valgte seg ei høy robust norsk jente, når det var så mange små, petite og slanke italienere å velge mellom... :grinele:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...