Gå til innhold

Jeg strøk på eksamen


Amazed

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri strøket på en eksamen før, og trodde heller ikke jeg skulle stryke denne gangen, men det gjorde jeg visst:( Resultatet kom aldri opp under "resultater", men det sto under undervisningsplan at eksamen ikke var bestått. Det var bare 6% som strøk, så det er sikkelig kjipt å være en del av de 6%'ene. Jeg går andre året på en bachelorutdanning, så om jeg stryker neste gang, så må jeg vente et helt år! Jeg er sikkelig redd og bekymret for at det skal skje siden jeg var noenlunde fornøyd med eksamen. Jeg fikk også en god karakter på den andre eksamen jeg tok til jul.

Jeg er lei meg, stresset og litt flau. Klarer ikke å slappe av... Har bedt om en begrunnelse, men har ikke fått svar på når jeg kan ta den. Vil vente med å sende inn evt. klage til jeg hører hva begrunnelsen er. Har kommet inn i "siget" Vil bare kjøre løpet helt ut og bli ferdig med utdannelsen UTEN å vente et år! Dette tar knekken på motivasjonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av! Trekk pusten dypt og tenk at dette kan skje den beste :) hvis du var noenlunde fornøyd med besvarelsen din, kan det tyde på at du rett og slett har misforstått oppgaven. Dette kan skje særlig der man stresser og ikke leser oppgaveteksten ordentlig, eller bare der man tolker oppgaven annerledes ennn det var ment. Man kan skrive aldri så bra om et tema, men hvis det er feil tema kan dette lett skje. Det er kanskje en mager trøst nå, men fordelen er at dette er en feil man absolutt lærer av. Lykke til, dette ordner seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress, det kan skje alle. Jeg har strøket flere ganger, men livet går videre og det ordner seg som regel.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Forstår deg veldig godt, men som de andre sier, dette kan skje alle. Og vel det har skjedd meg et par ganger kan du si :goodbye: - det er kjipt å stryke, men skjer det så er det i grunn ikke noe mer å gjøre enn å puste dypt. Ta seg en tenkepause og deretter begynne å lese igjen.

Kan være lurt å vente på begrunnelsen som du sier, da kan du forberede deg annerledes neste gang. Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvis man stryker må man enten ha gitt faen i å pugge, eller så har man bommet så kraftig på besvarelsen at det ble stryk. Siden du virket ganske sjokkert tipper jeg at du ikke forsto oppgaven helt, og det kan skje den beste =) Har også skjedd med meg før, men til mitt forsvar var den oppgven innmari innviklet...

Neste gang bør du bare sørge for at du skjønner oppgaven skikkelig, eventuelt spør sensor eller lærer før du starter på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg skal konte til våren, men hvis jeg stryker igjen på den må jeg stå over et helt år.

Var bare litt stresset fordi jeg var sjokkert, men har kommet over det værste sjokket nå. Hadde to eksamener til jul: En mappeeksamen og en hjemmeeksamen. Jeg prioriterte mest mappeeksamen fordi den var størst, men har vært på alle forelesninger og leste litt på den neste eksamen i mellom innleveringene. Så ja, enten har jeg misforstått innholdet av pensum noe helt forferdelig, eller så har jeg misforstått oppgaven. Sendte et par mailer med spørsmål til oppgaven til lærer under eksamen, så trodde faktisk ikke jeg hadde misforstått så veldig mye. Kanskje kan det være pga feil i litteraturlista? Det er nesten slik jeg håper på det, og ikke noe med selve oppgaven. Da vil i hvertfall sannsynligheten for å stryke igjen minske betraktelig!

Har ikke fått svar på når jeg kan få begrunnelse enda så jeg får vente på svar til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en veileder du kan bruke neste gang?

Jeg kjenner noen som strøk fordi de ikke hadde strukturert oppgaven sin riktig med abstract, innledning, konklusjon, diskusjon oa selv om hun hadde forstått selve faget veldig godt. Så da hun fikk veiledning til å gjøre dette riktig og prøvde på nytt, fikk hun til og med en A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite idag at jeg strøyk også :snurt: Går andre året på bachelor jeg også og det er første gangen jeg stryker... Veldig kjedelig men livet går videre! Skal ta opp faget og jobbe 150 % fremmover og be om mer hjelp. Vet at jeg klarer dette, det klarer du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg synes du skal klage, du taper ikke noe på det uansett.

Jeg strøk i et fag i fjor, skikkelig kjipt. Var helt ute av meg, lei og fortvilet. Særlig siden det er så mye obligatorisk undervisning jeg må ta på nytt parallellt med fagene jeg har i år. Ikke noe kult. Men se opp og frem, dette kan skje alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man stryker må man enten ha gitt faen i å pugge, eller så har man bommet så kraftig på besvarelsen at det ble stryk. Siden du virket ganske sjokkert tipper jeg at du ikke forsto oppgaven helt, og det kan skje den beste =) Har også skjedd med meg før, men til mitt forsvar var den oppgven innmari innviklet...

Neste gang bør du bare sørge for at du skjønner oppgaven skikkelig, eventuelt spør sensor eller lærer før du starter på den.

Ikke nødvendigvis. Jeg strøk på eksamen i år, og jeg var ikke den eneste for å si det slik. Det var en ganske vanskelig eksamen sånn sett, men det viste seg også at sensor, som forøvrig er vår egen foreleser, la lista høyere enn det som ble forespeilet og h*n tok utgangspunkt i at vi kunne mer enn det som var faktum(noe er hans egen feil fordi han ikke gjennomførte alle de seminarer og forelesninger som egentlig var satt opp, i tillegg til at kravene var annerledes enn hva vi egentlig trodde). Det har vært ganske mye harme rundt denne eksamen, og mange har klaget. Vi var ganske mange som strøk eller som gjorde det dårlig, og jeg jobbet hardt, jeg har også hatt en nesten lik eksamen før som jeg har fått C på, så nei, jeg føler ikke din beskrivelse stemmer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

"Det kan skje alle".

Nei.

? Selvfølgelig kan det skje alle, eksamens dagen er en dag. Enten har du en god dag, en dårlig dag, eller så er du dårlig forberedt, eller syk etc. Det er mye som kan påvirke, så derfor kan det skje alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...