Gå til innhold

Generell Studiekompetnse


Carin78

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke dette helt... må man ha fag i tillegg?

Jeg var under reform 94, har tre år på vgs, helse og sosial, og hjelpepleier Vk1 og Vk2,

har vært hjemme med barna siden. Omsorgsarbeid kommer under denne regelen har jeg forstått. Må jeg ta fag i tillegg for å få studiekompetanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WendyClear

Skjønner ikke dette helt... må man ha fag i tillegg?

Jeg var under reform 94, har tre år på vgs, helse og sosial, og hjelpepleier Vk1 og Vk2,

har vært hjemme med barna siden. Omsorgsarbeid kommer under denne regelen har jeg forstått. Må jeg ta fag i tillegg for å få studiekompetanse?

Er det realkompetanse du mener? om realkompetanse

Studiekompetanse er det du får om du tar fagene som var på den tidligere allmennfaglinja - altså et påbyggsår for de som har gått yrkesfag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les mer om 23/5-regelen her. Du mangler garantert noen av disse fagene eller antall timer i disse fagene ettersom du har gått H&S. Men les på siden så ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så utifra det jeg ser må jeg ta disse fagene ekstra http://www.samordnaopptak.no/info/generell-studiekompetanse/fagkrava/fagkrav-yrkesfag/index.html#YF

393 timer norsk

140 nyere historie

140 timer matte

84 timer naturfag

Uff, matte....jeg ligger som regel på en 5 - 6 i alle fag..men i matte kan jeg jo såvidt plusse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noen fag for å søke på realkompetanse. Det er bare å sende inn papirer på utdanning og jobb. Men det kreves at du søker noe innen du allerede er utdannet, f.eks du som er hjelpepleier kan søke på sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg har blanda litt sammen, mente ikke realkompetanse, men generell studiekompetanse etter 23/5-regelen. Men, da er jo også realkompetanse en mulighet .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har blanda litt sammen, mente ikke realkompetanse, men generell studiekompetanse etter 23/5-regelen. Men, da er jo også realkompetanse en mulighet .)

Jeg vet ikke hvilke studier du kan søke på med realkompetanse når du er hjelpepleier. Men det vet inntakskontoret eller samordna opptak.

Men med 23/5 regelen så er det sånn som du skrev litt lenger opp. Matten er ikke så vanskelig, men synes du matte er vanskelig så anbefaller jeg deg å ta timer og få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...