AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Har noen prøvd å blande extreme og allsoft kuren til redken? Funker det tro?? Synes ikke antisnap fungerer noe særlig
frisørmester :) Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Har noen prøvd å blande extreme og allsoft kuren til redken? Funker det tro?? Synes ikke antisnap fungerer noe særlig Det er ikke vits. Hvorfor bruker du extreme og anti snap? Om håret ditt er tørt, er jo det ganske feile produkter? Har du ett umenneskelig slitt hår i tillegg?
lurifax Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1294870324' post='8768880] Det er ikke vits. Hvorfor bruker du extreme og anti snap? Om håret ditt er tørt, er jo det ganske feile produkter? Har du ett umenneskelig slitt hår i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Har du prøvd den nye hårserien til Body shop?, jeg syns den er rimelig fantatisk:)
frisørmester :) Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Har ikke farget håret siden i sommer, men håret mitt blir fort slitt. Har langt hår med krøller/fall som er naturlig tørt på en måte. Hva slags produkter er best da? Klipper håret hver 8. uke ca. Hvorfor skal jeg ikke bruke anti snap og extreme? Krøller/fall er som du sier er naturlig tørt! At du klipper håret ditt hver 8. uke er veldig bra! Extreme og anti snap inneholder kun proteiner. proteiner er med på og gjøre håret sterkere, og det er vell vell og bra. Men har du brukt dette lenge? Håret klarer bare og ta til seg så og så mye proteiner, og når det blir for mye av det, og for lite av fukt, blir håret mye "sprøere". Er d kun extreme shampoen du bruker eller sh, balsam, kur? Ville uansett holdt meg til EN ting i extreme serien, feks shampo, og byttet ut de andre i real control serien (de er 50/50 tilsatt fukt og proteiner) eller aller helst byttet til All soft serien til Redken. Morrocan oil er en olje, som fint kan brukes istedet for anti snap, som er med på og mykgjøre/gi fukt/ og samle håret.. kan brukes i vått hår som anti snap eller en liiiiiiiiten mengde i tørt for og glanse/legge ned brusete hår osv Var det ett godt svar, eller ble det for mye info?
frisørmester :) Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Har du prøvd den nye hårserien til Body shop?, jeg syns den er rimelig fantatisk:) Den serien til Body Shop inneholder oljebaserte silikoner. Ikke bra.
Havtorn Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Jeg hadde byttet ut Anti Snap med enten All Soft eller Joico K-Pak Deep Intensive.. Har også hår som ser ut som en billigparykk hvis det ikke får pen behandling. 1
lurifax Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1294942863' post='8771656] Krøller/fall er som du sier er naturlig tørt! At du klipper håret ditt hver 8. uke er veldig bra! Extreme og anti snap inneholder kun proteiner. proteiner er med på og gjøre håret sterkere, og det er vell vell og bra. Men har du brukt dette lenge? Håret klarer bare og ta til seg så og så mye proteiner, og når det blir for mye av det, og for lite av fukt, blir håret mye "sprøere". Er d kun extreme shampoen du bruker eller sh, balsam, kur? Ville uansett holdt meg til EN ting i extreme serien, feks shampo, og byttet ut de andre i real control serien (de er 50/50 tilsatt fukt og proteiner) eller aller helst byttet til All soft serien til Redken. Morrocan oil er en olje, som fint kan brukes istedet for anti snap, som er med på og mykgjøre/gi fukt/ og samle håret.. kan brukes i vått hår som anti snap eller en liiiiiiiiten mengde i tørt for og glanse/legge ned brusete hår osv Var det ett godt svar, eller ble det for mye info?
kmjm Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har også tørt, krøllete hår. Det jeg har funnet ut er at en god sjampo og balsam er uunværelig. Har bestilt Redken All soft sjampo/balsam - og skal bestille en hårkur fra Kerastase(anbefalt av mange):-) Kerastase
frisørmester :) Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Tusen takk for svar Jeg synes ikke real control serien funket noe særlig på håret mitt Har brukt det og anti snap de siste månedene og byttet til joico k-pak nå. Kanskje jeg skal bytte til all soft igjen da.. Er det jeg som regel vender tilbake til etter at jeg har prøvd andre ting. Men synes håret er for tørt likevel. Hvor får jeg tak i morrocan oil? Håret mitt er også sprøtt som du sier så da bør jeg kanskje kutte ut anti snap? Den k-pakèn som går på proteiner eller fukt? er to nemlig prøv bytt ut antisnap med morrocan oil ja... Her i Tromsø er det Cutrin som fører det, regner med at om du stikker innom en salong som fører Cutrin, har de sikkert den. Om ikke er den sikkert og få tak i på nettet, men vet ikke hvor desverre... Høres for meg ut som du trenger fukt i håret ditt, ikke proteiner.. hvertfall ikke om hverken extreme eller real control var no tess. Prøv fukt for alle penga
lurifax Skrevet 13. januar 2011 #11 Skrevet 13. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1294947310' post='8771953] Den k-pakèn som går på proteiner eller fukt? er to nemlig prøv bytt ut antisnap med morrocan oil ja... Her i Tromsø er det Cutrin som fører det, regner med at om du stikker innom en salong som fører Cutrin, har de sikkert den. Om ikke er den sikkert og få tak i på nettet, men vet ikke hvor desverre... Høres for meg ut som du trenger fukt i håret ditt, ikke proteiner.. hvertfall ikke om hverken extreme eller real control var no tess. Prøv fukt for alle penga
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #12 Skrevet 13. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1294942917' post='8771663] Den serien til Body Shop inneholder oljebaserte silikoner. Ikke bra.
frisørmester :) Skrevet 13. januar 2011 #13 Skrevet 13. januar 2011 Den nye serien til Body Shop er oljebasert, og inneholder dermed ikke silikoner. Hehe.. Jaha? Har du noe dokumentasjon på dette da? Hvordan kan en oljebasert shampo balsam kur ikke inneholde silikoner?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #14 Skrevet 14. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1294947907' post='8772012] Hehe.. Jaha? Har du noe dokumentasjon på dette da? Hvordan kan en oljebasert shampo balsam kur ikke inneholde silikoner? 2
frisørmester :) Skrevet 14. januar 2011 #15 Skrevet 14. januar 2011 Trenger du dokumentasjon på at fett og silikon er to forskjellige stoff??? Haha, vet du, det her gidder jeg ikke. Jeg kan faget mitt, og du skal bare fortsette og bruke butikk produkter. Lykke til Du kan jo finne en igrendiens liste på den serien din, SÅ kan vi snakke om hva som er hva
Gjest BabyBlue Skrevet 14. januar 2011 #16 Skrevet 14. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1295043600' post='8776355] Haha, vet du, det her gidder jeg ikke. Jeg kan faget mitt, og du skal bare fortsette og bruke butikk produkter. Lykke til Du kan jo finne en igrendiens liste på den serien din, SÅ kan vi snakke om hva som er hva
sophiaM Skrevet 14. januar 2011 #17 Skrevet 14. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1295043600' post='8776355] Haha, vet du, det her gidder jeg ikke. Jeg kan faget mitt, og du skal bare fortsette og bruke butikk produkter. Lykke til Du kan jo finne en igrendiens liste på den serien din, SÅ kan vi snakke om hva som er hva
frisørmester :) Skrevet 14. januar 2011 #18 Skrevet 14. januar 2011 Rainforest Hair serien fra The Body Shop skal kun inneholde naturlige produkter i følge diverse nettsider: Luxuriously rich and intensive deep-conditioning treatment for soft, glossy and tangle-free hair. With pracaxi oil, manketti nut oil and Community Trade honey and olive oil. No silicones, parabens or colourants. Use weekly or as required. For dry and damaged hair. Her er en side til som sier det samme. Det står at det inneholder en naturlig olje fra et tre i Amazonas istedenfor silikoner, hvorfor skal et merke med et slikt godt rykte de lyge om det nå? Jeg sier ikke at de lyver, bare sier at de som ikke inneholder parabener, silikon og lignende i 99% av tilfellene gjør det, men kaller det noe annet. derfor spurte jeg om en ingrendiens liste. Ta dette som eks: Om de ikke inneholder parabener... Er det en ferskvare. som betyr at den holder i type 3-4 dager. Så det ER konserveringsmidler i det, selv om det ikke heter "parabener". Samme er det i hudpleie. mineral olje kalles sjeldent for mineral olje, selv om det til syvende og sist er det det er
Perelandra Skrevet 14. januar 2011 #19 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har svært tørt hår med naturlige krøller. For å dempe bruset tar jeg bitte litt olje (oliven, raps eller andre rene matoljer) på fingertuppene og stryker det forsiktig over håret. Oljen trekker inn og gjør håret mykt og glatt, det blir ikke fett. Dette er kanskje ikke i tråd med frisørmesterens lære, men det funker for meg. Ellers er jeg også nøye med å bruke gode produkter av merker som selges hos frisører.
frisørmester :) Skrevet 15. januar 2011 #20 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har svært tørt hår med naturlige krøller. For å dempe bruset tar jeg bitte litt olje (oliven, raps eller andre rene matoljer) på fingertuppene og stryker det forsiktig over håret. Oljen trekker inn og gjør håret mykt og glatt, det blir ikke fett. Dette er kanskje ikke i tråd med frisørmesterens lære, men det funker for meg. Ellers er jeg også nøye med å bruke gode produkter av merker som selges hos frisører. Hehe. MÅ faktisk kommentere denne nå Matolje er myyye bedre enn silikon sjampo. Det er en ren olje, fra naturen, så peis på! Den er vel ganske fet, men om det funker for deg, funker det Det er ikke "dårlig" for håret ditt ... OG jeg mener ikke og være slem, vil bare gi noen tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå