Oliwia Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg skriver i "Kropp og helse" fordi etter min synnspunkt er drømmer en del av menneskers fysiologi som vi vet ikke ennå om, til tross for flere studier og undersøkelser som kartlegger søvn stadier, som beskriver påvirkning av noen medisiner om søvn stadier, noen søvn lidelser, osv. Det var også Freud som skrev at drømmer er "den kongelige vei til det ubevisste" og etterpå Jung som beskrev arketyper fra drømmer. Er det viktig at vi skulle tenke mer på en psykologisk eller en fysiologisk definisjon av drømmer ? Jeg vet ikke svar. Hva tror du ?
Gjest lama Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror de har en betydning ja. Jeg bruker ofte dream moods om jeg drømmer om spesielle symboler.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tolker mine drømmer utfra et psykologisk perspektiv og har funnet ut blandt annet at jeg har følelser jeg ikke trodde og at jeg i våken tilstand faktisk har overført mine skjulte følelser til andre. Sjalusi foreksempel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå