Gjest Anonym Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hjelp meeeeeeeg! Sliter skikkelig! Jente på 16 år som føler trang til å tisse HELE tiden! Tror alltid at jeg holder på å tisse på meg, men når jeg løper på do så ender jeg opp med å bare få ut noen få dråper, eller ingenting. Det svir ikke eller noe som helst, men har en smule ubehag i magen, og magen lager rare lyder. Jeg tok en urintest hos legen for sikkerhetsskyld, men de fant absolutt ingenting, så det kan ikke være UVI eller blærekatarr. Vil helst unngå å måtte sjekke underlivet, pinlig.. Dette er en veldig stor plage i å med at jeg går på skolen, og har gym osv. Vær så snill, setter virkelig pris på svar!
Aryia Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Kvinneguidens forum er ingen erstatning for lege, og den eneste som kan gi deg et skikkelig svar er legen som undersøker deg. 3
Gjest Anonym Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Kvinneguidens forum er ingen erstatning for lege, og den eneste som kan gi deg et skikkelig svar er legen som undersøker deg. Var helst det jeg ville unngå, så prøver å skaffe hjelp eller svar før jeg blir så desperat at jeg drar til legen
Gjest Ruccola Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Det er kanslke bare panikken som tar deg. Er jo vanlig å måtte tisse ofte om en er nervøs og sånn. Press deg til å vente lenger når du er alene. Du må nok rett og slett trene oppigjen blæra di til å kunne holde mer enn bare noen dråper Gjør gjerne også bekkenbunnsøvelser som er forebyggende mot lekkasjer
Gjest Anonym Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Det er kanslke bare panikken som tar deg. Er jo vanlig å måtte tisse ofte om en er nervøs og sånn. Press deg til å vente lenger når du er alene. Du må nok rett og slett trene oppigjen blæra di til å kunne holde mer enn bare noen dråper Gjør gjerne også bekkenbunnsøvelser som er forebyggende mot lekkasjer Takk for råd, men jeg tror ikke det er panikk ;/ Har hatt det usedvanlig rolig i det siste, ting har beynt å gå min vei, plutselig dukker dette her opp. Jeg går også på dansing, litt kjipt å løpe på do hele tiden da, men samtidig så er det enda kjipere å faktisk tisse på seg, noe som er høyst risikabelt når kroppen min lurer meg slik.
Votten Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har hatt det samme.. Måtte på do hele tiden, og kom, som du sier, bare noen få dråper. Jeg var også hos legen, og det gjorde ikke noe utslag på urinprøve.. Men det var nok UVI for det, den var bare ikke helt "utviklet" enda.. Så det er nok "bare" det du har, selvom det er fælt nok.. Drikke mye vann!! Da kommer det litt mer når du må på do.. Og ta tranebærtabletter.. Disse får du kjøpt på vanlig matbutikk. Ta 6 stk den første dagen, 5 den neste, så 4 stk osv.. Lykke til! Og ja, det er helt forferdelig vondt, og plagsomt!
Gjest Anonym Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har hatt det samme.. Måtte på do hele tiden, og kom, som du sier, bare noen få dråper. Jeg var også hos legen, og det gjorde ikke noe utslag på urinprøve.. Men det var nok UVI for det, den var bare ikke helt "utviklet" enda.. Så det er nok "bare" det du har, selvom det er fælt nok.. Drikke mye vann!! Da kommer det litt mer når du må på do.. Og ta tranebærtabletter.. Disse får du kjøpt på vanlig matbutikk. Ta 6 stk den første dagen, 5 den neste, så 4 stk osv.. Lykke til! Og ja, det er helt forferdelig vondt, og plagsomt! Tusen takk! Bestemt meg for å dra til lege etter hvert også, har vondt i ryggen også, kan visst være pga det.. Men tusen takk for rådene, setter pris på dem Har ikke hatt det så veldig lenge, så kan godt være det samme med at det ikke har utviklet seg helt ennå. Drikker tranebær juice osv, men tabletter er kanskje litt mer effektivt.
Votten Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Tusen takk! Bestemt meg for å dra til lege etter hvert også, har vondt i ryggen også, kan visst være pga det.. Men tusen takk for rådene, setter pris på dem Har ikke hatt det så veldig lenge, så kan godt være det samme med at det ikke har utviklet seg helt ennå. Drikker tranebær juice osv, men tabletter er kanskje litt mer effektivt. Jada, det fungerer nok litt det også Men tablettene er nok mer konsentrerte. Også passer de for meg som ikke er noe glad i tranebær. Det står jo på pakken at du skal ta to per dag eller noe, men jeg fikk et kjerringråd en gang som sa det jeg beskrev over Og hvis du får dette igjen, altså kjenner de samme plagene, så begynn å drikk masse med en gang, så klarer du å bekjempe infeksjonen selv, før den bryter ut Det går også an å drikke appelsinjuice, forresten
Gjest Anonym Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Jada, det fungerer nok litt det også Men tablettene er nok mer konsentrerte. Også passer de for meg som ikke er noe glad i tranebær. Det står jo på pakken at du skal ta to per dag eller noe, men jeg fikk et kjerringråd en gang som sa det jeg beskrev over Og hvis du får dette igjen, altså kjenner de samme plagene, så begynn å drikk masse med en gang, så klarer du å bekjempe infeksjonen selv, før den bryter ut Det går også an å drikke appelsinjuice, forresten Jeg var hos legen, han var helt enig i at det var UVI, nesten garantert. Så jeg går på en kur nå med tabletter som skal hjelpe etter hvert Også drikker jeg en del appelsinjuice og tranebærjuice, får håpe det fungerer Setter pris på alle svar
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Om urinstix ikke slår ut positivt på UVI, er det fullt mulig å ha det. Du bør få satt urinprøven til dyrkning for å se hvilken type bakterier du har.
Gjest Anonym Skrevet 20. januar 2011 #11 Skrevet 20. januar 2011 Jeg har gått på kur med antiobiotoka jeg fikk utskrevet av legen en stund. Siste dagen er i morgen. Ifølge legen kunne de ha funket allerede første dagen, men til nå så skal de ha fungert, men det er tvert imot nesten verre :S Jeg må like ofte på do, bare at jeg tisser mye hver gang istedenfor nesten ingenting. Vurderer å dra til lege igjen, dette begynner å bli frustrerende. Jeg har vært borte fra skolen nesten hele denne uken også. Jeg var på skolen på mandag, men kaldsvettet og gulpet på toalettet på skolen. Tirsdag hadde jeg bare første økt (så vidt fordi jeg måtte gulpe eller på do hele tiden) før jeg var nødt til å dra hjem, og siden da har jeg ikke vært på skolen. Jeg vet ikke om det er i sammenheng med UVI-greia, men det gir meg uansett mye unødvendig fravær. Jeg skal prøve å dra på skolen i morgen, men jeg føler meg ikke vel i det hele tatt, feber og store smerter i underlivet, magen og brystet. (Nei, det er ikke mensen, for det er det ikke lenge siden jeg ble ferdig med) Noen som kan hjelpe meg med råd eller forslag før jeg drar til legen igjen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå