Gå til innhold

Dobbeltrom vs leilighet


rachel who

Anbefalte innlegg

Hei

Vi skal til syden, men blir usikker på om vi kan ha dobbeltrom når vi er en familie på 4, to voksne og to som barn. Grunnen til at jeg spør er at vi går glipp av så mange gode tilbud, da det er fler dobbeltrom enn leiligheter. Ser også at det står at et dobbeltrom kan ta fra 2-4 personer, men er altså usikker på hvordan dette fungerer med to små barn.

Jeg vil gjerne høre noen erfaringer omkring dette. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville definitivt valgt leilighet. Med hotellrom vil det si at dere foreldre må legge dere samtidig med ungene, eller sitte helt musestille i mørket frem til dere skal legge dere. Og er det ferie? Da hadde jeg heller enten reist en uke i stedet for to eller spart ett år ekstra før jeg reiste, hvis valget "leilighet" bikket feriebudsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt valgt leilighet. Med hotellrom vil det si at dere foreldre må legge dere samtidig med ungene, eller sitte helt musestille i mørket frem til dere skal legge dere. Og er det ferie? Da hadde jeg heller enten reist en uke i stedet for to eller spart ett år ekstra før jeg reiste, hvis valget "leilighet" bikket feriebudsjettet.

Det bikker ikke helt, det er mer at det er over dobbelt så mange gode hoteller med dobbeltrom. Vi regner med å sitte på veranda etter at ungene har lagt seg, det er nå det vi bruker, så legger vi oss tidlig, siden barna våre er så små er vi helt utslitt og tidlig oppe på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, jeg vet bare at småbarnsforeldre som har prøvd hotellrom for å spare noen skarve kroner, har kommet tilbake utslitte og "aldri mer - over mitt døde lik, neste gang skal vi ha leilighet hvor ungene har soverom med dør som kan lukkes".

Og det er vel ikke veldig rart at andelen hotellrom er mye større enn andelen leiligheter, all den tid det er mange flere godt voksne, unge, single og venner som reiser enn småbarnsfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Jeg har alltid valgt leilighet når jeg reiste med barn. En av grunnene er separat soverom. Like viktig er at det faktisk er kjøkken med kjøleskap i en leilighet. Med barn så er det veldig greit å kunne ordne mat og drikke selv pluss at det er tilgjengelig når det kan oppbevares i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes generelt leilighet er best selvom vi er to uten barn også jeg. Liker å kunne stå opp tidlig og la mannen sove mens jeg kan lage min morgenkaffe uten å forstyrre.

Det at man også har tilgang til kjøkkenløsning og dermed kunne handle inn mat selv er jo også en frihet. spesiellt med barn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mååå ha leilighet, spesielt i syden.. Irriterer meg alltid over at jeg ikke har noen plass å oppbevare drikker eller noe når jeg er på hotell i varmen.. minibaren er jo veldig liten, og vannet kan man jo som regel ikke drikke fra springen.. Digg å ha eget kjøkken/kjøkkenkrok når man er på tur.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha all inclusiv, så det er jo ikke egentlig behov for kjøkken, men vi har nå bestilt leilighet, det er nå det vi er vant med, men jeg kom plustelig på at det kanskje kunne være en ide med dobbeltrom. Men det passer sikkert best for par på tur uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på Gran Canaria med foreldrene mine da jeg var barn bodde vi alltid i leilighet. Da hadde vi ungene eget soverom og foreldrene våre kunne sitte i stua/på terrassen uten å forstyrre oss som skulle sove. Det var også kjekt å ha muligheten til å lage egen mat. Søsteren min var utrolig sær i kosten som barn, så det var ikke alltid man fant noe hun ville spise på restaurant.

Har inntrykk av at de av vennene mine som har vært i syden med barn har valgt leilighet fremfor dobbeltrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...