AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hvilke sykdommer leter man etter, dersom man skal gjennom en CT-undersøkelse? Regner med at det kan være så mangt, men hjelp meg med noen forslag?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Det kan være hva som helst. Jeg har f.eks. tatt CT av bihulene pga kronisk bihulebetennelse. Tror vel ikke det alltid er en spesifik sykdom de ser etter, heller om det er noe unormalt - som hos meg var skjevhet i neseveggen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 En bekjent av en venn har uttalt at h*n fikk dårlige nyheter etter en CT-undersøkelse. Det er en litt spesiell situasjon, kan ikke si stort mer, vet ikke stort mer. Det kan ha vært snakk om noe med lymfene, muligens noe med kuler i lymfene, så jeg tenker kreft.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Har tatt CT på et kne, på en hofte, på ryggen, hodet, nakke, magen og bihulene. Ikke i samme undersøkelsen over kort tid, det er snakk om mange åres mellomrom. På bena, rygg, og nakke så de etter brudd, brist og uregelmessigheter. De så etter dette i hodet også, i tillegg til hulrom og lignende som kunne tyde på kreft. Fant heldigvis ingenting der. Magen ble sjekket i forbindelse med skjevhet/utbuling i halve magen. De trodde det var brok, men fant flere vannblemmer på levren i stedenfor. Ingenting alvårlig og ingenting å gjøre noe med fikk jeg fortalt. Bihulene ble sjekket for å se om jeg hadde bihulebetennelse, skjevheter og trange forhold der. På de undersøkelsene jeg har hatt synes jeg CT og rønken var bortkastet, for de fant ikke ut hva som var problemene før jeg hadde vert til MR.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå